Style

Din vorba in borba cu... : Magnus Scheving: Super Sportacus

18 iun 2009 450 afişări
Din aceeaşi categorie

 
Copiii il cunosc cu siguranta din serialul Lazy Town (Orasul Lenes), difuzat si in Romania pe canalul Jetix, unde Sportacus ii ajuta pe cei mici sa scape de tentatia unei vieti lenese cu care ii momeste Robbie Rotten (personajul negativ) si sa faca miscare. Eroii serialului sunt partial papusi, partial oameni care canta si danseaza pe fundaluri in culori psihedelice si e molipsitor... chiar si pentru adulti.
Serialul a devenit un hit in peste 100 de tari din intreaga lume, iar TV show-ul este doar o parte din ce inseamna Lazy Town Entertainment, compania detinuta de Magnus Scheving (45 ani) alias Sportacus.
Ideea de a misca lumea prin sport i-a venit lui Scheving de la o simpla joaca. Impreuna cu un prieten a pariat ca in trei ani primul va deveni gimnast profesionist, iar celalalt, jucator profesionist de snooker. Peste cativa ani Magnus Scheving era dublu campion olimpic european la gimnastica, iar prietenul sau ii facea cu mana de la televizor, de pe CNN, de la un concurs international de snooker pe care-l castigase „si avea ca prietena si pe una dintre fetele Spice Girls, intodeauna am spus ca el s-a ales cu fetele, dar eu am un costum (costumul lui Sportacus) mai interesant" isi aminteste zambind Scheving. De pe urma experientei sale din atletism, a inceput sa calatoreasca in jurul lumii predicand o viata sanatoasa, „invatam femeile de 60 de ani sa fie fericite, stewardesele cum sa se comporte cu clientii, vorbeam pentru corporatistii din banci si cu tineri pe care-i invatam sa stea departe de droguri". Scheving a realizat atunci ca nu exista niciun program de sanatate pentru copii de la 3 la 6 ani, mai ales ca obezitatea in randul celor mici incepuse sa devina o problema internationala. „Am inceput sa ma gandesc la asta, am scris initial o carte „Go Go Lazy Town" care a devenit bestseller in Islanda si am continuat cu musicaluri. La inceput nimeni nu vroia sa puna in scena piesa Lazy Town, spuneau ca e prea sporty si nu vor sa transforme teatrul national in sala de sport. Am inchiriat atunci un teatru in Islanda si dupa fiecare reprezentatie spalam singur toate hainele. Jumatate din Islanda a venit sa-l vada, sala a fost plina timp de 4 ani si a vandut intr-un an de zile mai multe bilete decat teatrul national in cativa ani", povesteste Scheving despre inceputul succesului Lazy Town. 
A urmat crearea unei statii de radio cu audienta de 70% copii si program de 24 de ore, apoi jocuri video, filme, restaurante si chiar un parc de distractii si colaborari cu branduri care produc pasta de dinti pana la retaileri de alimente (Walmart), companii aeriene, canale media ca BBC si ministerele sanatatii din Argentina pana in Norvegia. Iar Sportacus, alter ego-ul lui Magnus Scheving, a devenit mai cunoscut ca solista de origine islandeza Bjork.
Insa Lazy Town nu a fost un succes intamplator. „Mi-am facut un plan pe 16 ani, dureaza 16 ani sa construiesti ceva - aproximativ 10 ani am facut cercetari si am experimentat si de cativa ani pun in practica. Am si o regula pe care o urmez in afaceri, regula 111- 1 punct pentru idee, 10 puncte pentru obtinerea finantarii si 100 de puncte sa devii profitabil."
Investitia initiala in proiect a fost de 200.000 de dolari, in 1994. „M-am dus la banca in Islanda si le-am cerut suma asta, mi-au cerut sa-mi pun casa, pe care eu am construit-o in intregime, gaj. Le-am explicat ca nu pot sa fac asta, le-am aratat planul afacerii si mi-au dat banii pana la urma. Dupa ce am inapoiat banii, in anul 2000, m-am intors la ei si am cerut 42 de milioane de dolari. Mi-au dat si suma asta tot pe incredere." Acum compania valoreaza cateva zeci de milioane de dolari si in pofida crizei economice nu pare sa scada in popularitate.
Cea mai profitabila ramura a companiei raman TV show-urile (Lazy Town a fost prima oara emis in Statele Unite, in 2004), urmate de vanzarea produselor alimentare organice pe care Lazy Town le promoveaza.
In conceptia lui Scheving, provocarea a fost sa creeze o noua industrie complet diferita de ce s-a realizat pana acum. Pana si tehnologia folosita in studioul unde se filmeaza Lazy Town este una dintre cele mai moderne din lume si chiar Quentin Tarantino a trecut prin studioul Lazy Town sa „fure" idei. Sportacus a investit 12 milioane in studioul sau, iar serialul a costat 42 milioane de dolari pentru a fi produs si este de altfel unul dintre cele mai costisitoare programe tv realizate vreodata. Realizarea unui singur episod din Lazy Town costa intre 800.000 si 1 milion de dolari. 
Pe viitor, Scheving vrea sa iasa din costumul lui Sportacus pentru a interpreta personajul negativ intr-un film alaturi de Jackie Chan, insa planul sau (pe 16 ani) este sa ajunga regizor si deja lucreaza la filmarile pentru Lazy Town - the movie si la alte doua filme action-thriller, la Hollywood. „Veti vedea multe filme realizate de mine", spune Scheving.