Auto

Pe patru roţi, înspre viitor

07 mar 2014 157 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Automobilul reprezintă probabil cea mai importantă carte de vizită a cuiva, deoarece este văzut înaintea celui de la volan, iar marca, modelul, culoarea, caracterizează persoana respectivă încă dinainte să coboare din acea maşină. Iar despre un şofer de Seria 2 Active Tourer şi Mitsubishi Outlander PHEV  ai putea spune uşor că sunt oameni prevăzători şi cu simţ practic.

Dincolo de designul futurist, cele două modele ascund noi elemente hi-tech ce fac condusul automobilului mult mai eficient şi mai plăcut.

Cea mai uimitoare apariţie din acest an este cu siguranţă BMW Seria 2 Active Tourer, model ce reprezintă două premiere pentru constructorul german celebru pentru automobilele sale sportive - este primul model cu tracţiune faţă şi primul monovolum compact din gamă. Astfel, BMW intră pe un segment deschis de Mercedes-Benz cu 17 ani în urmă (în 1997, constructorul lansa A-Klasse).

Active Tourer - cel de-al doilea membru al noii game Seria 2, după versiunea Coupé) - vine cu o interpretare sportivă a segmentului din care face parte.

BMW Seria 2 Active Tourer deschide oportunitatea de a atrage un grup ţintă de clienţi absolut nou pentru BMW, care pune accent pe spaţiul interior şi caracterul practic, dar doreşte să beneficieze şi de valenţele sportive ale mărcii.

Cu o lungime de 4,3 metri şi 1,8 metri lăţime, modelul combină dimensiunile compacte de la exterior cu un sentiment impresionant de spaţialitate în interior, ceea ce îl face perfect pentru a îndeplini numărul tot mai mare de provocări ridicate de mobilitatea urbană.

BMW a optat pentru un sistem de tracţiune faţă pentru Seria 2 Active Tourer, care are capacitatea de a furniza acel grad de implicare a conducătorului tipic pentru marcă. În plus, cel de la volan şi pasagerul din dreapta beneficiază de o poziţie mai înaltă a scaunelor comparativ cu un sedan, ceea ce permite o vizibilitate superioară şi, în acelaşi timp, un acces mai bun la bord.

Multitudinea de posibilităţi de stocare şi opţiunea de rabatare la orizontală a spătarului banchetei sunt doar două exemple ale flexibilităţii designului ingenios ale interiorului. Habitaclul conferă un sentiment de spaţiu şi lumină, toate suprafeţele fiind structurate orizontal într-un aspect stratificat, respectând filozofia ergonomică a mărcii.

Portbagajul versatil, a cărui capacitate poate fi extinsă de la 468 la 1.510 litri, şi spătarul banchetei, rabatabil în raport 40:20:40 - în echiparea standard - exemplifică caracterul practic, cotidian al acestui model. Flexibilitatea este îmbunătăţită şi de bancheta culisantă, care astfel oferă mai mult spaţiu pentru picioare sau pentru bagaje, în funcţie de necesităţi.

BMW Seria 2 Active Tourer va fi disponibil cu trei variante de motoare din noua generaţie, cu trei sau cu patru cilindri. Noul motor pe benzină cu trei cilindri are o capacitate de 1,5 litri şi generează 136 CP. Vârful gamei la lansarea pe piaţă este BMW 225i Active Tourer cu o putere de 231 CP, iar singurul diesel disponibil pentru moment va fi 218d Active Tourer de 150 CP. 

Standardele de siguranţă şi confort de la bordul BMW Seria 2 Active Tourer sunt amplificate de sisteme de asistenţă şi diferite dotări infotainment care sunt cunoscute sub titulatura BMW ConnectedDrive. De exemplu, Traffic Jam Assistant (rularea complet autonomă în ambuteiaje, pe autostradă) sau sistemul tempomat bazat pe cameră video cu funcţie Stop & Go.

BMW Seria 2 Active Tourer este primul model din segmentul premium al clasei compacte care va fi echipat cu Head-Up Display, care proiectează - integral color - toate informaţiile relevante pentru condus în câmpul vizual al conducătorului. În loc să fie afişată pe parbriz, informaţia este prezentată pe un ecran care se extinde între volan şi parbriz. Acesta permite conducătorilor să vizualizeze toate infor­maţiile importante fără a-şi abate atenţia de la traseu.

Dar ce contează şi mai mult pe lângă performanţă este economia de carburant, iar înalta tehnologie îşi lasă amprenta asupra primului SUV hibrid ce se poate alimenta şi de la priză al celor de la Mitsubishi - Outlander PHEV. Ce înseamnă acest lucru? Că încărcarea bateriilor se poate face complet fără consum de carburant, iar după epuizarea acestora, maşina revine la un sistem hibrid normal.

Outlander este primul vehicul de serie mare al unui producător important ce a fost prevăzut încă de la început cu posibilitatea echipării fie cu sistem de propulsie convenţional, fie cu sistem PHEV. Există diferenţe minime în ceea ce priveşte spaţiul ocupat de pasageri şi cel destinat bagajelor, datorită îmbunătăţirilor la nivelul structurii modelului. Astfel, diferenţa este de doar 14 litri în cazul portbagajului între un Outlander „normal“ şi unul hibrid, în timp ce la cele mai multe automobile, bateriile ajung să ocupe şi jumătate din portbagaj.

Sistemul Twin Motor 4WD al Outlanderului PHEV foloseşte motoarele electrice faţă şi spate, ca prima opţiune pentru acţionarea roţilor, iar sistemul Mitsubishi PHEV foloseşte un sistem recent dezvoltat împreună cu unul ce controlează şi tracţiunea integrală. Acesta permite rularea a circa 50 km în mod electric şi o autonomie de 800 km atunci când intră în funcţiune şi motorul pe benzină.