Style

Experienţele managerilor români la cumpărături la Roma, New York şi Maroc- GALERIE FOTO

25 mai 2011 1024 afişări de Negoita Anca Maria
Din aceeaşi categorie

Via del Corso din Roma, Plaka din Atena, Champs Elysees din Paris, sau Place Vendome pentru cei cu conturile mai pline, Mariahilferstrasse din Viena, Oxford Street din Londra şi Calle Fuencarral din Madrid sunt cele mai importante zone de shopping din Europa. Fie că ajungeţi acolo întâmplător sau nu, este imposibil să nu plecaţi cu măcar câteva cumpărături pe care să le denumiţi ulterior "suveniruri" pentru a mai diminua din vinovăţie.

Pentru Georgiana Nicodim, proprietara Magnolia Spa, shopping-ul poate fi un ingredient picant al oricărei călătorii.

"Îmi aleg destinaţii absolut aleator, am o chemare, un chef de a merge într-un loc. Shopping-ul face parte din experienţă. Îmi place Italia, este paradisul încălţărilor pentru mine. Cred că Roma este una dintre cele mai bune destinaţii pentru cumpărături, pe mine mă duce cu gândul mereu la vremurile negustoriei, poate şi datorită istoriei care te înconjoară la tot pasul".

Georgianei Nicodim i se pare fascinant să meargă la cumpărături în altă ţară pentru că e mai mult decât atât, este o experienţă a locului - "parcă am o insipraţie diferită: în aşteptare la cabina de probă îmi place să privesc, să ascult limba, să admir cumpărăturile alese, să intru în atmosferă".

Dar nimic nu este mai palpitant pentru proprietara Magnolia Spa decât un bazar din Maroc, o destinaţie "atât de colorată, dulce, vie. Îmi plac la nebunie souk-urile lor: migdale, condimente colorate, mici articole artizanale, faptul că printre noi poate trece un măgăruş care să ducă provizii la unul dintre magazine".

Florentin Scarlat, external affairs & communications manager la MSD România, nu obişnuieşte să călătorească exclusiv pentru shopping însă atunci când este posibil, nu îl exclude din lista lucrurilor de făcut.

"De exemplu, SUA mi se pare o destinaţie unde nu se poate să nu faci şi ceva cumpărături dar unde de asemenea pot fi vizitate foarte multe locuri interesante. M-am bucurat de shopping în New York, apoi am cunoscut San Francisco şi împrejurimile cu Napa Valley sau Pădurile de Sequoia de la Muir. Am continuat cu Los Angeles şi Disneyland pentru a ajunge în Alabama şi mai apoi în Tennesse, unde am făcut rafting pentru prima dată".

Atunci când călătoreşte în interes de serviciu, Scarlat încearcă să îşi rezerve şi câteva zile de concediu, mai ales dacă se află pe alt continent.

"O călătorie de business în Shanghai s-a transformat, după finalizarea training-ului la care am participat, într-o călătorie epică, chiar dacă am avut la dispoziţie mai puţin de o săptămână. A fost o experienţă inedită: m-am trezit într-o lume cu totul şi cu totul diferită - un oraş atât de aglomerat încât făcea ca traficul din Bucureşti să pară o bagatelă. Deşi, dacă stau bine să mă gândesc, bariera cea mai mare a fost cea lingvistică. Îmi aduc aminte că de fiecare dată când plecam din hotel îmi luam un teanc de cărţi de vizită cu adresa hotelului, pentru a fi sigur că voi reuşi să mă întorc la destinaţie...".

Aflaţi mai multe detalii din ediţia de iunie a suplimentului După Afaceri Premium care apare vineri, 27 mai.