Reacţia unui executiv străin la articolul ZF privind birocratia: La Poliţia din sectorul 6, o foaie este semnată de 6 funcţionari. Dacă mai aveţi exemple, prezentaţi-le aici

Autor: Adelina Mihai 16.02.2011

Un executiv străin care conduce o companie din domeniul serviciilor financiare în România a reacţionat la articolul publicat de ZF ieri, "De câţi funcţionari publici este nevoie ca să fie trimisă o hârtie? De patru: unul o întocmeşte, unul o verifică, unul o avizează şi unul o semnează", care ilustra o procedură simplă, birocratică, dar ineficientă şi costisitoare, folosită frecvent în toate domeniile administraţiei publice : la o invitaţie de presă de o pagină a fost nevoie de patru funcţionari publici care să o semneze pentru a putea fi transmisă jurnaliştilor.

"Am primit un răspuns care are şase semnături pe o simplă foaie, trei care să valideze documentul, iar alte trei ale consilierilor care au co-semnat hârtia. Aceste documente arată pur şi simplu cum în România pare a fi imposibil să semnezi un document fără ca acesta să trebuiască să primească şi avizul altor 3, 4 sau 5 persoane", a spus expatul care a dorit să-şi păstreze anonimatul.

Răspunsul primit de executivul străin în urma unei solicitări adresate Direcţiei Generale de Poliţie Comunitară din cadrul Consiliului local al sectorului 6, a fost semnat de consilierii Gh. Parvanel, Adina Popa şi Aurelia Albu, precum şi de directorul executiv adjunct al Direcţiei Inspecţia Generală din cadrul instituţiei, Robert Leth, de către şeful de serviciu Nicoleta Mincu şi de directorul general al instituţiei, Cezar Iulian Marinescu.