Arts & Design

Rafinament bavarez. GALERIE FOTO

09 iun 2011 1734 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

BMW a lansat anul trecut noua generaţie a Seriei 5 la aproape un an după E-Klasse de la Mercedes şi cu un an înaintea lui A6 de la Audi. Mai mult, noua generaţie a venit după ce constructorul bavarez a lansat şi Seria 5 GT, un Gran Turismo aflat la intersecţia clasei mari şi a celei de lux datorită spaţiului interior şi multiplelor posibilităţi de configurare.

Astfel, dacă Seria 5 GT reprezintă confortul, Seria 5 normală reprezintă latura sportivă a familiei. Mai mult, modelul testat, un 50d xDrive, era echipat şi cu pachet "M" care include printre altele jante de 19 inchi cu talon coborât, volan "M" şi inscripţii pe praguri.

Displayul sistemului iDrive este cu adevărat mare şi lizibil, iar blocul de comenzi din dreapta schimbătorului este uşor de înţeles şi de manipulat. Butoanele de pe consola de bord aduc un aer clasic inte­rio­ru­lui, lucru valabil şi pentru ceasu­rile de bord (deşi între acestea există un afişaj complex care in­clu­de şi sistemul de menţinere a benzii de rulare. Pentru a bene­ficia de întreg suportul la un test de peste 1.000 km prin România, am activat toate sistemele de siguranţă activă inclusiv cel de avertizare a schimbării benzii fără semnalizare şi cel care anunţă prezenţa unei maşini în unghiul mort, care s-au dovedit foarte utile. Mai mult, la siguranţa activă contribuie mult şi sistemul de cruise control adaptiv, care permite păstrarea distanţei faţă de maşina din faţă, evitând astfel un accident în caz de neatenţie. Tot la capitolul "electronică" includem şi sistemul Adaptive Drive, care în modul Confort oferă senzaţia că te afli într-o limuzină, în cel Sport sau Sport Plus că eşti într-o maşină dezvoltată pentru circuit, iar în cel Normal că eşti la volanul unui BMW.

Lista sistemelor şi inovaţiilor noii Serii 5 poate umple uşor un întreg catalog. Ceea ce impresionează cu adevărat este modul în care bavarezii te fac să percepi maşina. Seria 5 nu mai este acum o simplă limuzină, ci o operă de artă a tehnologiei, care îţi permite să te bucuri de condus în cele mai bune condiţii de siguranţă. Tot la capitolul capodopere intră şi motorul diesel de 3,0 litri care dezvoltă 258 CP cuplat la o cutie de viteze cu opt trepte şi la sistemul de tracţiune integrală xDrive. Acestea sunt numai cifre, dar senzaţia unei limuzine care accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 6,1 secunde în timp ce evacuarea îţi dă fiori este de neegalat. Cu toate acestea, consumul indicat de computerul de bord nu a depăşit 8 litri/100 km indiferent de trafic sau de stilul de condus adoptat. Mai mult, atunci când s-a rulat "la consum", acesta a scăzut sub 6 litri/100 km.

Dacă ar fi să fie ceva de criticat la Seria 5 ar fi locul destinat pasagerilor din spate, care nu este la fel de generos ca la Audi A6 sau E-Klasse. Cu toate acestea, cine vrea mai mult spaţiu are la dispoziţie Seria 5 GT. Un automobil precum 530d xDrive nu este achiziţionat pentru spaţiul din spate, ci pentru a fi condus. Iar acesta oferă asemenea senzaţii, încât nici după 10 ore de condus într-o zi, tot nu te simţi obosit şi nu ai dori să laşi din mână volanul "M".

Caracteristici tehnice

Model: BMW 530d xDrive

Motor: diesel, 3,0d, 258 CP, 560 Nm

Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Acc. 0-100 km/h 6,1 secunde

Viteză maximă: 250 km/h

Consum mediu: 5,7 litri/100 km

Preţ (cu TVA): 58.156 euro

Plus: design, confort, plăcerea de a conduce, consum scăzut.

Minus: spaţiul destinat pasagerilor spate.