Style

Cele mai apreciate 15 branduri pe Facebook

20 mai 2012 1856 afişări de Andrei Cîrchelan
Din aceeaşi categorie

Unul din instrumentele de bază ale reţelei de socializare facebook este butonul "like", prin care utilizatorii pot să îşi exprime aprecierea faţă de nu mesaj sau o imagine postată de alt utilizator sau companie. Un top cu cele mai "like-uite" branduri de pe facebook arată că retailerii de modă şi de băuturi energizante beneficiază de o popularitate crescută printre utilizatori, alături de branduri consacrate precum Victoria's Secret sau Red Bull, potrivit CNBC.com.

15. Target

Like-uri: 12,16 milioane.

Un mesaj postat de lanţul de magazine Target pe pagina de facebook poate să obţină până la 70.000 de like-uri. Prin intermediul facebook, compania postează imagini cu propriile produse, pe care le leagă de diverse sărbători culturale sau religioase, cum ar fi "Ziua Războiul Stelelor", în care a postat o imagine cu o păpuşă Yoda. Pozele sunt însoţite de mesaje amuzante, iar compania interacţionează constant cu fanii.

14. Burberry

Like-uri: 12,83 milioane

Casa britanică de modă Burberry are un brand foarte vizibil, postând imagini şi clipuri care primesc zeci de mii de like-uri şi sute de comentarii. Fotografiile arată de obicei cadre din culise de la şedinţele foto, sau noile game de produse, prin care compania primeşte feedback în mai multe limbi străine. De asemenea, compania mai postează şi sfaturi de înfrumuseţare şi videoclipuri muzicale care merg împreună cu identitatea brandului.

13. Subway

Like-uri: 13,08 milioane

Lanţul de fast-food Subway, care a intrat recent şi în România, postează pe pagina de facebook imagini cu produsele proprii, informaţii despre concursuri şi videocipuri. Imaginile cu noile sandwich-uri ale restaurantului pot obţine până la 18.000 de like-uri. În plus, compania organizează des concursuri, în parteneriat cu diverse evenimente mondene cum ar fi lansări de film, evenimente sportive şi altele.

12. NBA

Like-uri: 13,1 milioane

Asociaţia Naţională de Baschet din SUA este cel mai apreciat brand sportiv din lume, calculat după like-uri, în timp ce asociaţiile echivalente din alte sporturi au obţinut mult mai puţine like-uri, pe locul doi fiind fotbalul american, cu 5,5 milioane de like-uri. Pagina NBA oferă clipuri, imagini şi comentarii legate de baschet, precum şi posibilitatea de a cumpăra produse NBA direct de pe pagină.

11. Zara

Like-uri: 13,35 milioane

Retailerul iberic de îmbrăcăminte şi accesorii şi-a organizat pagina de facebook în aşa fel încât arată ca un website, cu diferite secţiuni precum "The Mood", "This Week", "Lookbook", "Mobile" şi "Join Fashion", unde fanii pot vedea cele mai noi produse, pot descărca aplicaţiile Zara pentru iPhone şi iPad, şi pot accesa site-urile Zara din afara facebook-ului.

10. Magazinele Wal-Mart

Like-uri: 15,59 milioane

Wal-Mart, una dintre cele mai mari companii din lume, oferă pe pagina de facebook diverse activităţi şi posibilităţi de interacţiune, cum ar fi "Meal Solutions", unde utilizatorii pot accesa reţete culinare şi o aplicaţie pentru planificarea mesei. În materie de postări, pagina de facebook a companiei combină utilul cu placutul, postând imagini amuzante sau informaţii despre promoţii şi oferte.

9. Monster Energy

Like-uri: 16,10 milioane

Deşi nu este o companie foarte mare, comaparativ cu celelalte prezenţe din top, Monster Beverage Co., reuşeşte să obţină câteva mii de like-uri pe pagina de facebook a băuturii energizante Monster Energy, postând o serie de clipuri şi imagini cu şi despre sporturi extreme. O altă secţiune a paginii, denumită "Ultimate Intern Search" are ca scop găsirea viitorilor angajaţi.

