Style

Din vorbă în vorbă cu… Dominic Dormeuil

25 apr 2014 689 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Dominic Dormeuil este reprezentantul celei de-a cincea generaţii a familiei Dormeuil şi de peste două decenii conduce producătorul de ţesături cu acelaşi nume ce a fost creat acum mai bine de 170 de ani de stră-străbunicul său, Jules Dormeuil.

Compania este astăzi unul dintre cei mai importanţi jucători din producţia de ţesături de lux, având circa 200 de angajaţi, o fabrică în nordul Angliei, o reţea proprie de magazine, parteneri în toată lumea şi o cifră de afaceri anuală de 40 de milioane de euro.

Dominic Dormeuil  se fereşte să dea detalii despre clienţii companiei sale, însă îi scapă numele prinţului Charles, care stă alături de sportivi de top, şefi de stat, politicieni şi oameni de business. Toţi au purtat cel puţin o dată ţesăturile Dormeuil. De altfel, cele mai mari branduri din lume, în frunte cu Chanel, Hermes, Ralph Lauren sau Christian Dior, le folosesc în creaţiile lor.

„Suntem prezenţi peste tot unde există Coca-Cola, deci suntem prezenţi în toată lumea“, spune zâmbind Dominic Dormeuil. Executivul are 55 de ani şi lucrează în cadrul companiei de la 21, când abia ieşise de băncile facultăţii. Îşi aminteşte că a început să lucreze de jos şi a urcat treptat până la poziţia de preşedinte. „Încă de când eram tânăr eram pasionat de businessul familiei. Mergeam cu tata la el la birou şi lucram cu el, îi ceream detalii despre afaceri.“ Deşi speră ca şi fiii săi să se implice în businessul familiei, spune că nu va încerca să îi convingă, pentru că vrea ca aceasta să fie alegerea lor naturală, aşa cum a fost şi în cazul său.

De altfel, tocmai pentru a înţelege mai bine businessul familiei el a ales să studieze Managementul textilelor la Universitatea din Leeds. „Studiile m-au ajutat în carieră, ele mi-au deschis orizonturile.“

Astăzi cunoaşte businessul în toate detaliile sale şi, deşi se implică şi în activităţile comerciale şi cele de promovare, afirmă că cel mai mult îi place creaţia ţesăturilor. Pentru a alege cele mai bune fibre pentru producţie a călătorit în toată lumea.

„Merg în Argentina pentru că acolo este cea mai bună lână de vicuna- este mai deschisă la culoare decât în orice altă ţară din lume.“ Merge în Mongolia după caşmir, în Kîrghistan după lână kîrghiză şi în Australia sau Noua Zeelandă pentru lână specifică locului. În decursul unui an, circa şase luni le petrece pe drum, în interes de serviciu. Deşi recunoaşte că e obositor, se declară un norocos pentru că nu suferă niciodată de jet-lag şi se simte odihnit după doar câteva ore de somn.

Din bagaj, indiferent în ce colţ al lumii merge, nu îi lipsesc niciodată telefonul, stiloul (mereu acelaşi de la Caran D’ache) şi iPad-ul. „De când eram copil mi-amintesc că mă jucam cu creioane şi pixuri Caran D’ache şi am rămas fidel brandului.“ Mai mult, întotdeauna poartă ţesăturile Dormeuil, indiferent de călătorie. „Călătoritul mă ajută mult în business pentru că pe de-o parte mă inspiră, pe de alta mă ajută să înţeleg clientul nostru potenţial. Când merg într-o ţară studiez obiceiurile locale, studiez oamenii, intru în contact cu ei.“

În România a venit pentru prima dată acum circa 25 de ani la invitaţia autorităţilor de la acea vreme. Îşi aminteşte că a stat puţin şi doar în Bucureşti, fiind chemat pentru a da sfaturi privind dezvoltarea industriei locale de ţesături. Nu a apucat să meargă să viziteze nicio fabrică pentru că toate erau departe de Capitală. Astăzi, la cea de-a doua vizită în România, spune că lucrurile s-au schimbat mult, oraşul este vesel şi plin de viaţă. Nu are timp însă nici de data asta să viziteze prea mult, stă doar două zile, fiind venit la invitaţia Ego Men’s Fashion Concept, un multibrand de lux pentru bărbaţi. „Avem mai mulţi clienţi pe piaţa din România, însă ei sunt principalul nostru partener.“

Despre piaţa locală el afirmă că are potenţial de dezoltare în contextul în care tinerii sunt pasionaţi de modă, de lux şi sunt deschişi către nou.

Tocmai pentru că nu are timp de vizitat, Dominic Dormeuil promite să revină, poate chiar în vacanţă. Pe lângă călătoriile pentru muncă, acesta spune că merge cât poate de des cu familia în vacanţe. „Mi-ar fi greu să spun ce fel de vacanţe prefer pentru că de fapt sunt şi un călător gurmand, şi unul aventurier, dar îmi place şi aspectul cultural.“ Nu se dă înapoi nici de la o şedinţă de shopping atunci când are timp.

Îi este greu şi să aleagă o destinaţie preferată, îi place Japonia în general şi Tokyo în particular pentru că şi-au păstrat istoria şi cultura, însă au reuşit să le îmbine armonios şi cu modernismul. Îi place de altfel şi mâncarea japoneză, însă la ea acasă, nu în restaurantele europene. Tot pe lista destinaţiilor preferate se numără şi Africa, unde merge în safari, şi Australia unde face escaladări. „Când vine vorba de relaxare aleg mereu casele proprii de vacanţă pentru că aici îmi încarc bateriile. Am o casă de vacanţă pe o insulă aflată în apropiere de coasta de vest a Franţei şi o altă casă la ţară în apropiere de Paris.“

Când îl întreb unde locuieşte spune că viaţa sa se desfăşoară între Paris şi Londra, ambele fiind  oraşe apropiate de sufletul său. Despre Paris afirmă  că este cel mai romantic oraş din lume, însă dacă ar fi să aleagă un singur loc unde să locuiască ar alege Londra pentru că este un oraş internaţional, cu un mix complet de populaţii, care au însă o mentalitate sănătoasă, pe placul său.

„Stră- străbunicul meu Jules Dormeuil a decis în 1842 să importe ţesături englezeşti în Franţa. Şi astăzi, după toţi aceşti ani, businessul s-a dezvoltat între cele două pieţe şi astfel sunt nevoit să fac naveta între Londra şi Paris.“

Deşi nu are un tabiet de călătorie, spune că încearcă pe cât poate să facă jogging indiferent în ce colţ al lumii este, şi dacă are timp, preferă să meargă la saună pentru că „te scapă de stres“.

După fiecare călătorie se întoarce acasă cu cadouri pentru familie, şi de ce nu, dacă are timp face shopping, îşi cumpără ceva şi pentru el.

Preferă costumele Brioni, hainele Stefano Ricci şi Christian Dior, ceasurile Patek Philippe, bijuteriile Van Cleef & Arpels şi Boucheron. De altfel, familia sa este înrudită cu familia Boucheron.

Nu ştie ce suveniruri şi ce cadouri va cumpăra din România, „însă cu siguranţă nu voi pleca cu mâna goală.“

Citiţi mai multe în ediţia de mai a După Afaceri Premium, astăzi pe piaţă împreună cu Ziarul Financiar.