Style

The brand builder

03 mai 2013 403 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

După un an de căutări, Lancel a numit în postul de CEO un „global guy“, cum s-a autointitulat Fabrizio Cardinali - cu stil de italian, simţi practic de neamţ şi suflet de newyorkez.

Cardinali a lucrat în trecut ca director de marketing la Dolce&Gabbana (încă poartă costume semnate de brand), după ce anterior a lucrat pentru branduri ca Diesel şi Levi Strauss&Co, unde a fost responsabil de repoziţionarea şi dezvoltarea globală a businessului.

Managerul a fost prezent la deschiderea magazinului Lancel din Bucureşti, la sfârşitul lui martie,  şi a dezvăluit pentru DA Premium câteva dintre planurile sale pentru brandul francez.

Din 1876 când Angèle Lancel a fondat casa cu acelaşi nume, undeva lângă Opera Garnier din Paris, afacerea s-a dezvoltat constant până în 1997 când a fost preluată de grupul financiar Richemont, unul dintre cele mai mari grupuri de investiţii de pe piaţa luxului. Acum Lancel e pregătit să ia un nou drum, internaţional.

„Grupul Richemont mi-a dat bani şi mi-a spus să fac ceva cu acest brand. Pentru mine produsul e eroul, nu mai poţi avea succes astăzi fără un produs calitativ. Aşa că am decis să ne concentrăm mai mult pe produs, pe detaliu. Luxul înseamnă obsesie pentru detalii. Când lucrezi cu oameni precum Domenico Stefano sau Armani care vor să-şi dea ok-ul chiar şi pe la culoarea etichetei, înţelegi cât de important e detaliul într-un business de acest gen“, spune CEO-ul.

Colecţia primăvară/vară 2013 Lancel are ca piesă centrală geanta L, cea mai recentă creaţie a casei, ce se reîntoarce la simplitatea liniilor, la rădăcinile stilului parizian.  Pentru promovarea noilor modele L, Mai­son Lancel  a început şi o colaborare  în premieră cu celebrul fotograf francez Patrick Demarchelier.

„De acum încolo, comunicarea nu va mai fi statică, iar pentru asta vom lucra cu cei mai buni fotografi şi modele. Ca să faci cunoscut un brand în afara ţării e necesar un nou mod de comunicare dinamic, contemporan.“

Un punct important din strategia de dezvoltare a brandului este distribuţia, conform lui Cardinali. „Vom selecta parteneri de top din toată lumea, îi ştiu deja pentru că asta e viaţa mea, sunt un brand builder şi călătoresc peste tot în lume. Recent m-am întâlnit cu mai mulţi jucători din piaţa imobiliară asiatică. Ca să ai succes trebuie să ai o locaţie bună de vânzare, iar pentru a obţine aşa ceva e nevoie să-ţi prezinţi conceptul către cei care deţin proprietăţi în locaţii cheie. În Hong Kong, de exemplu, durează aproximativ 2 ani până obţii acordul pentru o locaţie centrală. Mai întâi trebuie să prezinţi proiectul proprietarilor spaţiilor şi apoi mai durează un an până la aprobare.“  De asemenea, Lancel va angaja şi un nou designer cu experienţă în lumea de luxury fashion, despre care însă Cardinali nu a putut dezvălui mai multe. „ Pot să spun doar că va avea acces la arhivele Lancel şi libertatea să facă ce doreşte, de aceea lucrăm „ cu cei mai buni din clasă“.

Dacă în 2010 Lancel avea o creştere globală a vânzărilor de 20% şi a exporturilor de 50%, în ultimii doi ani „brandul a crescut, însă acum preferăm să ţinem veniturile constante pentru că vrem să evoluăm la alt nivel, să gândim pe termen lung“.

În Bucureşti, după lansarea noului magazin Lancel au fost plasate comenzi pentru două modele exclusiviste „L“, din piele albastră de crocodil şi din piele gri de struţ.

Tot la deschidere s-a vândut şi un model French Flair,  ediţie limitată nu­mă­rul 5 din 9 bucăţi existente în toată lumea.

Stilul lui Fabrizio Cardinali