8. Victoria's Secret

Like-uri: 18,52 milioane

Brandul de lenjerie intimă Victoria's Secret organizează pe pagina de facebook promoţii adresate exclusiv utiliziatorilor reţelei de socializare. În plus, pagina conţine imagini cu modelele Victoria's Secret precum şi cu cele mai noi articole ale companiei.

7. McDonald's

Like-uri: 19,59 milioane

Lanţul de restaurante fast-food MacDonald's organizează promoţii exclusive pentru utilizatorii facebook, pe care le anunţă chiar şi prin comunicate de presă în lumea reală. În plus, pagina de facebook a companiei încurajează discuţiile între utilizatori şi oferă jocuri interactive bazate pe propriile produse.

6. Red Bull

Like-uri: 28,11 milioane

Red Bull este cea mai apreciată băutură energizantă din lume, iar compania se implică într-o gamă largă de evenimente sportive şi spectacole. Postările de pe pagina Red Bull pe facebook arată imagini, mesaje sau clipuri amuzante sau interesante, care primesc până la 6.000 de like-uri fiecare. În plus, pagina difuzează Red Bull web TV, unde sunt publicate postările sportivilor din comunitatea Red Bull sau jocurile şi aplicaţiile Red Bull.

5. Starbucks

Like-uri: 30,02 milioane

Pagina de facebook a lanţului de cafenele Starbucks permite utilizatorilor să posteze mesaje şi să interacţioneze, pentru a exprima felul în care apreciază brandul de cafea. Printre elementele paginii se mai numără şi o aplicaţie pentru localizarea cafenelelor, şi activităţi pentru fani. O postare Starbucks poate obţine până la 25.000 de like-uri, precum şi alte câteva mii de comentarii şi share-uri.

4. Converse

Like-uri: 30,21 milioane

Brandul de pantofi sport Converse este o subsidiară a gigantului Nike. Spre deosebire de Nike, însă, care are doar 12 milioane de like-uri, Converse are un succes mult mai mare în reţeaua de socializare, deoarece postează imagini interesante cu istoria pantofilor Converse, şi iniţiază dezbateri cu fanii.

3. Mtv

Like-uri: 34,18 milioane

Fanii paginii de facebook a televiziunii Mtv primesc în exclusivitate trailere şi clipuri cu serialele sau sezoanele ce urmează să fie difuzate de Mtv. În plus, pagina afişează imagini, clipuri, întrebări şi citate legate de idoli pop precum Lady Gaga, Britney Spears, Justin Bieber şi alţii.

2. Disney

Like-uri: 35,54 milioane

Walt Disney este prezent pe facebook printr-o serie de peste 200 de pagini, dar niciuna din pagini nu este mai populară decât pagina principală, denumită simplu "Disney". Printre postările afişate pe pagină se numără informaţii despre Disney, cadre din filmele Disney, precum şi clipuri, citate şi imagini din desenele animate clasice. Unele postări atrag chiar şi 85.000 de like-uri. Pagina le permite şi utilizatorilor să posteze imagini sau mesaje legate de Disney.

1. Coca-Cola

Like-uri: 41,85 milioane

Cel mai apreciat brand pe facebook este băutura răcoritoare Coca-Cola. Băutura este mai populară decât vedete precum Lil' Wayne, Megan Fox, Beyonce şi Adam Sandler. Popularitatea paginii se bazează pe interacţiunea cu utilizatorii. Deşi aplică moderarea, pagina permite utilizatorilor să comunice unii cu ceilalţi, să posteze imaginile sau clipurile preferate despre Coca-Cola, şi să fie la curent cu evenimentele şi campaniile organizate de Coca-Cola.

Citeşte şi: