După Afaceri

Antreprenoriat românesc de succes

19 iun 2014 358 afişări
Din aceeaşi categorie

Niciodată nu a fost mai uşor să-ţi urmezi visul din copilărie ca acum, când ai la dispoziţie toate informaţiile şi resursele necesare să-ţi revoluţionezi viaţa. The ONE vă prezintă câteva exemple care au demonstrat că este posibil să ai succes urmându-ţi pasiunea cu orice preţ.

Suntem expuşi la cea mai mare diversitate şi cantitate de informaţie din istorie, iar impactul acestor resurse se resimte la nivel individual printr-o mai mare libertate şi relaxare în alegerile de viaţă. Trendul extreme connoisseurs îşi are rădăcinile în cultura do it yourself, foarte populară în design (vezi orientarea din ultimii ani către hand made), s-a extins la pasionaţii de bucătărie care şi-au dus la extrem abilităţile cu ajutorul sutelor de site-uri şi emisiuni de specialitate şi a atins apogeul în cunoştinţele proaspetelor mămici cu privire la vaccinare, alimentaţie, educaţie sau sănătate, care le depăşesc adesea pe cele ale specialiştilor  în domeniu. Este atât de uşor să pătrunzi tainele unui domeniu, oricât de nişat, când ai atâtea resurse la dispoziţie, încât uneori poţi fi captivat întru totul.

Multe dintre persoanele prezentate mai jos activează în domenii fără nicio conexiune cu orientarea lor iniţială în carieră, însă acest lucru nu mai surprinde pe nimeni. Din ce în ce mai multe femei au renunţat la cariere glorioase pentru domenii complet diferite de care le leagă o pasiune sau o preocupare personală. Şi pentru că spiritul de învingător nu are legătură cu ce faci, ci mai degrabă contează cum faci lucrurile, marea lor majoritate au chiar mai mult succes în noile afaceri, un succes bazat pe experienţă şi maturitate. Reorientarea se face, de obicei, dinspre domenii aplicate către domenii creative, care nu sunt organizate în bresle cu costuri foarte mari de intrare. Dacă pentru generaţiile anterioare, preocupate mai degrabă de stabilitate, alegerile pe care le făceau imediat după terminarea liceului erau asumate pentru întreaga viaţă, acum te poţi reorienta cât a-i face un blog.

Management, modă şi vedete

Deşi are o tradiţie de familie în modă, Veronica Zaharia s-a orientat către management chiar din timpul facultăţii, lucrând apoi ca manager de vânzări la Pro TV, un job care-i oferea suficiente satisfacţii, privând-o însă de visul copilăriei. După o perioadă a renunţat la marketing, s-a întors la prima dragoste şi a înfiinţat brand-ul Parlor, distins printr-o eleganţă sofisticată şi atemporală. „Pasiunea pentru modă este veche, pot spune chiar că am fost impulsionată în această direcţie. Mama făcea haine când eram mici, bunicul meu a avut o casă de modă în Bucureşti în perioada anilor ‘30-’40, iar apoi a lucrat acasă. El a fost cel de la care am învăţat cel mai mult despre tăieturi, tipare şi materiale”, povesteşte Veronica.

Citiţi aici mai multe detalii