Ceasuri & Bijuterii

Formula produselor de lux: logo minuscul-preţ exorbitant

23 iun 2010 66 afişări
Din aceeaşi categorie

Cercetătorii au găsit formula luxului. Dacă geanta sau maşina de ultimă generaţie au un logo atât de mic încât trebuie să-l cauţi cu lupa, preţul lor sigur are multe zerouri care sar în ochi.

Cercetătorii de la Universitatea din Chicago au studiat această ecuaţie la milimetru. Rezultatele studiilor lor au fost prezentate luna aceasta de către Jean-Noël Kapferer, expert mondial în domeniul mărcilor, la colocviul organizat de către Ipsos, HEC Paris şi Asociaţia profesioniştilor în domeniul luxului care a avut loc la Opéra Garnier din Paris.

Cercetătorii au analizat 236 de genţi vândute online de către Louis Vuitton şi 229 de genţi vândute de către Gucci. S-a măsurat dimensiunea logo-urilor, s-a făcut un raport între acestea şi dimensiunea genţilor, pentru ca apoi să fie dispuse pe o scală (de la 1 la 7) în funcţie de caracterul mai mult sau mai puţin discret al logo-ului şi în funcţie de preţ.

Rezultatul, oricât de paradoxal ar părea, este acela că un logo minuscul indică un preţ uriaş. Numeric vorbind, fiecare centimetru suplimentar al logo-urilor scade, spre exemplu, preţul unei genţi Gucci cu 98 de euro. În cazul Louis Vuitton, un centimetru suplimentar al logo-ului diminuează suma cu 21 de euro.

Nu doar în materie de fashion se aplică această regulă. Studiul a fost extins şi în ceea ce-i priveşte pe cei de la Mercedes. Logo-ul autoturismelor din clasa A măsoară 13 centimetri, pe când cel dispus pe Mercedes-urile de clasa E măsoară 5,5 centimetri. Aplicând acelaşi principiu, luând în considerare talia maşinii, puterea motorului şi alţi factori, dacă se adaugă un centimetru de logo, preţul autoturismului scade cu 4.000 euro.