Auto

Automobile pentru gentilomi mai puţin sobri. GALERIE FOTO

13 oct 2012 336 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Trendul a început cu aproape opt ani în urmă odată cu lansarea modelului Mercedes-Benz CLS, limuzina care se dorea mai sportivă decât un C-Klasse sau un E-Klasse. Audi a con­tinuat cu noua gamă A5, care dintr-un coupé s-a transformat într-o serie întreagă de la coupé-uri în patru uşi, cabrio şi coupé. Ulterior, a fost lansat şi A7, un coupé în patru uşi amplasat în gamă între A6 şi A8.

În acest context şi-a făcut apariţia Seria 6 Gran Coupé de la BMW, menită să mai îndulcească sobrietatea Seriei 7. Seria 6 Gran Coupé combină sportivi­tatea unei Serii 6 cu o caroserie de limuzină cu patru portiere, cu posibili­tatea de a fi configurată întocmai precum o limuzină de lux.

În timp ce o Seria 7 impune respect prin simpla prezenţă întocmai ca un lord englez, sau german în acest caz, Seria 6 Gran Coupé este asemenea unui membru de sub 30 de ani, proaspat acceptat într-un club rezervat executivilor de top.

Gran Coupé-ul celor de la BMW a fost lansat oficial în luna decembrie a anului trecut, când au fost făcute publice şi primele imagini cu limuzina-coupé. Automobilul a fost proiectat ca un mix între Seria 6 şi Seria 5, păstrând silueta unuei limuzine sportive şi elegante. Iar recent, între Seria 5 şi Seria 7, pe lângă Gran Turismo, şi-a făcut loc şi versiunea mai sport a acestuia.

O trăsătură mai puţin întâlnită în acest segment este practi­cabilitatea unei limuzine, luată însă în calcul de cei de la BMW. Gran Coupé nu este doar o versiune în patru uşi a Seriei 6, ci şi una mult mai practică, cu mai mult spaţiu. Cu toate că portbagajul măsoară tot 460 de litri, acum bancheta spate este şi rabatabilă.

Gran Coupé-ul a fost parcă proiectat special pentru ca proprietarul său să nu fie niciodată nemulţumit, indiferent de vreme, trafic sau criza economică. Scaunele ce se rabatează uşor pot fi comparate cu cele dintr-un business-jet, climatizarea nu doar răceşte habitaclul, ci o face cu subtilitatea unei brize de munte, în timp ce sistemul audio Bang&Olufsen High-End Surround Sound îţi dă impresia că eşti într-o sală de concert. În plus, în gama sa există şi deja celebrul diesel bi-turbo de 3,0 litri care dezvoltă 313 CP, suficient pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde, dar şi pentru a atinge un consum mediu de 5,5 litri/100 km.

Startul pentru noile coupé-uri a fost dat de Audi A7, lansat în 2010 ca al doilea coupé cu patru uşi din Ingolstadt. O combinaţie între un sedan, coupé şi Avant, modelul a preluat de la fiecare tip de caroserie confortul, eleganţa şi spaţiul. Ca dimensiuni, acest nou automobil de nişă îşi respectă indicativul A7 şi se integrează perfect între Audi A6 şi A8, având o lungime de 4,97 metri - cu doar câţiva centimetri mai scurt decât noul Gran Coupé de la BMW.

Audi A7 este însă ceva mai mare decât Mercedes-Benz CLS, Porsche Panamera şi Aston Martin Rapide.

Pentru interiorul lui A7 germanii merg pe tuşe uşor mai avangardiste decât la limuzinele care flanchează noul A7, iar calitatea materialelor şi a asamblării aminteşte de Audi A8.

Consola este un amestec de tendinţe moderne cu accente clasice. În materie de spaţiu, acest model respectă întocmai ideea de "coupé cu patru uşi", dar care în acest caz, luând în calcul şi hayonul portbagajului, oferă un spaţiu demn de o limuzină pentru pasageri. Însă, la fel ca şi în cazul lui CLS, doar patru ocupanţi sunt bine-veniţi la bord.

Curentul început de Mercedes-Benz CLS a transformat nişa dintre clasa mare, coupé-uri şi clasa de lux într-un nou segment de sine stătător. Acum nu doar mărcile premium propun astfel de "soluţii", ci şi constructorii de lux precum Aston Martin cu Rapide sau Porsche cu Panamera. Cât de mult va urca cererea pentru acestea şi ce impact vor avea, urmează să aflăm în anii care vin.