Style

De ce a lăsat o tânără cariera de 18 ani în vânzări în multinaţionale pentru antreprenoriat de modă? "E un soi de reinterpretare modernă a basmului Cenuşăreasa, unde prinţul este înlocuit de carieră"

24 feb 2024 202 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Sibi Stanciu a lucrat timp de 18 ani în vânzări, ajungând chiar la conducerea departamentului de profil din cadrul unei multinaţionale, când a decis să ia „dragonul de coadă“ şi să pornească în lumea antreprenoriatului, pentru a-şi îndeplini un vis care în mintea ei se conturase deja de un deceniu, acela de a-şi deschide propriul brand de modă.

„Istoria TRACES of HEELS începe să se scrie în februarie 2014 şi este construită în jurul unui vis“, spune Sibi Stanciu, proprietar al brandului şi totodată head of design. De altfel, ea îşi descrie povestea ca fiind un soi de reinterpretare modernă a basmului Cenuşăreasa, unde prinţul este înlocuit de carieră.

„La finalul facultăţii am făcut practică într-un atelier de încălţăminte.“ Nu a fost o întâmplare. „Mi-am dorit să fie o experienţă interesantă, ca să mă pot implica total.“ Îşi aminteşte că în cele câteva săptămâni cât a durat experienţa, s-a creat o apropiere între ea şi oamenii care lucrau în atelier.

„Le-am povestit că port o măsură foarte mică la încălţăminte şi îmi este aproape imposibil să găsesc pantofi în comerţ.“ La finalul perioadei de practică, de la echipa atelierului, a primit cadou o pereche de pantofi pe care-i descrie drept extraordinar de frumoşi, foarte coloraţi şi, cel mai important, îi veneau perfect!

Acela a fost momentul în care a decis, mai mult la nivel subconştient, ce i-ar plăcea să facă în carieră şi-n viaţă. „Vreau să livrez fericire ambalată într-o cutie de pantofi!“

Aşa s-a născut visul, însă el a prins contur zece ani mai târziu. În tot acest timp, ea a lucrat în vânzări, urcând pe scara ierarhică până la conducerea unui departament de profil într-o multinaţională.

„A fost o perioadă frumoasă, în care am învăţat mult şi m-am dezvoltat profesional. Dar visul meu creştea în anii aceia, eram din ce în ce mai conştientă de el.“

Îi plăcea chiar să glumească pe atunci că a crescut în ea un dragon, căruia dacă nu îi dă ce îşi doreşte, într-o zi o să înceapă să sufle foc şi o să pârjolească tot în jurul lui.

„Pornind cu mine. Aşa că am început să îmi povestesc visul. Când îi dai voce, începi să lucrezi la el, nu mai există cale de întoarcere.“

La bază, Sibi Stanciu e absolventă a Facultăţii de relaţii economice internaţionale. Între timp însă, a absolvit şi Facultatea de arte decorative şi design din cadrul UNArte Bucureşti. Iar după ce şi-a sărbătorit majoratul în vânzări, din 2014, a devenit antreprenor în modă, ca fondatoare şi head of design în cadrul propriului brand de încălţăminte de autor, TRACES of HEELS.

Portofoliul mărcii cuprinde toate tipurile de articole de încălţăminte, de la flats (încălţări fără toc) la sandale, pantofi, saboţi, bocanci, ghete şi cizme.

„Am produs încă de la început întreaga gamă.“ Recent, a introdus în portofoliu şi pantofii pentru copii. „Atenţie merită, cred eu, şi colecţia mea de absolvire a Masterului la Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, cu specializarea în Fashion Design, coordonată de prof. univ. dr. Doina Lucanu.“ Colecţia intitulată HELLO, CAN YOU HEAR ME? conţine şapte ţinute vestimentare create din piele naturală.

Pentru TRACES of HEELS, antreprenoarea foloseşte tot pielea naturală ca material de bază, atât pentru exteriorul, cât şi pentru interiorul creaţiilor. Materia primă este importată în proporţie de 80% din Italia.

„Principalul criteriu care a stat la baza alegerii materialului este acela că pielea se bazează pe o materie primă care este un produs animalier secundar cărnii şi laptelui, alimente ce sunt solicitate de consumatori. Este un produs secundar al industriei alimentare, care este reciclat, prevenind astfel 7,3 milioane de tone de deşeuri în fiecare an.“

În industria de modă există o adevărată dezbatere între cei care afirmă că există materii prime verzi ce pot înlocui pielea şi cei care spun că uneori acestea ajung să polueze mai mult. Părerile au fost şi rămân împărţite.

