Style

Turism made to measure

21 sep 2009 88 afişări
Din aceeaşi categorie

Astfel, portofoliul de calatorii poate ajunge sa devina unul dintre cele mai valoroase active. Iar companiile care au speculat apetitul crescut pentru calatorii, dar si dorinta de personalizare, au de castigat chiar si pe o piata aflata sub imperiul crizei.

De exemplu Louis Vuitton, pentru care conceptul de travel este esenta brandului, a mizat inca de la inceput pe personalizarea produselor de calatorie. Cel mai nou program al companiei este Mon Monogram, care, incepand cu luna septembrie, este disponibil si in Romania.

Concret, cele mai populare produse de travel ale brandului, Keepall si Pegase (unisex) si icon-ul Speedy (pentru femei), in imprimeurile clasice LV Monogram sau Damier, pot fi personalizate cu un cod de culori si cu initialele dorite (in culorile alese de client). Astfel incat pe aeroporturile lumii, unde Louis Vuitton este unul dintre cele mai prezente branduri, valiza va fi lesne de identificat si nu va mai trebui sa exclami "It's Christmas". Cum i s-a intamplat unui turist care dupa ore de cautari intr-o camera plina de bagaje aproape identice de pe aeroportul Heathrow din Londra si-a gasit intr-un final pretiosul obiect.

De altfel, casa are experienta de un secol si jumatate in materie de personalizare de produse de travel, iar artizanii din Asni'res (oraselul de langa Paris unde se afla atelierele Louis Vuitton) sunt o adevarata baza de date a capriciilor pasionatilor de calatorii. Sunt deja faimoase povestile despre Willy Trunk (un cufar in miniatura comandat de un om de afaceri special pentru ratusca sa de plastic numita Willy) sau despre cufarul pentru narghilea comandat de un seic.

Casa Louis Vuitton a personalizat orice produs care a trecut prin mintea nelinistita a calatorilor. Asa au luat nastere legendarul trunk-bed (un cufar care ascunde un pat pliant) creat de Louis Vuitton la cererea exploratorului francez Pierre Savorgnan de Brazza, faimos pentru expeditiile in Africa, unde a fondat si orasul Brazzaville (in Congo), sau cufarul altar, o comanda speciala a unui preot francez, care in anii '20 a cerut un cufar altar pentru slujbele din desert organizate in timpul sapaturilor arheologice. Toate sunt expuse in muzeul din Asni'res, un muzeu privat la care au acces numai angajatii companiei sau oaspetii speciali.

Asni'res este locul unde iau nastere toate comenzile speciale (aproximativ 450 in fiecare an), cuferele si gentile in editie limitata pentru prezentarile de moda. Departamentul de comenzi speciale este supervizat de Patrick-Louis Vuitton, reprezentantul celei de-a cincea generatii din familia de artizani, care, la randul lui, este specialist in domeniu. 

In acest departament sunt create atat produsele personalizate (diferite variante de piele ale modelelor deja existente), cat si produsele la comanda, contractate de clientii care dau frau liber imaginatiei atunci cand vine vorba de bagaje sau cufere, iar compania le satisface dorinta de unicitate realizand un singur exemplar.

In plus, relatia speciala dintre brand si travel a fost unul dintre argumentele care au convins personalitatile lumii sa apara in campaniile publicitare Louis Vuitton, de la actrita franceza Catherine Deneuve pana la Francis Ford Coppola si fiica Sofia sau fostul presedinte rus Mihail Gorbaciov. In cea mai recenta campanie, aparuta in anul in care se sarbatoresc 40 de ani de la prima aselenizare, Louis Vuitton calatoreste in spatiu alaturi de trei astronauti - Sally Ride, prima americanca in spatiu, Buzz Aldrin, care a facut parte din echipajul Apollo 11 care a facut primii pasi pe Luna, si Jim Lovell, comandantul Apollo 13.