A fost nevoie de 6 luni şi 1,5 milioane de euro pentru ca vechiul restaurant Cupola de la JW Marriott să se transforme în noul steakhouse, un concept de restaurant 100% american cu bucătărie deschisă. Localul de la Bucureşti este al doilea din lume inaugurat de Marriott, după JW Steakhouse de la Londra.
Dacă omologul britanic are un design clasic, localul de la Bucureşti, deşi păstrează acelaşi concept şi meniu, are un design contemporan. Acesta a fost proiectat de o echipă de arhitecţi din Israel, cu materiale româneşti şi străine. 20% din suma investită a fost cheltuită pentru aparatura din bucătărie comandată special din Italia şi SUA (vestitul broiler Montague care coace la temperatura de 750 de grade Celsius).
Bucătăria deschisă ocupă 40 de metri pătraţi din totalul de 580 de metri pătraţi ai restaurantului. Faţă de vechiul Cupola care dispunea de 185 de locuri, Steakhouse are acum 220-240 de locuri disponibile datorită noului aranjament al meselor gândit în aşa fel încât să fie mai eficient şi, în acelaşi timp, să dea iluzia de mai mult spaţiu. Restaurantul este compartimentat în două saloane, două zone de private dinning, una pentru mic-dejun cu espresso bar şi un cigar lounge destinat fumătorilor.
Elementul principal al meniului este carnea de vită USDA Black Angus importată din America. Toate preparatele sunt făcute in house cu ingrediente necongelate sau prelucrate industrial. Carnea de vită trece printr-un proces de maturare şi nu suferă niciun proces termic înainte de preparare, iar pâinea este făcută în casă. Preparatele specifice restaurantului sunt cut-urile tomahawk şi porterhouse, crema de spanac, cheesecake-ul newyorkez. Bourbon Bar-ul are pe rafturi 36 de tipuri de Bourbon şi Tennessee whiskey şi peste 100 de sortimente de vinuri din diverse regiuni, de la California şi Bordeaux până la Dealu Mare. Specialităţile casei sunt prezentate pe o tablă de 20 de metri pătraţi aflată deasupra bucătăriei deschise, iar cut-urile zilei sunt şi ele scrise pe două table separate.
După vita USDA Choice, în lista fripturilor urmează carnea de vită Aberdeen Scoţia, cotletul de miel de Noua Zeelandă şi coasta de vită americană. Clienţii amatori de peşte şi fructe de mare au de ales între somon, ton, lump crab cakes, fish&chips acompaniate de garnituri ca sparanghel la grătar, cremă de spanac cu parmezan sau cartofi gigant (600 de grame) umpluţi cu bacon, smântână, unt, ceapă verde şi trei tipuri de brânză.
Meniul este completat de deserturi în stil clasic american, adică în porţii imense, cum ar fi cheesecake-ul newyorkez, budinca de casă cu cremă de whiskey, budinca de ciocolată servită caldă sau clasicele whoppie pies şi fructe în sirop. Cel care coordonează noul restaurant este Nicolae Lica, executive chef al JW Marriott Bucureşti.
Pentru weekend steakhouse-ul a pregătit Steak Brunch între orele 12 şi 16. Preţul de persoană pentru brunch este în jur de 200 de lei, iar o cină cu friptură USDA costă aproximativ 150 de lei. Cea mai scumpă friptură este Tomahawk care cântăreşte minim 900 de grame şi costă 357 de lei.
La Hotel Marriott mai există restaurantele Cucina, Champions şi cafeneaua Viena Lounge, redeschisă anul trecut în primăvară după renovare. Tot anul trecut au fost renovate şi mai multe săli de evenimente, investiţia totală în aceste reamenajări ajungând la circa 1,2 mil. euro.
Pentru 2012, reprezentanţii Marriott anunţă modernizarea Champions.