Style

Femei si... femei in pas de dans

12 mar 2009 31 afişări
Din aceeaşi categorie
Femei si... femei in pas de dans
 

Citirea libretului rezumat in programul de sala (libret realizat chiar de Gheorghe Iancu, dupa o nuvela nu tocmai celebra de Cehov) este, cel putin pentru primele secvente, necesara. Muzica, un colaj din Rahmaninov, Sostakovici, Stravinski, Hindemith si cantece ortodoxe rusesti, plaseaza publicul, ca si scenografia, in atmosfera plina de tumultuoase adancimi ale romantismului rus, marcat de un patetism abil interiorizat, din postura de coregraf si regizor, de catre acelasi Gheorghe Iancu.

Facand echipa din nou, ca si pentru Lacul lebedelor, cu scenografa Luisa Spinatelli - care a dat o dimensiune logica, eficienta si spectaculoasa gestului coregrafic, prin simbolismul solutiilor vizuale gasite si armonizate cu regia de lumini -, Gheorghe Iancu a realizat un spectacol plin de sensibilitate. Acest tip de delicatete ar fi meritat, poate, un alt tip de poveste de dragoste, pentru ca tocmai story-ul este cel care contrapuncteaza in mod nefericit intreaga productie.
Baletul Femei este plasat altminteri, fara echivoc, in zona rafinamentului stilistic si al bunului si actualului gust artistic. Aceasta creatie coregrafica, produsa in anul 2002 pentru Teatrul Maggio Musicale Fiorentino, a fost distinsa pe buna dreptate la acea vreme cu Premiul Danza & Danza. Este, de altfel, o productie mult mai potrivita pentru un public de festival, pregatit si dornic sa vina in contact cu un tip de spectacole iesite din previzibilul unui repertoriu de stagiune.
Poate avea la noi succes o astfel de poveste? Greu de raspuns. Ceea ce insa merita toate aplauzele este cheia coregrafica fericita in care corpul de balet al Operei Nationale poate realiza evolutii de nivel inalt. Este vorba despre combinatia dintre baletul clasic bazat mai mult pe realizari personale si dansul modern, prin care Gheorghe Iancu a reusit sa puna in lumina calitatile fizice si artistice ale balerinilor romani. Mentionam in final, insotite de aprecieri indiscutabile in privinta expresivitatii, numele solistilor: Adela Craciun (Masa), Gigel Ungureanu (Amantul), Alin Gheorghiu (Sotul), Bianca Fota (Sofia), Laura Blica-Toader (Varvara). Baletul Femei se va relua pe scena Operei Nationale Bucuresti in luna mai. Evenimentul central al acestei luni va fi premiera operei Evgheni Oneghin, pe 22 martie.
 
Varianta integrala a articolului pe site, la www.zf.ro/ziarul-de-duminica