Cum de au reuşit unele companii, chiar de dimensiuni mici şi mijlocii, să evite vârtejul crizei economice globale, care a înghiţit giganţi din toate industriile? Ce strategii şi formule au adoptat acestea încât să dejoace calculele hârtiei şi să înainteze contra curentului, obţinând rate ridicate de creştere şi profitabilitate?
Cartea de faţă ("Formule de succes pentru următorul deceniu", de Andrej Vizjak şi Vasile Iuga, Editura Publica) demonstrează, cu numeroase exemple, din România şi din regiune, dar şi de la nivel mondial, că secretul succesului se află în aplicarea unor strategii bine definite.
Învingătorii crizei nu sunt neapărat companiile mari, ci cele care s-au încadrat ferm într-unul din cele patru profiluri analizate în volum: Industry Shark, Regional Hero, Local Specialist sau International Champion. Aceştia vor avea câştig de cauză şi pe termen lung, într-o competiţie tot mai dură şi într-un proces de concentrare economică tot mai accentuat.
Studiile de caz de pe piaţa locală au fost realizate de parteneri şi experţi din cadrul PwC România şi au abordat sectoare economice variate: financiar-bancar, asigurări, auto, energie, farmaceutic, retail, produse alimentare, telecomunicaţii şi utilităţi. Este o carte esenţială pentru liderii de business din România, care au de-acum la dispoziţie un manual de strategii învingătoare, din care pot înţelege mai bine tendinţele de concentrare ale industriilor în care activează.