Style

Mazda MX-5 sau cum japonezii reinventează cabrioletul

09 sep 2010 44 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

MX-5 doreşte să contrazică acest concept deoarece vine pe o nişă a segmentului - soft-top, caracter sportiv, tracţiune spate, dar în acelaşi timp îşi menţine preţul la un nivel scăzut, de aproximativ 21.000 de euro, cu TVA inclusă, pentru versiunea aniversară.
Sub capotă avem un motor de 1,8 litri şi 126 CP, suficient de puternic pentru a propulsa maşina la 100 km/h în mai puţin de 10 secunde şi să atingă o viteză maximă de aproape 200 km/h. Dar nu pentru viteză este construită maşina, ci pentru a savura un drum cu viraje multe, de coastă sau de munte.
Designul roadsterului nu s-a schimbat mult în cele trei generaţii. Avem de-a face cu acelaşi cabriolet lung de aproximativ 4 metri, la care singura schimbare vizibilă imediat se remarcă la partea frontală. Ediţia aniversară vine în plus cu jante din aliaj de 17 inchi, inserţii de elemente cromate pe mânerele portierelor, grila frontală, proiectoare şi emblema ediţiei aniversare.
La prima vedere interiorul pare spartan. Avem materiale plastice negre şi în culoarea caroseriei, scaune sport, volan sport, cutie de viteze sport. Dacă nu ai şti că sub capotă se ascunde un motor de 1,8 litri, impresia este că maşina are cel puţin 250 CP. Care chiar se şi simt la apăsarea acceleraţiei şi în coloana sonoră oferită de evacuare.
Ca spaţii de depozitare există doar torpedoul şi "cutia" cu cheie din spatele consolei dintre scaune. Atunci când te urci la volan ai impresia că toată maşina este construită în jurul tău.
Ceea ce putem critica este faptul că maşina a fost practic gândită pentru cei mai mici de 1,8 metri înălţime. Dacă depăşeşti acest nivel fluxul de aer care trece peste parbriz poate deveni deranjant.
Din punct de vedere tehnologic roadsterul vine exact cu strictul necesar. Are aer condiţionat manual, sistem audio cu suport cu MP3, conexiune auxiliară pentru MP3-Player, geamuri electrice, oglinzi încălzite, electrice şi volan multifuncţional. În plus soft-topul este manual. Deşi la prima vedere era de preferat unul acţionat electric, montarea şi demontarea acestuia se face foarte uşor chiar şi atunci când stai la volan.
Suspensia maşinii a fost proiectată pentru a oferi o ţi­nută de drum cât mai bună. Din acest motiv, denivelările, gropile, şinele de tramvai vor fi resimţite din plin de cei din maşină. Astfel că e recomandat ca MX-5ul să fie condus pe un drum virajat cu un asfalt bun. Direcţia este precisă, iar maşina se simte lipită de drum. În plus, datorită tracţiunii spate, odată ce este dezactivat sistemul de control al tracţiunii şi stabilităţii, maşina oferă o supradoză de adrenalină.


Date tehnice

Model: Mazda MX-5 20th Anniversary

Motor: benzină, 1,8i,
126 CP, 167 Nm

Cutie de viteze: manuală,
5 trepte

Acc. 0-100 km/h: 9,9 secunde

Viteză maximă: 194 km/h

Consum mediu:
7,0 litri/100 km

Preţ (cu TVA): 21.750 de euro

Plus: Imagine, preţ scăzut, perfor­manţe supe­rioare

Minus: Interior prea mic pentru cei peste
1,8 m înălţime