Auto

Care este culmea luxului în maşinile decapotabile? Să-ţi comanzi un cabriolet Bentley asortat cu nuanţa unei rochii de lux

20 mar 2015 1595 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie
Nimic nu strigă exclusivism mai mult decât un cabriolet ce are la bază o limuzină de lux. A fost cazul atunci când Rolls-Royce a lansat Phantom Drophead Coupe şi acum, când Bentley a venit cu un concept ce are la bază celebra limuzină Mulsanne.
 

Wolfgang Durheimer, şeful mărcii Bentley, care de mai bine de un deceniu aparţine Grupului Volkswagen, descrie conceptul Grand Con­vertible ca fiind „întruchiparea eleganţei“ şi totodată unul dintre cele mai frumoase automobile concepute vreodată de constructorul din Crewe.

Cu toate că nu a fost confirmat ca model de serie, Grand Convertible pare un cabriolet pregătit de producţie. În prezent, Bentley oferă un singur cabriolet, şi acela bazat pe modelul Continental, ceea ce lasă loc pentru un model de top.

Grand Convertible ar veni cu acelaşi motor emblematic de pe Mulsanne, anume V8-ul de 6,75 litri şi peste 530 CP şi, desigur, tracţiune spate, singura variantă pentru fanii adevăraţi.

Conceptul a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles în nuanţa Sequin Blue, denumită astfel deoarece a fost iniţial comandat special de un client pentru a se potrivi cu o rochie de lux.

Un alt detaliu de lux îl reprezintă „capacul“ ce ascunde plafonul retractabil, realizat dintr-o singură bucată de furnir de nuc, fiind cea mai mare bucată de furnir văzută vreodată pe un Bentley. De asemenea, luxul continuă la interior. În habitaclu sunt utilizate nu mai puţin de 14 tipuri de piele, cusute între ele cu aţă de aceeaşi culoare precum exteriorul. 

Lemnul este foarte important deoarece Bentley îi acordă atenţie maximă. Indiferent pentru ce parte a interiorului este, lemnul nu poate fi decât de cea mai înaltă calitate, fie că este de nuc californian de peste 100 de ani sau de cireş.

Furnirul este prelucrat la o presiune de 120 de bari şi o temperatură de 163 de grade Celsius, iar întreg procesul de realizare durează cinci săptămâni, până când ajunge în interiorul unui model Bentley. Furnirul este păstrat într-o încăpere specială timp de trei săptămâni la o temperatură constantă de 16 grade.

Având în vedere reacţia publicului de la Los Angeles, Bentley chiar ia acum în calcul să producă în serie noul cabriolet. Însă luxul la acest nivel are şi un cost exclusivist: maşina va fi produsă într-o serie foarte limitată.

Spre comparaţie, în fiecare zi sunt asamblate cinci limuzine Mulsanne şi 50 de Continental, care includ coupe-ul GT, dar şi limuzina Flying Spur. Acestea sunt produse într-un singur schimb. În secţia specială pentru furnir se lucrează însă nonstop, în patru schimburi.

Uzina Bentley este fundamental diferită de oricare alta. În primul rând prin simplul fapt că scaunele, planşa de bord, plafonul, toate sunt realizate şi finisate „in house“, nu achiziţionate de la terţi furnizori.

Dar arta de a vinde un Bentley nu stă în specificaţii tehnice. Dar nu pentru că acestea nu ar fi impresionante, ci pentru că un Bentley nu este un Bentley în urma unor cifre. Una din patru maşini de lux vândute în lume este un Bentley şi este livrată din Crewe, orăşelul din centrul Angliei de unde anul trecut s-au expediat peste 10.000 de maşini. Uzina Bentley a fost construită tocmai în Crewe pentru că este un mare nod feroviar, iar în timpul celui de-al Doilea Război Mon­dial acolo se produceau motoare pentru celebrele avioane Spitfire. Exact acele avioane care luptau cu nemţii deasupra Canalului Mânecii.

În 2002, după mai bine de 70 de ani, Bentley s-a separat de Rolls-Royce, atunci când Grupul Volkswagen a achiziţionat uzina din Crewe. La acea vreme, cei de la VW credeau că au cumpărat şi Rolls- Royce, dar, printr-o strategie bine pusă la punct, BMW Group a preluat rapid numele de Rolls-Royce pentru automobile de la compania cu acelaşi nume ce produce motoare pentru avioane. Astfel, Volkswagen a păstrat Bentley, alături de uzină şi personal, iar BMW a reconstruit uzina Rolls-Royce în Goodwood, în sudul Angliei.

Dacă până în 2002 diferenţele dintre Bentley şi Rolls-Royce erau minime, de obicei doar la nivelul grilei radiatorului şi farurilor, din acel an înainte fiecare a urmat o strategie cât se poate de diferită.