După Afaceri

Cristina Roşca, După Afaceri Premium: Wind of change

07 iul 2023 184 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Am vorbit şi am scris de atât de multe ori despre tendinţe în modă, încât am ajuns să identific ideea de trend cu această industrie unde consumatorii vor mereu ceva nou, ceva diferit, ceva special. Şi cum trendurile se succed mai rapid decât pot ţine eu pasul cu ele - în bună parte din cauza (nu, nu datorită) social media –, am decis să nu le mai urmăresc. Unde mai pui că se şi repetă periodic.

Dacă aş fi păstrat până astăzi rochiile pe care bunica mea le avea din tinereţe, măcar o parte ar fi fost adaptate vremurilor. Şi nici măcar nu glumesc. De la imprimeuri la lungimi, materiale şi croiuri, totul e la modă şi nu mai e, totul se poartă şi nu se mai poartă. Şi se poartă din nou.

În toată această frenezie, îmi dau seama acum că prea puţin am stat să mă întreb despre tendinţele din alte domenii. Se poate vorbi depre asta în orice industrie?

Răsfoind - încă o dată - numărul acesta al După Afaceri Premium realizez că da, doar că schimbările se petrec cumva mai discret. Şi deşi luăm la cunoştinţă de ele, nu le percepem ca trenduri.

Spre exemplu, a fost o vreme în care petrecerile se ţineau în restaurante sau pe terasele din oraş. A venit apoi era saloanelor şi a celebrelor corturi. Acum e momentul pentru alte set-up-uri, care oferă un aer de naturaleţe şi de firesc unor evenimente care, altfel, îşi poartă cu mare fast fastul.

Similar, pe piaţa cafelei din România, întâi a fost ibricul. Apoi a venit espressorul care a pus pe masă de la espresso la cappuccino şi, mai recent, deja popularul flat-white. De vreo doi-trei ani însă, mai ales în sezonul cald, a apărut o altă figură centrală - cold brew, care are o altă metodă de preparare şi care acum îşi trăieşte gloria. Am întrebat specialiştii şi am aflat de ce este specială această cafea şi cum o putem pregăti. Chiar şi acasă.

Şi, pentru că am vorbit de consumul de acasă, mi-am amintit că în această perioadă ciocolata stă cuminte în frigider, napolitanele îşi aşteaptă răbdătoare rândul, la fel şi biscuiţii sau bomboanele, şi asta pentru că desertul verii a fost şi rămâne îngheţata. Doar că şi aici lucrurile se schimbă. Deşi gusturile clasice de vanilie, ciocolată sau căpşune sunt atemporale, supremaţia lor e atacată de arome care mai de care mai „exotice”, la care acum câţiva ani nu ne-am fi gândit. Îngheţata de aloe vera, de orez cu lapte sau cheesecake sunt doar câteva dintre noutăţi. Şi asta acum, pentru că specialiştii ne anunţă că an de an apar altele.

Schimbarea e, de cele mai multe ori, necesară şi bună. Şi chit că o numim aşa, chit că o studiem sub formă de tendinţe, ea e un dat, după cum spun şi cei de la Scorpions cu melodia „Wind of change”.

Asta afirmă şi Xavier Dietlin, omul care a reimaginat modul în care consumatorii relaţionează cu ceasurile de lux. Mai exact, el a eliminat bariera de acces dintre public şi aceste piese, deschizând calea către o comunicare mult mai fluidă.

Crede că deşi unele lucruri sunt atemporale, pentru totdeauna, oamenii trebuie să fie deschişi la schimbare, evoluţia fiind necesară. Chiar şi în orologerie, o industrie care este despre artizanat, măiestrie, istorie şi poveste. Chiar şi aici lucrurile se schimbă, deşi lent.

Despre toate aceste schimbări, dar şi despre multe alte tendinţe şi noutăţi puteţi citi în paginile următoare ale

După Afaceri Premium, unde sper să vă găsiţi inspiraţia pentru o nouă destinaţie de vacanţă, o nouă achiziţie ori un nou loc de ieşit în oraş.

Lectură plăcută!