Style

Din vorba in vorba cu...: Bogdan Viasu: Primul poster pe care l-am facut a fost cu niste coline din Cluj

02 iul 2009 577 afişări
Din aceeaşi categorie

Bogdan Viasu a fost pentru scurt timp medic la tara, insa l-a atras mai mult piata farma, care era la inceput in 1996 cand s-a angajat la distribuitorul de medicamente Farmexim ca reprezentant de vanzari. A deschis filiala Farmexim de la Iasi, insa s-a gandit sa vina mai aproape de lumea medicala.

„Activitatea de distributie insemna foarte multa parte comerciala si mi s-a parut atractiv sa vorbesc despre medicamente, sa fac prezentari si sa intaresc relatia cu lumea medicala de care ma cam separasem. Astfel ca am devenit reprezentant medical. Nu mai era un job de management, nu mai aveam oameni in subordine, eram doar eu", spune Bogdan Viasu.
Pozitia de reprezentant medical l-a dus la Fournier, unde spune ca a invatat cum se promoveaza medicamente, perioada despre care vorbeste cu placere.
„A fi reprezentant medical insemna o selectie foarte dura. Erau sute de CV-uri aplicate la un singur post. Era o munca de elita. Medicii erau foarte entuziasti cand primeau reprezentantii medicali. Si noi eram foarte entuziasti si foarte orientati catre detalii stiintifice pentru ca era un flux de informatii asteptat de la reprezentantul medical", afirma seful Novo Nordisk.
Lucra intr-o echipa de sase-sapte oameni, iar dupa doi ani a fost promovat sales manager, pozitie din care coordona Bucurestiul si regiunea de nord-est.
Provocarea in industria farmaceutica a venit in 2001, in momentul in care a inceput sa lucreze pentru Bayer, iar compania isi relansa afacerea din Romania. A inceput ca director de marketing si vanzari.
„Tin minte ca aveam un produs antidiabetic pentru care am cautat o imagine cu niste coline peste tot in tara pana cand undeva langa Cluj m-am oprit si am fotografiat-o. A fost primul poster pe care l-am facut, cu niste curbe foarte line, care sugerau un nivel normal al glicemiei. Atunci faceam totul singur. Erau anii de inceput." Din acei ani isi aminteste ca piata farmaceutica era foarte concurentiala in special pe zona de antibiotice si cardiovascular, produsele pe care Bayer le avea in portofoliu.
„Era o competitie structurata. Deja piata era asezata in 2001 si a fost greu sa penetram o structura deja asezata cu marile companii prezente", spune el. 
La Bayer timp de cinci ani a fost country manager, iar in momentul in care compania a achizitionat Schering, in 2006, afacerile erau deja de 6 milioane de euro.
Atunci se decide sa renunte la pozitie pentru ca in martie 2008 sa se alature echipei Novo Nordisk. Printre primele decizii pe care le-a luat de la venirea la Novo se numara eficientizarea portofoliului de produse. „Scaderea cotei de piata este un lucru normal. Am renuntat la produse care se aflau la finalul ciclului de viata, in conditiile unor evolutii macroeconomice dificile".
In legatura cu actuala criza economica, seful Novo Nordisk afirma ca principala lectie care se invata este aceea de flexibilitate. „Trebuie sa avem scenarii alternative de la cel mai bun pana la cel mai rau posibil. Acesta este sfatul pe care l-as da oricarui manager: sa fie pregatit, pentru ca nu stim cum va impacta criza in Romania. Va rezista cine va avea abilitatea sa isi construiasca planuri de scurta durata si sa evite turburentele majore".