După Afaceri

Cum ar fi arătat maşina naţională dacă Ceauşescu nu alegea Renault pentru Dacia

26 aug 2014 7925 afişări
Din aceeaşi categorie

S-au împlinit 46 de ani de când Dacia a produs, la uzina de la Colibaşi, primul său model de serie – 1100. Dar, aşa cum ştim cu toţii, Dacia 1100 nu a fost altceva decât un Renault 8 asamblat sub licenţă. Aşa că trebuie să ne întrebăm: cum ar fi arătat astăzi maşina naţională dacă Ceauşescu nu alegea Renault? Răspunsul, în rândurile care urmează.

În urmă cu 46 de ani, pe 20 august 1968, uzina Dacia de la Colibaşi (astăzi Mioveni) a construit primul exemplar al primului model de serie Dacia din istorie, şi anume 1100. O maşină care a pus bazele mărcii noastre naţionale, dar care nu a fost altceva decât un Renault 8 construit sub licenţă.

Ce s-ar fi întâmplat însă dacă o altă marcă ar fi fost furnizorul de piese pentru Dacia? Cum ar fi arătat astăzi maşina noastă naţională?

Răspunsul vine imediat ce aflăm că autorităţile române ale anilor ’60 au organizat o licitaţie pentru producătorii auto străini, iar cerinţele au fost destul de simple: maşina trebuia să aibă dimensiuni medii şi motorul trebuia să aibă o capacitate cilindrică între 1.000 şi 1.300 cmc.

La licitaţie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo şi Austin, dar în cele din urmă s-a luat decizia ca Uzina de Automobile Piteşti să producă autoturisme sub licenţă Renault.

Compania câştigătoare a venit cu modelul Renault 10 (o versiune mai lungă a lui Renault 8), în vreme ce Peugeot a venit cu 204, Fiat cu 1100D, Alfa Romeo cu Giulia 1300, iar Austin cu legendarul Mini.

GALERIE FOTO si mai multe detalii aici