Auto

A pornit cu producţia de tricotaje, dar acum deţine o echipă de raliu şi o şcoală de pilotaj: "Cine vrea senzaţii tari la raliu, vine în România. Toată lumea caută acest lucru"

01 apr 2016 3069 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

A pornit cu producţia de tricotaje, dar dintotdeauna a avut „viteza în sânge“. Acum, Marco Tempestini împlineşte zece ani de când s-a mutat „cu acte“ în România, unde pe lângă echipa de raliu pe care o conduce, a fondat şi o şcoală de pilotaj, unde doreşte să-i înveţe pe cât mai mulţi şoferi români cum să reacţioneze corect în situaţii de urgenţă.

Marco Tempestini a venit prima dată în România în a doua parte a anilor 90, când avea mai puţin de 35 de ani, fiind atras de potenţialul de business pe care îl avea ţara la acea vreme. Treptat însă, italianul a ajuns să ocupe diverse funcţii precum cea de preşedinte al Camerei de Comerţ italiene în România.

A început întâi cu afaceri în domeniul textilelor, business pe care îl are în continuare, dar de care nu vorbeşte prea des, deşi are magazine şi fabrici în mai multe ţări. De ce? Pentru că adevărata lui pasiune este Napoca Rally Academy, echipa de raliu, unde Marco Tempestini concurează alături de fiul său Simone, Bogdan Marişca, unul dintre cei mai cunoscuţi piloţi români, dar şi Florin Tincescu, unul dintre cei mai talentaţi tineri piloţi.

Pe lângă echipa de raliu, cu care participă în Campionatul Naţional de Raliuri, dar şi în WRC (World Rally Championship) şi IRC (Intercontinental Rally Challenge) la nivel internaţional, Marco Tempestini a pus în 2011 bazele  şcolii de condus defensiv, care acum are deja centre în Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Sibiu. Pe acest segment de business se mai află şi fostul pilot de raliu Titi Aur.

Şcolile de condus defensiv au ca scop instruirea şoferilor şi perfecţionarea noţiunilor învaţate în şcolile de specialitate. De asemenea, în cadrul acestora şoferii învaţă cum să acţioneze în situaţii limită când riscă pierderea controlului maşinii, dar şi cum să prevină aceste situaţii.

„În România este o foarte mare problemă cu siguranţa rutieră din cauza numărului ridicat de accidente. Doar de infarct decedează mai mulţi oameni. În fiecare an mor aproape 3.000 de oameni în accidente rutiere, iar 10.000 sunt răniţi. Pornind de la aceste lucruri, Napoca Rally Academy vrea să dezvolte un business pe acest domeniu, dar business cu un element social“, a spus Marco Tempestini. Anual mii de „elevi“ participă la cursurile şcolii, în special angajaţii multinaţionalelor care au maşină de serviciu, dar şi „civili“ care vor să conducă mai bine. Printre companiile cu care Napoca Rally Academy are contract se numără şi Leaseplan, cea mai mare firmă de leasing operaţional din România.

Dar pasiunea lui rămâne raliul. Mirosul de benzină la prima oră a dimineţii, mecanica precisă a unei maşini de raliu şi drumul, drumul de macadam acoperit cu un praf fin care aşteaptă.

România devine tot mai interesantă pentru străini nu doar când vine vorba de reducerea costurilor de producţie, ci şi atunci când vine vorba de raliuri, ce pot fi mai spectaculoase şi mai pline de pasiune decât cele din Vest. Raliurile din România nu au precizia matematică a celor din Finlanda, nu au logistica celor din Germania sau Franţa, dar au potenţial de creştere. Spre deosebire de organizarea perfectă a acestora, România plusează când vine vorba de spectacol, mai ales dacă o etapă de raliu este organizată pe celebrul Transfăgărăşan.

„Campionatul Naţional de Raliuri din România are mai multe probe foarte bune pe macadam. Cine vrea acest tip de concurs vine aici. De asemenea, campionatul devine tot mai interesant, iar sentimentele şi senzaţiile de aici sunt la fel ca şi cele din Europa din urmă cu zece ani şi toată lumea caută acest lucru“, spune Marco Tempestini, şeful echipei Napoca Rally Academy.

De asemenea, şi costul din România pentru raliuri este mai abordabil. „În Vest, ca să participi te costă cu cel puţin 30-40% mai mult ca aici. Desigur, maşina şi anvelopele costă la fel, dar logistica şi cheltuielile cu raliul sunt mai mici aici. De asemenea, mai ales în această perioadă în care încerci să acoperi bugetul total, mai multă lume este atrasă de România“, mai spune Tempestini.

O maşină de raliu R5 sau Super 2000 costă aproape 260.000 de euro, iar bugetul unei maşini este de circa 150.000 de euro, având o valoare minimă de 130.000 de euro şi una maximă de 180.000 de euro pentru un campionat format din opt etape, cum este cel din 2014.

În Vest ritmul este foarte ridicat, dar de asemenea şi în România a crescut ritmul şi Campionatul Naţional de Raliuri de aici se poate compara cu unul din Vest. Dar este mai plăcut şi oamenii sunt tot mai curioşi şi vin.

„Sunt de părere că în continuare numărul străinilor care vor fi atraşi de raliurile de aici va creşte. Sunt mulţi tineri care merg foarte bine. România va creşte“, a spus Tempestini. Cheia este deja în contact. Acceleraţia mai are puţin şi atinge podeaua. Lipsurile de infrastructură se transformă în puseuri de adrenalină. Cursa este abia la început.

 

MARCO TEMPESTINI şi palmaresul său:

 

⇒ Două titluri de Campion European Eastern Cup

⇒  Campion absolut în Italia

⇒  Vicecampion al României

⇒  Campion European Production Cup for Teams în 2013

 

Debut: 1991

Curse disputate: 258

Palmares - titluri:

♦ campion: 4

♦ titluri la grupe: 4

♦ titluri la echipe: 3