Style

Afaceri cu serotonină

19 aug 2011 491 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

Shopping-ul e întotdeauna o ale­gere bună pentru a ieşi din me­lancolie dacă există şi un buget pe măsură. De exemplu, piaţa companiilor care vând servicii cu discount pentru grupuri a explodat în ultima jumătate de an, iar trendul ascendent continuă. Deşi rata de pene­trare a "ofertelor de grup" în Româ­nia este de sub 15%, până în momentul de faţă s-au vândut vouchere în valoare de peste 7.000.000 de euro.

Getadeal.ro este unul dintre primele 5 site-uri din piaţă şi s-a lansat în noiem­brie 2010. De atunci cifra de afaceri s-a dublat de la lună la lună. Acum, în perioadă de vacanţe, creşterea este mai mică, însă piaţa are potenţial şi "cred că vom înregistra creşteri semni­fica­tive şi anul vii­tor. Până în prezent am vân­dut vouchere în valoare de peste 400.000 euro", spune Mircea Dra­­­gomir, proprietarul afacerii. Până la sfârşitul anului compania va in­vesti în România apro­­xi­mativ 300.000 de euro.

Ofertele cele mai vândute sunt cele din zona serviciilor de înfrumu­seţare, iar publicul ţintă e format din persoane active, cu vârste cuprinse între 25 şi 45 ani, cu venituri peste medie. În schimb, din nevoia de adrenalină şi inedit, au făcut bani în ultimul an şi companiile care vând experienţe cadou. Cele mai solicitate cadouri sunt: zborul cu balonul, rapelul, plimbările cu iahtul, zborul cu parapanta şi salturile cu paraşuta. Iarna solicitările trec spre experienţe mai relaxante şi romantice (masaje, tratamente spa, cine în doi etc). "Estimăm că piaţa cadourilor de tip experienţă în România e undeva la aproximativ 100.000 de euro. "În alte ţări este o afacere de mai multe milioane de euro, însă piaţa este aici încă la început", spune Dan Ioniţă de la compania Smartexperience. Compa­nia a intrat pe piaţă la finalul lui 2010 pentru că există un potenţial mare de dezvoltare şi estimează că până la sfârşitul anului va avea o cifră de afaceri de aproximativ 60.000 de euro. Cel mai scump cadou de pe site este cursul de pilotaj auto ţinut de un triplu campion naţional de raliu, care costă aproximativ 2.900 de lei.

Clienţii care doresc un cadou şi mai extrem pot apela la compania 2xtreme care oferă şi zboruri cu avion supersonic pentru 18.000 de lei.

Alţii îşi caută serotonina prin "blind dates". Serviciul "Let's meet" s-a deschis în aprilie 2011 şi este inspirat de popularul Running Dinner care aduce împreună zeci de mii de oameni în marile oraşe europene. Primul pas pe care trebuie să-l parcurgă un om care vrea să-şi găsească perechea este să-şi creeze un profil pe website în care furnizează informaţii simple precum e-mail, sex, data naşterii, înălţime, număr de telefon, nivel de educaţie. Urmează alegerea evenimentului la care doreşte să participe şi cu 3 zile înainte va primi contactele persoanei alături de care va merge.

Până acum cel mai popular eveniment este Let's Meet Out, eveniment în care participanţii merg pe rând, în aceeaşi seară, la 3 restaurante diferite, unde iau cina, iar în final participă la un After Party. "În acest tip de evenimente oamenii apreciază faptul ca au ocazia să cunoască şi să socializeze cu un număr mare de alte persoane singure", spun reprezentanţii companiei. "La toate evenimentele pe care le-am organizat până acum au participat aproximativ 150 de persoane şi ne aşteptăm ca numărul să crească". Primul eveniment de acest gen a adunat aproximativ 70 de participanţi, iar pentru cel din 27 august sunt disponibile 80 de locuri şi până acum au fost ocupate mai mult de 80%.

Care este succesul unei asemenea iniţiative? Unii şi-au găsit par­teneri de la prima ieşire. "Noi am primit feedback de la 10-12 persoane care ar fi mers la o a doua întâlnire chiar după primul eveniment".