Gadget

Limuzina „hi-tech“

10 feb 2011 56 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Limuzinele de clasă mare sunt achiziţionate cu precădere de executivi sau manageri cu funcţii medii spre mari. Sunt mai elegante decât cele medii, dar mai puţin extravagante decât cele de lux şi implicit nu atrag atât de mult atenţia, deşi în mare parte pot oferi aceleaşi condiţii. Din acest motiv, pe noul A6 regăsim acum aceleaşi tehnologii lansate anul trecut pe A8.

Spre deosebire de trendul din piaţă, de a creşte în dimensiuni, A6 este acum mai scurt - 4.915 mm faţă de 4.927 mm înainte, cu aproape doi centimetri mai înalt, pentru a se obţine un interior şi mai spaţios, în timp ce lăţimea s-a micşorat cu patru milimetri. Aproape nimic de la generaţia anterioară nu a fost preluat. Mai mult, se poate spune cel mult că aminteşte de habitaclul lui A7, fapt ce nu este chiar o surpriză având în vedere că cele două împart aceeaşi platformă tehnică.

Fără să exagerăm, putem spune că avem la bord tehonologie demnă de clasa de lux. De aici şi titlul - "ultra-hi-tech". Între ceasurile de bord este un display de mari dimensiuni denumit DIS - Driver Information System. În partea superioară a consolei centrale este amplasat un display escamotabil de 6,5 sau 8 inchi. Meniul sistemului MMI poate fi acţionat prin intermediul butoanelor amplasate pe consola dintre scaune, care acum sunt mai mari.

A6 poate dispune de un hot-spot cu reţea wireless pentru ca toţi cei din maşină să poată naviga pe internet utilizând smartphone-uri, tablete sau laptopuri, în timp ce navigaţia utilizează hărţile Google Maps, actualizate în timp real.

Motorul se porneşte cu butonul de Start de pe consola dintre scaune. Se selectează poziţia "Drive" a cutiei de viteze Multitronic cu opt trepte şi... se demarează. Primul lucru care se observă este cât de bine este izolat fonic interiorul. Sistemul audio Bang&Olufsen contribuie şi el la atmosfera elegantă oferind o claritate incredibilă a sunetului.

Cutia de viteze schimbă aproape imperceptibil treptele de viteză, iar motorul, deşi în versiunea de 204 CP, oferă performanţe dinamice peste medie.

Ceea ce a surprins cel mai mult a fost consumul. Pe un traseu de aproape 100 km, parcurs pe autostradă şi drumuri naţionale, consumul mediu a fost de 6 litri/100 km, fără a avea un obiectiv în atingerea unui consum scăzut. Dacă am fi încercat, cel mai probabil acesta ar fi scăzut până la 5 litri/100 km.

Opţional, A6 dispune şi de sistemul Dynamic Handling System, similar cu BMW Adaptive Drive. Acesta prezintă cinci moduri de rulare - confort, auto, dynamic, individual (setări personalizabile) şi efficiency, cel din urmă având rolul de a adapta sistemele şi setările motorului pentru a se obţine un consum cât mai redus.

Noul Audi A6 poate fi deja comandat în cadrul reţelei de dealeri, preţul de bază pentru un A6 2,0 TDI fiind de 42.300 de euro, în timp ce un 3,0 TDI quattro ajunge la 55.700 de euro. Modelul testat, 3,0 litri TDI 204 CP porneşte de la 50.200 de euro.

Caracteristici tehnice

Model: Audi A6

Motor: diesel, 3,0 TDI, 204 CP, 400 Nm

Cutie de viteze: automată,

8 trepte

Acc. 0-100 km/h:

7,2 secunde

Viteză maximă: 240 km/h

Consum mediu:

5,2 litri/100 km

Preţ (cu TVA): 50.200 euro

Plus

Cele mai noi tehnologii, confort, imagine

Minus

Preţul