Auto

Colecţiile viitorului

03 nov 2014 453 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Ediţiile limitate, automobilele care au schimbat istoria, cele mai bine vândute, sau dimpotrivă, cele mai răsunătoare eşecuri ale industriei, toate reprezintă maşini care de-a lungul ultimelor două secole şi-au făcut loc în colecţii private.

Automobilele de colecţie sunt apreciate în primul rând pentru ce au însemnat acestea pentru industria auto şi ce impact au avut asupra lumii întregi. Din acest motiv printre cele mai preţioase exponate ale unei colecţii trebuie neapărat să se regăsească un Ford T, primul automobil produs vreodată în serie, alături de un Bugatti Type 57 Atlantic, unul dintre cele mai rare maşini din lume. Tot în colecţii se regăsesc maşini precum Ford Mustang, Jaguar E-Type, maşini care nu au uimit prin preţuri sau performanţe, ci prin impactul pe care l-au avut şi prin rezultatele înregistrate.

Dar cum sunt astăzi văzute automobilele de colecţie? Pentru ca un automobil nou să fie unul de colecţie trebuie în primul rând să fie asamblat în cât mai puţine exemplare sau să fie unul revoluţionar. Ferrari, Lamboghini, Pagani, Bentley, sunt doar câţiva dintre constructorii care lansează astfel de ediţii limitate.

În acest caz, cea mai recentă noutate este Lamborghini Asterion LPI 910-4, prezentat iniţal sub forma unui concept, dar care anunţă „înverzirea“ maşinilor supersport. După ce Porsche a venit deja cu 918 Spyder, automobilul care poate accelera de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde şi care totodată poate rula 30 km fără să consume un strop de benzină, a venit rândul Lamboghini pentru a duce la următorul nivel automobilul sport.

Asterion nu este doar un hibrid sport, este totodată şi cel mai puternic model produs vreodată de Lamborghini, dezvoltând 910 CP, din care 610 provin de la motorul V10 pe benzină, iar restul de la trei motoare electrice. Maşina nu numai că poate rula 50 km în mod electric, dar poate ajunge la 125 km/h doar cu ajutorul bateriilor.

Odată cu lansarea acestui model, Lamborghini „aruncă mănuşa“ celor de la Ferrari, dovedind că o maşină sport poate fi performantă şi fără a consuma cantităţi industriale de combustibil.

Dar precum orice Lamborghini este realizat în ediţie specială, şi preţul său va fi unul pe măsură.

Aşa cum în marile colecţii şi-au regăsit locul şi maşini obişnuite, una din viitoarele maşini de colecţie poate fi şi un BMW i3. Nu este primul automobil electric, dar este primul automobil conceput într-o manieră nouă. Este proiectat de la zero sub noua filozofie a subbrandului „i“ şi primul automobil electric de serie ce vine cu o caroserie realizată din fibră de carbon şi care vine cu un preţ de sub 35.000 de euro cu TVA. Preţul de vânzare anunţat pentru Germania este de 34.950 euro cu TVA şi 39.450 euro cu TVA pentru versiunea cu range extender, care implică un motor pe benzină de 0,6 litri în doi cilindri şi care alimentează direct bateria maşinii şi creşte autonomia maximă de la 200 la 300 km.

BMW i3 este primul automobil electric din lume complet conectat. Niciun alt model nu se bucură de un schimb atât de vast de informaţii între maşină, conducător şi mediul înconjurător. Un card SIM disponibil standard în BMW i3 este cheia care deblochează serviciile BMW ConnectedDrive - în forma actualizată 2013 - disponibile pentru noul model electric. De exemplu, apar serviciile de navigaţie special dezvoltate pentru a îmbunătăţi electromobilitatea, alături de facilităţile familiare precum funcţia de informare Concierge Services sau Intel­ligent Emergency Call. În plus, conducătorii pot utiliza aplicaţia BMW i Remote pentru a împărtăşi în orice moment informaţii cu propria maşină prin utilizarea unui terminal smartphone. Funcţia de navigaţie pietonală îndrumă conducătorul de la locul de parcare la destinaţia finală şi înapoi, în timp ce BMW ConnectedDrive oferă în premieră orientare pe traseu care încorporează conexiunile cu transportul public local în planificarea călătoriei.