Arts & Design

Neamţul din Major League

10 sep 2011 1009 afişări de Tudor Bratu
Din aceeaşi categorie

Clasa M de la Mercedes-Benz este unul dintre cele mai vândute SUV-uri premium de pe piaţa locală din România, ultima generaţie fiind comercializată în 2.118 de unităţi. Pe tot parcursul vieţii modelului precedent cea mai vândută versiune a fost ML 320/350 CDI şi este de aşteptat ca şi noul model să aibă un bestseller în această versiune. Preţurile oficiale pentru România sunt disponibile deja, configuratorul funcţionează pe site-ul oficial dar primele livrari şi lansarea oficială vor avea loc pe data de 19 noiembrie. Chiar şi aşa însă, deja au fost comercializate peste 100 de unităţi în România.


Noul ML corectează toate greşelile modelului trecut şi devine dinamic în sfârşit, în adevăratul sens al cuvântului. În plus este mai confortabil ca niciodată, mai eficient, mai prietenos cu mediul şi la fel de capabil în off-road precum un Clasa G. Toate acestea, plus un interior la fel de luxos precum cel de Clasa S. Materialele folosite sunt îmbinate mai bine şi pielea şi-a făcut apariţia în tot interiorul, îmbrăcând complet bordul. Nu e nimic de criticat nici legat de spaţiul interior al noului ML pentru că acesta este mai mare ca niciodată. Noul ML 350 BlueTEC are un preţ de pornire de 61.194 euro cu TVA, fiind momentan cea mai scumpă versiune.


Sub el, mai ieftine cu 2.500 şi 5.000 de euro, sunt versiunile pe benzină 350 respectiv noul diesel 250 în patru cilindri. Cu 258 CP şi 620 Nm, noul ML 350 beneficiază şi de ajutorul soluţiei AdBLUE pentru scăderea emisiilor poluante devenind astfel unul din cele mai eco SUV-uri din segmental său. Şi totuşi, nu doar motorul este important la noul ML.. Modelul este şi extrem de silenţios. Şi desigur, cel mai sportiv SUV produs vreodată de Daimler.


Aceste lucruri se datorează suspensiei AIRMATIC cu ADS (amortizoare controlate electronic). Aceasta este oferită opţional, fiind disponibilă individual sau împreună cu pachetul ON&OFFROAD. Mai mult, Active Curve System este primul sistem de bare stabilizatoare active al unui SUV Mercedes-Benz şi merită investiţia. Opţionalele enumerate mai sus costă împreună aproximativ 6.000 de euro dar transformă ML-ul în regele absolut al SUV-urilor. Barele stabilizatoare active fac minuni pentru ML care pe modul Sport nu mai are ruliu aproape deloc. Direcţia este precisă şi oferă un feedback foarte bun precum şi o manevrabilitate pe care ML nu a avut-o niciodată. În off-road, performanţele maşinii sunt remarcabile. Am coborât o pantă cu înclinaţie de 80 de grade şi am trecut prin locuri inimaginabil de parcurs cu un SUV premium luxos precum ML-ul.
Şi partea dinamică a fost îmbunătăţită drastic şi acum Clasa M se poate bate de la egal cu X5 şi Cayenne . Niciunul din SUV-urile actuale de pe piaţă nu este atât de silenţios şi de rafinat iar motorul diesel V6 este cel mai potent din segment. Atu-urile noului ML sunt foarte puternice, deci sunt şanse mari ca Mercedes-Benz să vândă în 2012 mai mult decât şi-a propus iniţial - cu 15% mai multe unităţi decât anul acesta.

Caracteristici tehnice

Model: Mercedes-Benz ML 350 CDI
Motor: diesel, 3,0 CDI, 258 CP, 620 Nm
Cutie de viteze: automată, 7 trepte
Acc. 0-100 km/h 10,9 secunde
Viteză maximă: 198 km/h
Consum mediu: 7,4 litri/100 km
Preţ (cu TVA): 61.194 de euro
Plus: design, consum scăzut, confort, sportivitate
Minus: design similar cu al generaţiei anterioare