Style

Vreţi să ştiţi de ce beţi Jack Daniel’s?

15 ian 2012 10564 afişări de Alexandru Matei
Din aceeaşi categorie
Vreţi să ştiţi de ce beţi Jack Daniel’s?

Whiskey-ul Jack Daniel's are o istorie de 140 de ani, dar nu a intrat în cultura pop şi în galeria celor mai faimoase branduri din lume până în anii '50, atunci când a început să îşi spună povestea în faţa întregii lumi, scrie Business Insider.

Nu a fost de ajuns ca faima sa să se răspândească de la om la om (deşi a avut fani sus-puşi precum Winston Churchill sau Frank Sinatra). A avut nevoie şi de un marketing inteligent pentru a deveni cel mai vândut brand de whiskey din lume, scrie Jim Stengel în cartea "Grow".

Aşadar, care sunt secretele din spatele imaginii Jack Daniel's?

Raritatea: între jumătatea anilor '50 şi jumătatea anilor '70, Jack Daniel's era destul de greu de găsit în magazine, fiind disponibil doar prin repartizare. Cererea era mai mare decât oferta, dar reclamele brandului au continuat să apară. Le vorbea oamenilor despre ceva ceva ce nu pot avea, ceea ce a sporit atracţia brandului.

Tradiţie şi legendă: reclamele Jack Daniel's s-au concentrat asupra istoriei brandului. Acestea vorbeau despre fondatorul excentric, Jack Daniel, despre independenţa sa şi despre acţiunile sale menite să îşi protejeze distileria legendară. Reclamele s-au mai concentrat şi asupra oraşului Lynchburg, unde a fost fondată compania. Oraşul a devenit cunoscut datorită whiskey-ului Jack Daniel's şi organizează tururi turistice şi o competiţie gastronomică de grătare.

Asocierea cu independenţa şi non-conformismul: imaginea băutorului de Jack Daniel's este una sfidătoare. Acesta este mesajul central asupra căruia s-a concentrat politica de marketing a brandului şi acum este adânc fixat în cultura pop. Starurile rock în special au fost de-a lungul timpului cei mai puternici ambasadori ai mărcii. Ulterior, brandul a fost legat de spiritul american al independenţei, o schimbare care păstrează mesajul foarte puternic.