Style

Bogdan Putinica ... Calatorului ii place drumul

17 dec 2009 300 afişări
Din aceeaşi categorie

Initial afacerea imi acapara tot timpul disponibil. Acum imi protejez viata personala de interferente. Pentru a putea obtine o balanta intre consumul intens de la birou si nevoia de a te reincarca sau de a trai viata de dupa birou. Era si o reclama perfecta: sa rupem ciclul birou-pat. In general ma trezesc destul de devreme. La 7.30. Dimineata nu sunt prea multe activitati. Cel mai mult ma bucur daca apuc un breakfast sau cateva ore de somn in plus.

Intr-o zi obisnuita la pranz fug la sala (sala mea, One Fitness) de 3 ori pe saptamana. In restul datilor iau pranzul cu prietenii. In jur de 7-8 seara plec spre casa. Sau ma opresc prin oras sa socializez. Imi plac restaurantele cu mancare gustoasa. Nu scumpa, dar buuunaa…

Chiar daca nu se compara cu celebra sintagma "ca la mama acasa". Ajung acasa undeva in jur de 11 noaptea. Weekend-ul incepe vineri seara. Primul lucru pe care il fac este sa ma sincronizez cu prietenii, sa vedem ce si cum facem impreuna. Apoi verific vremea sa vad daca ploua sau daca avem soare. Folosesc sfarsitul de saptamana pentru relaxare. Ma vad cu familia, cu prietenii, ma duc la film, plec din oras in scurte calatorii in jurul Bucurestiului sau prin Bulgaria, la mare sau la munte, in functie de anotimp.

In general, foarte low profile. Pana acum am vazut o foarte mare parte din Europa, ceva din America, ceva din Asia. Mi-ar placea sa imi fac curaj sa plec in Africa, dar pentru asta nu imi ajunge un week-end, ci probabil as avea nevoie de vreo 6 luni. Dar, daca tot ce am este un sfarsit de saptamana si este cald afara, atunci ma duc la mare. Daca inca nu e sezon de plaja plec la tara unde ma ocup de gradina cu plante si gratarul familiei. Nu exista ceva planificat dinainte pentru weekend-uri. Incercam sa facem ce simtim pe moment. Sau pur si simplu ne lasam in voia momentului, ne urcam in masina si gonim spre oriune, poate Sibiu, poate Balcic, Transalpina sau Transfagarasan - exista si o vorba: calatorului ii place drumul pana la destinatie, iar turistului destinatia. Functia pe care o am acum mi-a schimbat foarte mult stilul de viata. Evident exista responsabilitatile care depasesc un program normal de munca.

Timpul liber este foarte pretios si il tratez ca atare. Incerc sa raman un om normal fara aberatii si extravagante. Si incerc sa vad lumea cat mai mult si cat mai local. Fara 5 stele. Anul acesta am fost in Papua Noua Guinee, de exemplu. Aici am trait cateva zile in mijlocul unui trib de papuasi intr-o jungla in care nu exista civilizatie cale de 8 ore in jurul nostru. Si acolo am vazut cel mai frumos cer albastru de oriunde (probabil si pentru ca nu era nici urma de poluare). M-as intoarce oricand in Borneo, in Malaiezia, pentru cat de prietenosi sunt "vanatorii de capete" si pentru culorile pe care le are marea la nici 3-4 metri adancime. Unele dintre cele mai bune locuri de diving din lume sunt in Malaiezia. Cel mai mult imi place sa calatoresc, sa vad oameni si locuri noi. Pana acum am numarat la o prima vedere 68 de orase din lume prin care am trecut, in 27 de tari. Mai am o lista cu cele mai frumoase 80 de plaje, din care nu am vazut decat doua (una era cea de pe locul intai - celebra Maya Beach din Thailanda).

In afara de calatorii, ceea ce ma mai relaxeaza cu adevarat este o carte buna. Pe care o gasesc destul de rar, dar cand o gasesc nu o las din mana pana nu o termin. Cartea mea preferata este Shantaram, o fresca sociala foarte reusita despre India moderna. Imi place pentru ca iti da o imagine foarte detaliata asupra felului in care este impartita aceasta tara in felii de societate. Si pentru ca inca nu am ajuns in India chiar daca imi tot propun asta de vreo 2 ani. Ultima carte citita este Oracle Bones, un travel book despre China. Uneori, cand am timp, gatesc.

Depinde de stare de spirit si de companie, dar uneori imi place si asta. Tot printre pasiuni as numara si offroad-ul sau scuba diving-ul, muzica anilor '90. In ultima vreme am inceput sa ascult jazz, mai ales genul din sudul Statelor Unite. Ultimul concert la care am fost a fost in cadrul festivalului Masters of Jazz la Bucuresti. Imi place mai degraba sa conduc decat sa ma plimb. Mai ales pentru ca imi plac masinile sport si condusul cu viteza (desigur in limitele legale). De plimbat m-as plimba in parc sau la munte, dar nu pe strazile Bucurestiului.

Merg des la cinematograf si in ultima vreme din ce in ce mai des la teatru. Am fost norocos sa prind cateva reprezentatii exceptionale cu Radu Beligan, Florin Piersic, Mircea Albulescu.