Arts & Design

SUV la superlativ

13 ian 2011 55 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Mai exact, toate motorizările şi transmisiile au fost schimbate în cazul lui X5 facelift, iar sistemul de rulare şi cel de frânare au fost îmbunătăţite. La exterior schimbările sunt minore faţă de modelul lansat în 2006 - spoilerul a fost redesenat pentru o mai bună admisie a aerului către radiator, farurile sunt prevăzute acum cu lumini pentru zi, la fel ca la Seria 5 şi Seria 5 GT, stopurile au un design nou. Apoi, X5 facelift marchează şi finalul motorizărilor aspirate, toate fiind acum supraalimentate pentru reducerea consumului.

Interiorul respectă întocmai designul mărcii, dar, în plus, acum dispune de materiale de o calitate mai bună şi multe componente acoperite de piele. În continuare X5 are cea mai bună poziţie de condus din clasa sa, cu scaune foarte confortabile, care nu vor da dureri de spate nici după o zi întreagă de condus. Pentru un confort sporit, modelul testat avea inclusiv scaune încălzite şi ventilate, controlate prin computerul de bord iDrive.

Sub capotă se află adevarăta surpriză rezervată de BMW clienţilor - versiunea xDrive40d motor cu şase cilindri în linie, de 3,0 litri, dublu supraalimentat, care dezvoltă nu mai puţin de 306 CP şi 600 Nm - valori care transformă X5-ul dintr-un SUV polivalent într-o maşină sport. Mai mult, acesta este cuplat la o transmisie automată cu opt trepte.

Fără a exagera deloc, puterea motorului este prezentă mereu, indiferent de viteza cu care se rulează. Propulsorul urcă în turaţii aproape la fel ca unul pe benzină, chiar şi la peste 5.000 rpm în modul sport, în timp ce majoritatea dieselurilor se plafonează după 3.500 rpm. La drum cuplul mare îşi spune cuvântul atunci când trebuie să faci o depăşire, iar schimbarea foarte rapidă a treptelor are grijă ca şoferul să nu dorească trecerea manual.

În modul normal cutia de viteze are grijă ca motorul să nu depăşească 1.500 rpm atunci când se merge în regim de croazieră - astfel se poate atinge un consum mediu extraurban chiar şi de 8 litri/100 km sau de cel mult 12 litri/100 km în traficul din Capitală, valori surprinzătoare pentru un SUV 4x4 de 2,2 tone şi care ar aparţine mai degrabă unui model de clasă medie.

În ceea ce priveşte rularea în off-road, nu am testat X5-ul decât pe un drum neasfaltat şi cu porţiuni de gheaţă şi zăpadă. Având în vedere tracţiunea integrală xDrive şi roţile de iarnă, SUV-ul nu a întâmpinat niciun fel de dificultăţi. Pe porţiuni mai dificile de teren nu am mers, dar oricum este foarte puţin probabil ca un client de X5 să parcurgă drumuri mai dificile decât un macadam de munte.

În ceea ce priveşte preţul de achiziţie, un X5 xDrive40d porneşte de la aproximativ 63.000 de euro, iar o configuraţie corect echipată ajunge la aproximativ 70.000 de euro.