Style

Despre lucrurile simple

29 mai 2015 272 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Nu vreţi să ştiţi câte idei am schimbat pentru a realiza ediţia de iunie a După Afaceri Premium, dar cumva lucrurile s-au legat. Vă spun pe scurt cum am ajuns la tema Less is More (mai puţin înseamnă mai mult - n. red.).

Recent am avut ocazia să-l întâlnesc pe Sacha Lakic, designer în cadrul Roche Bobois, unul dintre cele mai cunoscute branduri de mobilă de lux la nivel mondial. Într-o discuţie despre tendinţe, pasiunea pentru maşini şi viteză, la un moment dat Sacha Lakic începe să vorbească despre spaţii deschise, despre interioarele care nu mai au limite, despre obiectele care-şi schimbă scopul în funcţie de dorinţele utilizatorului. „Less is more“, îmi spune designerul născut în Belgrad. Mi-am zis atunci că este un titlu bun pentru un articol, dar atât.

Apoi l-am întâlnit pe Mika Häkkinen, dublu campion mondial de Formula 1, venit în Bucureşti pe 16 mai în calitatea sa de ambasador global Johnnie Walker al programului de consum responsabil de alcool Join the Pact. Nu ştiu câţi dintre voi au avut ocazia să cunoască adevăraţi campioni, dar învingătorii reali, nu de carton, au puterea de a pune în vorbe, banale de altfel, beton armat. Vă dau câteva exemple: „Fă greşeli, aşa înveţi, dar nu le repeta“ sau „dacă vrei să ai succes, repetă.“ Häkkinen nu este un risipitor de vorbe, dar cele pe care le spune au forţa unei apăsări până la podea a pedalei de acceleraţie. „Cred că lumea ascultă de mine şi pentru că sunt dublu campion de Formula 1.“ Oare?

Cristina Roşca, editorul DA Premium pe fashion şi travel s-a întâlnit la Londra cu Ann-Sofie Johansson, un om care a pornit ca vânzătoare într-un magazin H&M pentru ca acum să fie creierul creativ al gigantului suedez. Oare câtă inspiraţie să ai pentru a alimenta un colos de 19 mld. euro? Vreţi să vă spun ceva? Omul care a făcut legiuni de adoratori ai H&M stă departe de complicaţii, preferă liniile curate, dezbracate de artificii inutile. „Sunt adepta costumelor bărbăteşti şi a pantofilor cu talpă joasă“, spune Ann-Sofie Johansson.

M-am mai întâlnit cu Henrik Sebok, executive chef la Howard Johnson, un om cu o experienţă de 30 de ani în domeniul gastronomiei care a avut curajul să aducă în România concepte precum live cooking sau gastronomia moleculară. Dar dacă ar fi să-şi facă mâine un restaurant, Henrik Sebok spune că meniul ar fi o tablă neagră pe care ar scrie şase feluri de mâncare, toate făcute cu ce a găsit mai bun în piaţă în acea zi. În plus, mai spune că-i plac mânăstirile, nu pentru că ar fi din cale afară de religios, ci pentru că mâncarea de acolo este senzaţională. „Asta reprezintă în esenţă gastronomie, prospeţime, gust, armonie şi pasiune.“

Vedeţi punctul comun, nu? Sunt oameni care au ajuns la vârful carierei lor şi care din spatele anilor de experienţă pot spune acum lejer „Less is more“. Fără toată munca din spate, fără experimentele eşuate, fără sutele de încercări, a spune „less is more“ ar echivala cu a te mulţumi cu puţin. Pe vârf de munte însă, cele trei cuvinte sunt o lecţie de viaţă.