"Bărbaţii «consumă» din ce în ce mai multe accesorii", spune bijutierul David Sandu care vorbeşte despre un moment fără precedent în ultimii 50 de ani în moda de business, datorat în parte relaxării oamenilor de afaceri, dar şi schimbului de generaţii la nivel de middle management.
Stiloul şi călimara
Pentru Valentin Tuca, CEO al companiei AON, stiloul şi butonii sunt printre puţinele bijuterii acceptabile pentru un bărbat- sunt estetice, dar şi practice.
Avocatul e pasionat de stilouri şi le foloseşte zilnic chiar dacă e mai incomod-rezervorul trebuie încărcat cu cerneală o dată la trei zile."
Am aceeaşi satisfacţie când îmi încarc rezervorul stiloului, din călimară, ca atunci când îmi întorc ceasul de la mână".
Stiloul său preferat este realizat din coarne de cerb şi e primit de ziua sa de la un prieten. "Îmi place aspectul patinat al stiloului, obţinut prin prelucrarea şi şlefuirea materialului dur."
Tuca mai are acasă câteva stilouri Mont Blanc, dar cel mai mult şi-ar dori un model de la William Henry Studio, compania care realizează stilouri manual şi în serie limitată.
Şi Cartier a lansat recent, în ediţie limitată, o colecţie de stilouri , în variante de culori roşu şi negru, în stil art deco şi împodobite cu materiale preţioase.
Din doi în doi
"Direcţia spre care se îndreaptă stilul butonilor este una sofisticată, cu materiale şi asocieri neobişnuite dintre metale, pietre semipreţioase, lemn exotic şi alte elemente.
Din designul butonilor nu lipseşte însă nici umorul - busole, sticle de bere - una goală, alta plină, clepsidre, senzori de nervozitate şi tot felul de alte idei care ironizează atitudinile rigide", spune David Sandu.
În colecţia Antara de la magazinul Diamond Boutique se găsesc butoni preţioşi din diamante în combinaţie cu aur, onix sau lapis lazuli (5.100 lei).
În aceeaşi linie exclusivistă intră şi modelele Girard Perregaux, din aur roz, cu mozaic din aur alb şi decorare circulară granulată care se găsesc la magazinul Galt. Iar Frey Wille a adus în magazinul din Bucureşti o colecţie de butoni în stilul artistic al brandului, denumiţi Vienna Opera, din aur cu briliante (în jur de 12.000 lei).
Sculpturi din piele
Portofelul sau geanta de voiaj au fost întodeauna cărţi de vizită pentru un om de afaceri, iar Louis Vuitton a decis să lanseze pentru mediul business o linie exclusivistă, dintr-o piele vecină cu mătasea.
"Pentru alegerea materialului potrivit pentru o geantă din piele este nevoie de 500 de operaţiuni", spun reprezentanţii de la manufactura Louis Vuitton.
Alegerea pielii este actul primordial în producţie, înainte ca prima tăietură să atingă materialul pentru a începe sculptarea produsului. Fiecare milimetru de material e testat prin metode tradiţionale sau tehnologie avansată pentru a descoperi imperfecţiunile.
Astfel s-a lansat cea mai fină linie din piele executată până acum de brandul Louis Vuitton, cusută manual în cele mai mici detalii.
Din această piele au fost realizate portofele, curele şi genţi de laptop, dar şi un model reinterpretat al genţii icon Keepall, creată în 1930. Keepall în Damier Infini face parte din colecţia LV toamnă-iarnă 2011-2012 şi este realizată din aceeaşi piele moale, embosată subtil cu imprimeul clasic Louis Vuitton Damier.
În cazul portofelelor au fost realizate 5-7 pliuri minuscule care se fac manual la colţuri, în locul în care se întoarce pielea, pentru rezistenţă în timp. Produsele vor ajunge în curând şi în magazinul Louis Vuitton din The Grand Avenue.