Ceasuri & Bijuterii

Exclusiv Dupa Afaceri - interviu Gerald Roden, CEO Daniel Roth si Gerald Genta: Nu e nimic rau sa fii mai orientat catre piata

05 nov 2009 55 afişări
Din aceeaşi categorie

"In 2008 reusisem un salt de 25%, dupa trei ani consecutivi de crestere, iar acum am fost nevoiti sa anulam 50% din volumul produs in sistem outsourcing. Pe de alta parte, facilitatile noastre din Le Sentier au fost extinse si am cumparat un nou echipament de productie", spune Roden, care e increzator ca segmentul veritabil de haute horlogerie nu va avea de suferit prea mult. "La urma urmei, in domeniul nostru avem de-a face cu oameni bogati - asta e realitatea. E drept ca acum au mai putini bani, dar tot bogati sunt".
Una dintre strategiile "de criza" ale brandului Daniel Roth (recunoscut pentru piesele exceptionale si foarte scumpe) a fost lansarea unui model mai "democratic", Endurer, un ceas din otel (premiera pentru marca) la un pret mai "prietenos" si cu o alura mai sportiva.
"In ultimii zece ani am construit un brand in jurul unei forme de carcasa. Daniel Roth e un brand traditional, ceea ce nu inseamna boring. Dar sincer aceeasi carcasa ne limita putin, mai ales daca doream sa ne adresam si segmentului mai tanar (25-35 de ani), mai trendy, mai sportiv", spune Roden. Celebra forma a carcaselor Daniel Roth se regaseste in Endurer, mai ales prin intermediul lunetei, dar in acelasi timp ceasul e si foarte diferit de modelele lansate pana acum de Roth.
"Nu e o deviere de la cursul Daniel Roth, pentru ca mecanismul e specific, am pastrat elemente cheie, iar ceasul, desi la un pret mai mic, nu e ieftin (9100 de euro, n.r.). Bineinteles ca puristii au facut o fata lunga cand l-au vazut. Dar daca e nevoie sa vindem cat mai multe Endurer ca sa putem crea piese exceptionale precum modelele de minute repeater la care lucram acum, chiar nu vad unde e problema, mai ales ca pastram directia in care se indreapta brandul si nu ii stirbim deloc identitatea. Nu e nimic rau sa fii mai orientat catre piata", afirma Roden. In ceea ce priveste noul minute repeater, sunetul a ajuns deja la 60 de decibeli (si continua sa castige in claritate), iar compania condusa de Gerald Roden a obtinut patru patente pentru carcasa.
Pentru 2010, Daniel Roth pregateste o "revelatie" - un planetarium, cu tourbillon, fazele lunii, data si a doua zona orara, iar Gerald Genta va lansa un model cu totul si cu totul deosebit din seria Fantasy, cu Mickey Mouse in prim-plan, care de altfel va si juca un rol important, activand cutia in care se afla ceasul, care va fi astfel transportat la exterior.
"Va fi mult mai mult decat un ceas - va fi o opera de arta, un obiect emotional si mai trebuie sa vindem multe Endurer ca sa ne putem permite sa cream acest model, pentru care pretul va fi imens", afirma CEO-ul Daniel Roth si Gerald Genta.

www.ralucabadea.com

Citeşte şi: