Arts & Design

VW Passat - Phaeton de clasă medie

28 oct 2010 94 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie
VW Passat - Phaeton de clasă medie

Passat deţine prima poziţie în topul vânzărilor în majoritatea ţărilor europene atunci când vine vorba de clasa medie. Din 1973 şi până în prezent VW a lansat şapte generaţii ale modelului care s-au vândut în peste 15 milioane de unităţi, fiind totodată unul dintre cele mai longevive modele din segmentul său.

Acesta este contextul în care VW vine, la cinci ani de la prezentarea modelului anterior, cu un facelift puternic al modelului german care poate fi "confundat" cu o nouă generaţie.

La exterior schimbările sunt majore - partea frontală a fost complet redesenată pentru a include elementele de design specifice mărcii şi lansate odată cu noul Golf şi cu Phaeton facelift. Spatele a fost şi el redesenat în aşa fel încât să semene cu cel al limuzinei din segmentul de lux a Volkswagen. Aceasta este şi ceea ce şi-a propus constructorul german. Să facă un "upgrade de segment". Singurul lucru care mai aminteşte de modelul din 2005 este profilul.

Dacă la Mondeo discutăm de un facelift minor atunci când vine vorba de design, la Passat este unul ceva mai amplu, semn ca VW doreşte să deţină supremaţia în segment mult timp de acum înainte.

Odată ce iei loc la volan regăseşti atât elemente clasice de la generaţia anterioară, cât şi mici noutăţi. Cum ne-am aşteptat, nemţii de la VW sunt destul de conservatori atunci când vine vorba de modificări radicale. Pe de altă parte, apreciem introducerea unor detalii care aduc aminte de Phaeton, cum ar fi amplasarea unui ceas analogic în partea superioară a consolei centrale. Sistemul infotainment este acelaşi ca la generaţia anterioară, dar are în plus displayul dintre ceasurile de bord care este color şi seamănă cu cel de pe Touareg. Pe consola dintre scaune regăsim majoritarea comenzilor pentru noile sisteme de asistare, cum ar fi pentru cel ce modifică setările suspensiei.

Pentru drive-test am ales motorizarea diesel de 2,0 TDI şi 170 CP cuplată la o cutie de viteze DSG cu şapte trepte. În acest caz discutăm de acelaşi propulsor ca şi la generaţia anterioară, cu rezerve bune de putere în zona de turaţii joase şi ajutat desigur de transmisia automată. În plus, avem disponibile pentru schimbarea treptelor două clapete amplasat în partea din spate a volanului.

La interior Passat nu dezamăgeşte deloc. Are materiale de bună calitate, finisări tipice pentru Volkswagen şi o ergonomie tipic germană. Pe de altă parte, am fi preferat ca şi scaunele să amintească de un segment superior, nu doar liniile exterioare. Acestea sunt confortabile, dar au nevoie de o mai bună susţinere laterală.

Preţurile oficiale pentru România nu se cunosc încă, dar, potrivit oficialilor Porsche România, acestea vor fi similare cu cele ale generaţiei actuale.