Ceasuri & Bijuterii

De ce piaţa luxului creşte direct proporţional cu criza?

31 ian 2012 338 afişări de Ioana Mîţu
Din aceeaşi categorie

Brandurile de lux , ca Burberry, Cartier şi Rolls Royce, au înregistrat în ultima perioadă profituri record, scrie CNN.

"Motorul acestei creşteri sunt pieţele emergente precum China şI India", spune pentru CNN Imran Amed, directorul site-ului Business of Fashion.

"De abia m-am întors din Brazilia unde lucrurile merg la fel de roz pentru piaţa luxului"

Brandul care a creat cel mai faimos trench britanic, Burberry, a avut o creştere de 21% în ultimul trimestru iar Rolls Royce a anunţat cele mai bune rezultate din cei 107 ani de activitate. Compania a vândut într-un an de zile peste 3500 de maşini (cu preţuri ce depăşesc 308.000 de dolari) ajungând la o cifră de afaceri cu 31% mai mare decât în 2010.

Cifrele vehiculate de Comia Europeană arată scăderea consumului cu 2.5 %, în zona euro, în noiembrie 2010 şI 2011, şi cu 1.3% în Uniunea Europeană.

Richard Perks, director de cercetare în retail la Mintel, compania de analiză a insustriei, spune că brandurile europene de lux au rămas neafectate de reducerea vânzărilor pentru că baza consumatorilor de lux s-a extins în Asia.

Mai mult, situaţia de criză a "binedispus" retailerii de modă, după cum spune Bernard Foras, CEO -ul brandului francez de ceasuri şi bijuterii Cartier.

"Piaţa de lux este întodeauna mai optimistă decât celelalte industrii pentru că s-a extins pe un continent nou - China", a spus acesta pentru CNN

"Chinezii consumă local dar există aproximativ 70 de milioane de chinezi care călătoresc prin lume, deci beneficiem şI de acest tranzit".

Guy Chatillon, CEO pe partea de bijuterii şI ceasuri la compania Ralph Lauren, spune că brandurile de lux nu trebuie să se teamă, ca celelelate sectoare ale ecomnomiei, de creşterea preţului pentru materiale.

" Luxul înseamnă calitate, atenţie la detalii şI autenticitate. în plus este o investiţie pe termen lung".

Imran Amed spune la rândul său că în timp ce criza a afectat pe cei cu venituri mici şI medii, elita a rămas neatinsă.

"Toată lumea a încetat să mai facă shopping în 2008 din cauza lipsei de încredere, toate portofoliile financiare au fost atunci afectate. Chiar şI cei care aveau bani şI nu erau afectaţI de criză ezitau să cumpere. Acum însă, că a mai trecut ceva vreme de la boom-ul crizei, cei cu bani au început din nou să cheltuiască sume mari".