În ceea ce priveşte TRACES of HEELS, brandul foloseşte ocazional, pe lângă piele, bumbac satinat. Iar pentru tocurile şi platformele creaţiilor, plasticul reciclat provine de la o listă de furnizori aleşi cu atenţie.

„Piesele pe care le realizăm se remarcă prin designul autentic, dar avem şi creaţii clasice în portofoliu. Lansăm periodic colecţii, dar facem şi încălţăminte pe comandă.“

În cazul creaţiilor la comandă, schiţa este concepută împreună cu clienta şi ţinând cont de dorinţele acesteia.

„Deşi ne place foarte mult să ne «jucăm», businessul este susţinut din vânzarea de produse Ready to Wear.“

Totuşi, există şi clienţi care caută şi cer piese aparte. Spre exemplu, o clientă cu tatuaje pe întreaga suprafaţă a corpului a solicitat o pereche de stiletto pe care să nu îi vezi, dar care să îi ofere alura şi eleganţa pe care le asigură încălţămintea cu tocuri înalte.

„Aşadar, am ales o nuanţă de nude în ton cu pielea purtătoarei, pe care am printat texte şi grafică gândite împreună cu ea. Rezultatul a fost o pereche de pantofi care i-a continuat povestea scrisă pe piele.“

Clienta TRACES of HEELS este o femeie cu vârsta cuprinsă între 25 şi 60 de ani, cu venituri medii spre mari, creativă, care posedă un simţ estetic cultivat şi care cunoaşte importanţa materialelor organice, spune Sibi Stanciu.

Creaţiile brandului său au preţuri ce variază în bună parte între 600 şi 700 de lei, aceste piese fiind vândute în special în online, atât prin intermediul site-ului propriu, cât şi cu ajutorul unor platforme partenere.

Antreprenoarea spune că produce colecţii în serii mici, la care se adaugă creaţiile unicat.

„Producem şi design unicat, însă acesta este un serviciu costisitor, iar solicitările pentru el vin într-o pro­porţie mai mică.“

Circa 400-500 de perechi de încălţări pe lună este capacitatea totală de pro­ducţie a brandului, piesele fiind realizate într-un atelier din Bucureşti.

Primul pas al procesului de producţie îl reprezintă de fapt ideea sau tema colecţiei. Aceasta se dezvoltă apoi în schiţe. În baza acestora din urmă se fac ulterior tiparele. După tipare se croiesc podusele, apoi se montează şi se pregătesc pentru cusut. Se cos, se montează pe calapod - unde stau aproximativ 24 de ore, iar ulterior se fixează tocurile. Urmează etapele de postproducţie: finisat şi ambalat.

„Activitatea artistică a fashion designerilor pe care i-am ales de-a lungul timpului ca reper a influenţat manifestarea mea creativă. O sursă constantă de inspiraţie pentru mine o reprezintă Casa Schiaparelli.“

Colaborarea Elsei Schiaparelli cu Salvador Dali a modificat cursul artei şi al modei în secolul al XX-lea, adaugă Sibi Stanciu. La aproximativ opt decenii de la proiectele de artă şi de modă ale lui Dali şi Schiaparelli, proiecte ce datează din anii 1930 şi 1940, lumea modei şi cea a artei sunt încă legate intrinsec, adaugă ea. De la Raf Simons şi Sterling Rubi, Louis Vuitton şi Jeff Koons, Virgil Abloh şi Takashi Murakami, Versace şi Andy Warhol, până la Saint Laurent şi Vincent Van Gogh, relaţiile dintre designerii de modă şi artiştii vizuali au fost notabile.

„Prin îmbrăţişarea întregii lumi a artei pentru a genera stiluri originale, pot crea lucrări la o scară mai vastă, împrumutând idei de la mişcările artistice sau chiar colaborând direct cu artiştii.“

Planurile antreprenoarei merg însă mai departe de atât. Pe termen scurt, vizează lărgirea portofoliului de produse prin lansarea unei noi colecţii de încălţăminte, dar şi prin introducerea unei categorii noi de produse - hainele din piele.

„Pe termen lung ne propunem extinderea la nivel internaţional. Iar întrei-cinci ani mă văd povestind despre cum am scalat businessul şi despre următoarele planuri.“