Auto

Limuzina de familie

05 aug 2011 361 afişări de Tudor Bratu
Din aceeaşi categorie

Povestea Clasei R începe tocmai în 2005, când a fost lansată pe piaţa americană la Salonul Auto de la New York drept model de nişă, poziţionată între Clasele M şi GL. Pe piaţa locală R-ul era cunoscut ca limuzina lui Ion Ţiriac, care aprecia mult interiorul spaţios. Pe atunci Clasa R era un Sports Tourer, după cum era prezentat de către creatorii săi. Vânzările însă nu au fost deloc satisfăcătoare nici măcar pe piaţa americană, de unde era aşteptat succesul absolut.

Anul 2010 a fost anul reînvierii clasei R, cu un facelift şi o repoziţionare. De la Sports Tourer

R-Klasse este acum un Family Tourer. El este caracterizat de creatorii săi drept o maşină cu spaţiu, prestigiu şi confort excepţional, destinată familiilor cu mulţi bani care vor o maşină mai practică şi mai spaţioasă decât un simplu SUV.

Spaţiul interior este într-adevăr uriaş în Clasa R. Lăţimea interioară este atât de mare, încât dacă trebuie să iei ceva din torpedou, şofer fiind, trebuie să tragi pe dreapta, să-ţi scoţi centura şi să treci de cotiera centrală.

Pasagerii din spate se bucură şi ei de un spaţiu generos şi au parte de un şezut ceva mai înalt decât cel al locurilor din faţă, iar acest lucru ajută la o mai bună vizibilitate către faţă. Trei persoane adulte pot călători liniştite pe distanţe lungi, deoarece spaţiul banchetei permite lejer acest lucru. Dacă maşina nu este echipată cu şapte locuri, asta înseamnă un singur lucru. Portbagajul este imens - 550 de litri sunt disponibili standard, iar forma regulată a interiorului portbagajului permite încărcarea obiectelor foarte voluminoase. Prin rabatarea banchetei se poate ajunge la un volum maxim de 1.950 litri. Şi pentru şofer Clasa R are ceva special. Pentru 2.108 euro adăugaţi la preţul standard al versiunii pe care o doriţi veţi avea la dispoziţie suspensia pneumatică AIRMATIC. În plus, R este primul model Mercedes-Benz care, în urmă cu un an de zile, a primit transmisia îmbunătăţită 7G-TRONIC PLUS. Aceasta se adaugă noului motor diesel 350 CDI, cu 265 CP şi 620 Nm cuplu maxim, de asemenea lansat pe acest model care devine astfel una din cele mai puternice maşini de familie cu motor V6 diesel din lume.

350 CDI este disponibil în România exclusiv cu tracţiune integrală 4matic. CDI-ul de top este capabil să atingă 100 km/h cu start de pe loc în 7,6 secunde, iar viteza maximă este de 235 km/h. Acestea sunt valori foarte bune pentru masa proprie de 2.250 kg a maşinii.

Transmisia automată 7G-TRONIC PLUS nu este nici în R 350 CDI cea mai rapidă din lume, doar că funcţionează extrem de lin şi eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil - puteţi reuşi o medie de 9,5 litri pentru 100 km parcurşi. Condusul economic împreună cu suspensia pneumatică fac din R 350 CDI 4matic o experienţă fascinantă. Denivelările mici şi medii nu se resimt deloc în habitaclu, iar cele mari sunt filtrate foarte bine de maşină, chiar dacă aceasta este echipată cu jantele de 20 de inchi. Ţinuta de drum foarte confortabilă şi silenţioasă este remarcabilă şi reprezintă idealul pentru o maşină de familie premium.

Punctul slab al Clasei R este partea dinamică. Chiar dacă există un mod Sport al suspensiei, inerţia foarte mare a caroseriei nu-l ajută pe R la schimbările repetate de direcţie sau în viraje. R este un long-cruiser care se va simţi foarte bine în linie dreaptă la viteză de croazieră. O versiune echipată sare de 70.000 de euro, dar nu uitaţi că la fel de scump poate fi şi un Clasa M care nu oferă atât de mult spaţiu interior.

Caracteristici tehnice

Motor: V6, 2.987 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu şapte rapoarte, 265 CP, 620 Nm.

Performanţe: 0-100 km/h 7,6 secunde, viteză maximă 235 km/h, consum mediu 8,5 l/100 km, emisii CO2 238 g/km.

Preţ: 60.512 euro cu TVA.

Plusuri: Spaţiu interior, confort suprem, consum bun.

Minusuri: Dinamică în regim sport de condus, preţ foarte ridicat pentru versiunile echipate.