Arts & Design

Nisa nisei

29 oct 2009 44 afişări
Din aceeaşi categorie
Nisa nisei

Inceputul anilor '50. Intr-un satuc din sudul Italiei-Sant'Elena Sannita - familia Durante si idealuri marete. In scurt timp, visurile prind forma. Se inaugureaza primul magazin, la Roma. Acesta devine un punct de referinta in domeniul parfumeriei italiene. Afacerea a fost preluata mai tarziu de copii, care impartaseau aceeasi pasiune vizavi de parfumuri si arome. Giuseppe, Luciano, Felice si Maria - ultima generatie Durante. Hotarasc sa dea viata unui concept total nou in parfumerie, astfel ca in 1996 se nasc primele mirosuri neconventionale, un concentrat de emotii si experiente personale. Este vorba de o linie indrazneata, cu multa personalitate - Profumum Roma. ICHNVSA (unul dintre parfumuri) este un tribut adus Sardiniei si reprezinta o varianta proaspata, plina de energie a celebrei teme - smochina. De data aceasta, nu vorbim de mirosul copt al fructului, ci esenta lemnoasa, frunza copacului, mirt si iarba proaspat taiata. Victrix inseamna piper, coriandru, esente de lemn. Mirosul Romei Antice, auster, glorios.

Departe de notiunea de parfumerie clasica, linia este un adevarat concept olfactiv. Cine iubeste curajul in exprimare va fi multumit de aproape toata linia. Olibanum - un gotic exceptional, Aqua Viva - regina lamailor, Thundra - mirosul padurii dupa ploaie... si tot asa poti continua cu teme incercate de mai toti parfumierii, dar niciodata realizate atat de indraznet. Este un concentrat de emotii si senzatii, despre care vorbesc pentru Premium, intr-un foarte rar interviu, reprezentantii casei - Giuseppe, Luciano, Felice si Maria Durante.

Care este esenta casei Profumum Roma? Care este punctul de plecare?

Profumum inseamna Giuseppe, Luciano, Felice si Maria. La inceput a fost o joaca, apoi ideea a luat amploare in mintea fiecaruia dintre noi si s-a dezvoltat, hranindu se din energia si imaginatia noastra.

Se spune ca Profumum reprezinta una dintre putinele case de nisa autentica.Ce va face speciali?

Incercam sa povestim emotii, sa facem legatura intre olfactiv si vizual. Din punctul nostru de vedere parfumul ideal, apropiat de perfectiune, nu poate fi creat de o singura persoana. Recunoasterea unui miros este rezultatul sentimentelor si emotiilor personale, amintirilor si trairilor anterioare. Creatorii parfumieri traduc toate acestea intr un limbaj olfactiv inteles de cat mai multa lume.

Multe branduri folosesc ca strategie intrarea pe piata sub titulatura produs exclusivist, iar apoi apuca intr-o directie comerciala. Economic vorbind, credeti ca este dificil sa ramaneti permanent in aceasta nisa?

Cu siguranta va fi dificil, dar nu imposibil. Depinde foarte mult de ce asteptari ai si ce alegeri vei face la un anumit moment. Nu vom fi niciodata genul de concept vandut in lanturi de magazine cu target general. Nu credem in multiplicare, nu agream promovarea agresiva.

Sunteti renumiti pentru longevitatea aromelor. Nu este, economic vorbind, o strategie gresita?

Oamenii au tendinta de a pleca de acasa parfumati si de a se intoace tarziu in noapte. Un parfum trebuie sa-ti tina companie pe termen cat mai indelungat. Noi suntem printre putinii care folosesc o concentratie de aproximativ 43%, asta in ideea in care esenta de parfum are o concentratie de aproximativ 20%. Persistenta va fi extraordinara, cu un timp de maturare la nivelul pielii de circa 30 de minute dupa aplicare. Clientii nostri vor fi tentati sa foloseasca o cantitate mult mai mica in momentul aplicarii, ceea ce duce la un consum mai redus. Nu este un concept economic avantajos pentru noi, dar cu siguranta unul exclusivist prin calitate.

De ce ati optat spre un design de sticla atat de simplu?

Este modern, liniar, minimalist. Ne dorim ca designul exterior sa nu distraga deloc atentia de la calitatea esentei. Profumum nu face parte din categoria nisei cu "ambalaj".

Care este profilul cumparatorului Profumum Roma?

Este sofisticat. Contemplativ. Extrem de indraznet, real, viu. Nu face parte din marea masa, apreciaza calitatea si de multe ori este lider de opinie.

Care este parfumul favorit al liniei?

Sunt 24 de parfumuri, fiecare cu istoria si magia lui. Exista unul cu o insemnatate anume. Mirosul tarmului, mirosul valurilor sparte - Aqua di sale. Ne este drag pentru ca am reusit sa-i dam un puternic iz de autenticitate.

De ce nu aveti aparitii la targurile de specialitate?

Sa participi la targuri inseamna sa ai un concept comercial diferit de al nostru. Noi am ales sa selectionam foarte atent magazinele in care suntem prezenti. Exista conditii clare ce trebuie indeplinite in concordanta cu standardele noastre. De obicei suntem reprezentati de "ambasadori" ce au in comun aceleasi calitati foarte importante pentru noi: pasiune si expertiza in domeniul nisei parfumerei.

Urmatorul parfum?

Reprezinta primele zile de octombrie pe o strada cu istorie din Roma numita Oxiana. Este un parfum cald, invaluitor, bogat in mosc, paciuli si opoponax.

Sunt putini cei ce reusesc sa ocoleasca compromisurile.Veti continua in aceeasi directie?

Noi speram ca am reusit sa ne facem inteleasa pe deplin notiunea de exclusivitate. Ne dorim sa facem lucruri deosebite, ne dorim sa fim apreciati de oameni care intr-adevar inteleg.