Travel

Honda CR-V: Polivalenţă niponă - GALERIE FOTO

06 ian 2011 57 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Odată cu versiunea facelift, maşina a primit în gama sa transmisia automată disponibilă acum inclusiv pe versiunea diesel, nu doar pe benzină. Cu toate că la prima vedere nu reprezintă o noutate foarte mare, noua cutie de viteze are misiunea de a face călătoria la bordul lui CR-V şi mai confortabilă.

Sistemul este aproape acelaşi ca la limuzina de clasă medie Accord, testată în urmă cu câteva luni, numai că aici beneficiem de un interior ce aminteşte de un monovolum - completat desigur şi de o oglindă retrovizoare pentru locurile din spate.

Cutia de viteze automată este una clasică, cu cinci trepte, fără prea mari surprize. Nu există un mod de a schimba manual treptele de viteză, dar există posibilitatea de a ţine cutia în treptele unu sau doi. Iar pentru depăşiri există un buton D3 pe lateralul levierului - acesta selectează treapta a treia, iar cutia nu mai schimbă viteza în cazul unei acceleraţii puternice. Aici însă nu trebuie uitat faptul că cei ce vor opta pentru o astfel de cutie doresc în primul rând confort atât în afara oraşului, cât şi în traficul urban, iar pentru aceştia cutia se comportă bine. În plus maneta este amplasată pe consola centrală pentru a elibera spaţiul dintre scaune, iar frâna de mână aminteşte de manşa unui avion.

În ceea ce priveşte designul exterior, schimbările nu sunt semnificative. Maşina are noi stopuri şi noi blocuri optice. În rest linia a rămas aproape neschimbată. Interiorul copiază linia conservatoare a exteriorului şi este puţin prea sumbru în condiţiile în care sunt folosite cam multe nuanţe de negru - dar acest lucru contribuie desigur şi la eleganţa habitaclului. Poziţia de condus este înaltă şi oferă o vizibilitate foarte bună, utilă la un drum mai lung, dar şi în parcări.
Pentru a contribui la atmosfera premium din interior, modelul testat dispunea de o tapiserie din piele cu alcantara, soluţia de preferat atât vara, cât şi iarna, oferind un mai bun confort în special când petreci multe ore la volan.
Planşa de bord este una bine configurată, cu toate afişajele cât se poate de clare. Între turometru şi vitezometru există un display digital pe care sunt afişate informaţiile computerului de bord, nivelul motorinei din rezervor şi temperatura motorului.

În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare, torpedoul este împărţit în două zone, iar portbagajul de 524 de litri oferă suficient spaţiu pentru o vacanţă prelungită. Acesta dispune inclusiv de o poliţă orizontală ce separă spaţiul pentru o mai bună organizare.

În ceea ce priveşte dinamica maşinii, CR-V este un SUV de familie, confortabil. Comportamentul rutier este bun, dar nu trebuie exagerat pe viraje din cauza înălţimii. Din punctul de vedere al performanţelor pe off-road, SUV-ul Honda nu dezamăgeşte pe macadam. Dar nici nu este proiectat pentru un teren mai accidentat.