Ubisoft: Cea mai mare provocare este ca un angajat să dezvolte un joc pe care nu îi face plăcere să-l joace

Autor: Adelina Mihai 12.11.2012

Angajaţii care testează şi dezvoltă jocuri video pe piaţa locală au un job destul de serios şi de aceea atunci când ajung acasă ei continuă să joace, fie că sunt jocurile companiei pentru care lucrează, fie că sunt cele ale concurenţei, a spus Gregoriada Stroe, directorul de resurse umane al producătorului de jocuri Ubisoft, prezentă la ediţia de ieri a ZF Live.

"Angajaţii se joacă şi în timpul liber, pentru că la serviciu, contrar aparenţelor, ei au un job destul de serios. O provocare importantă în industria jocurilor este ca un dezvoltator să dezvolte un joc care nu îi place atât de mult, dar îl joacă. Provocarea este ca ei să dezvolte cu multă pasiune jocuri pe care nu le-ar juca în mod normal", a spus Gregoriada Stroe, care coordonează politicile de reurse umane pentru un efectiv de 900 de angajaţi ai francezilor de la Ubisoft în România.

Industria jocurilor este destul de restrânsă în materie de resurse umane, jucătorii de pe această piaţă încercând să atragă cât mai mulţi din cele câteva sute de candidaţi care au expertiză în acest domeniu. De aceea, cei care recrutează în aceste companii trebuie să acţioneze după metodele companiilor care recrutează manageri de top.

"Găsim destul de greu resurse, pentru că este singura piaţă unde într-adevăr cei care doresc să se angajeze au destul de multe oferte din care să aleagă, de aceea nu este uşor să găseşti oameni talentaţi care să dezvolte aceste jocuri."

Directorul de HR al Ubisoft a mai spus că scopul companiei nu este acela de a ţinti o altă companie pentru a "fura" resurse, ci este acela de a găsi resursele necesare care se potrivesc cu profilul companiei.

"Căutăm candidaţii în piaţă, indiferent dacă lucrează la o altă companie sau nu, pentru că este destul de greu să găseşti oameni buni şi de aceea abordarea noastră este similară unei companii de executive search. De aceea, încer­­căm să vindem foarte bine jobul, nu este suficient să folosim doar site-urile clasice de recrutare, suntem prezenţi pe social media şi pe diverse forumuri de profil", a mai spus Stroe.

Salariul unui programator junior poate începe de la 600 - 700 de euro net şi poate ajunge, pentru poziţia de senior, la 2.000 de euro net pe lună, potrivit studiilor salariale de pe această piaţă. Departamentele de HR din companiile care activează în această industrie trebuie să fie foarte creative în ceea ce priveşte construcţia pachetelor de beneficii, astfel că s-a ajuns ca, pe lângă clasicele săli de fitness şi relaxare sau cursuri de dans, angajaţii să poată beneficia şi de lecţii de kickboxing. "Dacă ne uităm la costuri, categoric piaţa locală are costuri mai reduse cu resursele umane decât pieţele din Vest. Atât performanţa, cât şi costul contează", a mai spus Stroe.

După ce a făcut câteva sute de angajări anul trecut, Ubisoft continuă angajările şi anul acesta, în prezent compania având în jur de 24 de posturi vacante,

"Îi sfătuiesc pe cei care vor să aplice pentru un post la noi să îşi treacă toate proiectele importante la care au lucrat în CV, pentru că de obicei ei se concentrează pe zona tehnică şi uită de acestea, nu ştiu să se vândă", a mai spus Stroe.

Ubisoft România este prezentă atât în Bucureşti (unde este şi sediul central), cât şi în Craiova (printr-o echipă de peste 40 de oameni) şi se află pe locul doi în topul sediilor Ubisoft cu cei mai mulţi angajaţi, după cel din Montreal, Canada. Anul trecut, compania a avut afaceri de puţin peste 20 mil. euro, iar printre cei mai cunoscuţi competitor ai săi se numără Gameloft şi Electronic Arts (EA Games).

ZF Live. De luni până vineri de la 10:00 la 11:00 pe www.zf.ro