Gastronomie

Un moment bun pentru extindere

03 dec 2009 45 afişări
Din aceeaşi categorie

Istoria cramelor Garofoli incepe acum peste un secol, undeva la finele anilor 1800. Atunci, Garofoli era doar un producator local. Astazi, Gianfranco Garofoli, proprietarul cramelor si al cincilea descendent al familiei care a inceput afacerea, spune ca moto-ul dupa care se ghideaza este "produse locale vandute in toata lumea".

Astfel ca productia anuala ajunge, dupa 100 de ani de traditie, la circa 2 milioane de sticle de vin care, in proportie de 35-40%, ajung pe piata interna, iar restul merg pe piete externe - cu o concentratie mai mare in partea de nord a Europei. Se imbuteliaza 900 de mii de sticle de Doc Verdicchio dei Castelli di Jesi, 200 de mii de sticle de Rosso Conero si 220 de mii de sticle de Rosso Piceno in fiecare an. Restul productiei il reprezinta vinurile Igt Marche (circa 150 de mii de sticle), vinurile spumante (90 de mii), precum si alte vinuri speciale.

"Din punctul de vedere al cifrelor, Garofoli se mentin pe acelasi nivel cu anul trecut sau chiar cu cel din 2007. Avem relatii de afaceri cu distribuitori mai vechi de 20 de ani in diferite tari. Acei oameni stiu cum sa ne vanda vinurile. Avem clienti istorici, nu doar fideli", a spus Gianfranco Garofoli pentru Dupa Afaceri.

Europa de Est este una dintre pietele in care crede cu tarie, asa ca a venit aici cu gandul sa se extinda. "Este un moment bun pentru extindere, chiar daca e criza economica. Suntem deja in peste 50 de tari din toata lumea. Am inceput extinderea in Europa de Est inca de anul trecut, cand inca nu se instaurase criza", explica Garofoli. "In plus, noi lucram cu calitate. Si cu cantitati mici. Asa ca nu am fost prea afectati. Aceasta parte a pietei se afla inca la locul ei. E adevarat ca am luat si noi niste masuri in acest sens, ca am elaborat o strategie - calatorim mai mult, ne promovam mai intens, facem mai multe parteneriate si ne extindem pe piete noi asa cum este aceasta. Ne-am propus sa nu depindem de o singura piata. Asa ca vindem in Japonia, Malaiezia, Indonezia, America de Sud etc. Asa am reusit sa impartim si riscul, sa-l diminuam".

Tot din capitolul dezvoltare face parte si schimbarea strategiei pe piata din Statele Unite. "Regandim distributia de acolo. Am inceput acest proiect acum 3 ani si are un real succes. Apoi, Europa de Est este un alt loc in care investim acum timp si resurse - Cehia, Romania, Ucraina... pentru ca aceasta este noua piata", explica proprietarul cramelor italiene. Cu Romania isi doreste sa lege o relatie puternica pe termen lung. Pentru inceput vrea sa stabileasca exact unde se pot pozitiona pe piata.

"In regiunea noastra noi suntem cei mai vechi producatori de vinuri. Am inceput chiar dupa unificarea Italiei, care a avut loc in anul 1861. Am inceput pe plan local dupa care ne-am extins, intr-un timp destul de scurt. Dupa primul razboi mondial am inceput sa exportam in Europa si Statele Unite", povesteste Garofoli. In 1871, Antonio Garofoli se consacrase deja in producerea si vanzarea vinurilor locale. In zilele noastre fratii Gianfranco si Carlo Garofoli sunt cei care conduc afacerea familiei, in calitate de presedinte si vicepresedinte ai societatii. Producerea vinurilor are loc in doua crame.

Vinificarea strugurilor Verdicchio se executa in crama din Serra de' Conti, iar strugurii de baza pentru Rosso Conero sunt vinificati intotdeauna in interiorul zonei de productie, in crama din Castelfidardo.

Tot aici au loc si operatiunile de purificare a vinurilor, de invechire si imbuteliere. Rezultatul - "vinuri albe cu gustul innobilat de nuante fine de migdala, vinuri elegante, invechite chiar si mai mult de 10 ani (ceea ce e destul de neobisnuit pentru vinurile albe), cu o aroma specifica pregnanta, cu un buchet care aminteste totodata de cirese salbatice, de prune, de fructe de padure", povesteste Garofoli, care explica apoi cat se poate de raspicat ca "Nu facem vinuri pentru piata. Noi spunem «acestea sunt vinurile noastre. Daca va plac, bine, daca nu...». Avem aceasta filosofie de la inceput. Pentru noi conteaza calitatea si traditia si nu schimbam nimic la vinurile noastre doar pentru ca o cere piata". In Romania, vinurile Garofoli sunt distribuite de Vinitaly Deluxe.