Style

Despre secretul tinereţii veşnice

31 mai 2013 508 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

Peter Yip a fondat marca de cosmetice de lux La Prairie în 1978, iar douăzeci de ani mai târziu a vândut-o gigantului german Beiersdorf pentru câteva zeci de milioane de euro.

Din 2005 Yip a revenit pe piaţa cremelor ce promit tinereţe veşnică cu o nouă gamă de produse cosmetice anti-aging Bellefontaine, prezente acum în cel mai bine cotat spa din Europa, Grand Hotel du Cap-Ferrat de pe Coasta de Azur, locul de răsfăţ al starurilor de cinema şi al aristocraţilor.

Peter Yip  a fost prezent la Bucureşti pentru a lansa oficial intrarea în România a brandului  Bellefontaine, disponibil în magazinele Elysée, şi a dezvăluit într-un interviu acordat DA Premium de ce consideră o femeie cu 60% mai frumoasă dacă are pielea îngrijită şi despre cum ştiinţa şi medicina vor conta tot mai mult în viitor în industria de lux a cosmeticelor.

Sunteţi numele din spatele a două mărci puternice din industria luxului. Ce înseamnă luxul în industria cosmeticelor?

Faptul că produsele Bellefontaine sunt folosite în cele mai bine cotate spa-uri din lume, iar unul dintre acestea este spa-ul din hotelul Cap-Ferrat de pe Coasta de Azur, poate fi considerat un indicator al calităţii mărcii.

De asemenea, ingredientele pe care le folosim, caviarul, irisul, apa glaciară din Alpii Elveţiei, dar şi laboratoarele de cercetare de ultimă generaţie pe care le avem în Elveţia şi care stau la baza descoperirii ingredientelor active din produsele anti-aging, ne poziţionează pe un segment premium.

Modul în care produsele sunt ambalate şi prezentate clienţilor este din nou o confirmare a statutului unei creme de lux.

Parfumurile şi hainele de lux sunt preferate de persoanele cu un anumit statut social. La fel se întâmplă şi în cazul cremelor de lux? Cine sunt clientele Bellefontaine?

Sunt în mare parte staruri de cinema, dar şi femei care nu au intrat niciodată în lumina reflectoarelor dar au venituri peste medie şi îşi pot permite să cheltuiască câteva sute de euro pentru o cremă de calitate sau chiar câteva mii de euro pentru un tratament la spa. Sunt femei care consideră că nu doar o rochie bine croită şi un pantof de marcă sunt suficiente pentru a fi frumoase şi care au înţeles cât este de important un ten bine îngrijit. Cred că o femeie cu tenul îngrijit este cu 60% mai frumoasă, indiferent de rochia sau parfumul pe care îl poartă.

Aveţi o experinţă de patruzeci de ani în industria cosmeticelor.  Cât de mult s-a transformat modul de îngrijire a pielii în ultimele decenii şi cât de mult se va mai schimba în următorii zece ani?

În urmă cu treizeci de ani, îngri­jirea pielii nu era un element esenţial în ritualul de înfru­museţare al femeilor, machiajul era cel mai important aspect. Însă treptat, din anii optzeci, femeile au început să acorde mai multă atenţie îngrijirii pielii şi să înlo­cuiască tratamentele naturiste cu produse profesioniste. Mă aştept ca în următorii zece ani industria de îngrijire a pielii să devină mai sofisticată şi tot mai apropiată de medicină, mă refer aici în special la produsele legate de încetinirea sau combate­rea efectelor îmbătrânirii. Şi acum se ascunde multă ştiinţă într-o cutie de cremă, pentru că fără cunoştinţe aplicate de chimie şi biologie nu ar fi posibilă producerea unei creme eficiente, însă mă aştept ca în viitor industria cosme­ticelor să devină tot mai medicală, şi implicit mai eficientă. Este posibil ca peste zece ani fabricile noastre de producţie să semene tot mai mult cu cele de producţie a produselor farmaceutice.

Odată cu dezvoltarea industriei spre un teritoriu tot mai apropiat de ştiinţă, la ce noi ingrediente ne putem aştepta? Deja am văzut prima cremă cu praf din spaţiu.

Nu mă aştept să apară noi ingrediente extravagante. Pe piaţă există şi acum creme cu ingrediente speciale precum praful de diamante. În afară de rolul exfoliant, particulele de diamante nu au un alt beneficiu asupra pielii, nu fac tenul să arate mai tânăr. La fel este şi cazul cremelor cu particule de aur sau platină, acestea nu au proprietăţi extraordinare. Mă aştept însă ca produsele cu celule stem să devină tot mai folosite şi mai scumpe, din cauza costurilor mari de extracţie a acestor celule.

Aţi fondat gama premium de cosmetice La Prairie pe care aţi vândut-o companiei germane Beiserdorf în 1991. Aveţi aceleaşi planuri cu marca Bellefontaine?

Nu vreau să transform compania Bellefontaine într-o multinaţională, vreau să rămână o companie mică. Atunci când eşti un jucător mic, de nişă, şi deci exclusivist, te poţi mişca mult mai uşor, poţi reacţiona mai rapid la schimbările din piaţă, ajungi mai uşor la clienţi, ale căror nevoi reuşeşti să le cunoşti mult mai bine decât o companie cu o cifră de afaceri de sute de milioane de euro. După opt ani de la înfiinţare, Bellefontaine are afaceri de câteva milioane de euro pe an, iar marja de profit este de 25-27%. Suntem prezenţi în multe ţări din Europa, America şi Asia, iar cele mai bune rezultate le avem în China şi Rusia.