Style

Care sunt cele mai noi idei în personalizarea obiectelor de lux: "Un cuplu ne-a solicitat să le gravăm amprentele pe verighete"

26 ian 2017 522 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Un inel cu diamante sau rubine, o geantă de designer sau un costum realizat pe comandă sunt cadouri ideale, daruri care îşi fac loc pe lista de dorinţe a celor mai mulţi dintre noi. Unde poţi merge mai departe? Ce se găseşte mai departe de lux? Luxul personalizat, mai exact un inel care ascunde pe interior imaginea bătăilor inimii partenerului de viaţă, o geantă cu monograma purtătoarei sau un costum cu un material customizat.

Campbell Carey, croitorul-şef şi directorul de creaţie al Huntsman, una dintre cele mai vechi şi mai cunoscute croitorii de pe Savile Row, spunea recent într-un interviu acorat După Afaceri Premium că un client a dorit un costum gri închis cu dungi, însă dungile erau de un roz intens şi erau de fapt numele lui ţesut în material. „A fost singura dată când am avut emoţii să tai materialul pe lung. Orice greşeală putea fi foarte costisitoareì, adăuga el. Un alt client a dorit două costume, unul bleumarin şi un altul ecru, ambele din ţesături de la Loro Piana. Fiecare era creat pentru a se asorta cu câte unul dintre superiahturile purtătorului.

Savile Row este de fapt un „paradis al bărbaţilor“ (echivalentul masculin al cărţii lui Emile Zola), este locul unde se defineşte conceptul de lux în moda masculină, şi nu orice fel de lux, ci personalizat. Luxul suprem.

„Customizarea produselor a devenit în ultimii ani un trend internaţional mai ales în zona de fashion pentru domni, de aici şi puternica dezvoltare a segmentului de business made-to-measure după anii 2000“, explică Ciprian Vlad, antreprenorul care în 2004 a pus împreună cu soţia sa bazele businessului Zenonni. Businessul de costume pe comandă Zenonni a fost unul dintre primele de profil de pe piaţa locală. El explică faptul că fie că este vorba de made-to-measure (cu un grad mai redus de customizare), fie de bespoke (costume personalizate în cele mai mici detalii), experienţa de shopping este personalizată, iar clientul îşi poate configura produsul în funcţie de multiplele opţiuni oferite de fiecare casă în parte. Astfel, clientul îşi poate alege ţesătura, căptuşeala costumului, dar şi câteva detalii referitoare la diferitele părti ale acestuia precum gulerul sau buzunarele. În final, customizarea merge până la monogramă şi culoarea acesteia. „Cu cât produsul trece mai mult printr-un proces de producţie manufacturat şi ajunge în zona artizanatului, cu atât opţiunile disponibile de personalizare sunt mai multe.“

Printre opţiunile Zenonni se mai numără cusăturile manuale, butoniere lucrate manual, buzunare speciale la sacou pentru diferite itemuri personale sau functionalităţi. „Mai mult, producătorii de ţesături au dezvoltat la rândul lor game de lux şi optiuni de personalizare extravagante. Există ţesături cu fir de aur sau platină, cu praf de diamante aplicat în ţesătură sau cu numele clientului imprimat în dungile stofei.“

În modă, la fel ca în cele mai multe alte domenii, unicatul, deci personalizarea, este sinonim cu luxul. De aceea, casa de modă Louis Vuitton a fost una dintre primele care au pariat pe personalizarea produselor. Grupul francez realizează de mai bine de 150 de ani articole de călătorie pe comandă, astfel că un client îşi poate crea un cufăr, o cutie de transport sau o geantă 100% personalizată, în care să îşi depoziteze produsele cele mai de preţ. Comenzile speciale se realizează în atelierul istoric de la Asnieres şi sunt proiectate de Patrick Louis Vuitton (reprezentantul celei de-a cincea generaţii a familiei Louis Vuitton, care dă şi numele brandului) şi echipa lui, alături de client.

Există însă şi câteva unităţi Maison Louis Vuitton (magazine care oferă întreaga colecţie a brandului) unde se pot comanda genţi din linia Haute Maroquinnerie cu o combinaţie specială de culori, tipuri de piele şi căptuşeală. Iar ca bonus, semnătura purtătorului stă ascunsă la interior. O marcă personală discretă. O reţetă similară oferă Louis Vuitton şi pentru pantofii bărbăteşti pe care îi poate customiza.

Cea mai simplă metodă de personalizare, disponibilă în toate magazinele Louis Vuitton, este stamparea la cald a iniţialelor pe produse din piele şi canvas. Comenzile speciale sunt trimise către magazinele de tip Maisons.

Pentru modelele iconice de călătorie, dar şi pentru genţile de pânză şi unele portofele Mono­gram există şi personalizarea Mon Monogram. Înainte de confecţionarea produsului, se imprimă pe material un set de dungi în culorile alese de client şi cu iniţialele acestuia, după modelul istoric cu care erau personalizate pe vremuri cuferele pe pacheboturi.

Personalizarea nu se limitează însă doar la modă, ba din contră, atinge noi dimensiuni în industria orologeriei de lux şi în cea a bijuteriilor. Diamante în culorile curcubeului, mesaje secrete sau complicaţii alese pe sprânceană, toate sunt detalii care pot da unui cadou o amprentă personală.

„Personalizarea bijuteriilor le intensifică originalitatea, le amplifică simbolistica emoţională, sporindu-le valoarea în ochii celor care le poartă. De-a lungul timpului, clienţii au dorit să graveze diverse texte sau monograme pe suprafaţa bijuteriilor. Cea mai originală cerere a venit din partea unui cuplu care ne-a solicitat să le gravăm amprentele pe verighete“, spun oficialii lanţului de bijuterii Teilor. Ei explică însă că personalizarea bijuteriilor poate însemna şi o nuanţă diferită de aur sau un anumit tip de piatră preţioasă. Verighetele şi inelele de logodnă sunt cele mai populare bijuterii personalizate. „Acestea sunt achiziţionate după îndelungi căutări şi consideraţii şi au o deosebită semnificaţie. Cea mai nouă şi cea mai romantică solicitare pe care am primit-o a fost imprimarea bătăilor inimii pe faţeta interioară a verighetelor.“

În ultimii ani personalizările au devenit un trend, mai ales pentru că exprimă cel mai bine sentimentele celui care le oferă. În plus, dau o notă aparte oricărui cadou.