Carrefour părăseşte şi Indonezia, un exit despre care s-a speculat în vară, alături de România

Autor: Marius Oncu 20.11.2012

Grupul francez Carrefour vinde pachetul majoritar de acţiuni, de 60%, la operaţiunile din Indonezia către CT Corp, partenerul retailerului francez pe piaţa locală, parte a unui program de restructurare care vizează ieşirea de pe pieţele secundare.



Carrefour este al doilea mare retailer la nivel global în funcţie de venituri, după grupul american Wal-Mart.

CT Corp, un conglomerat cu activităţi în domeniile bancar şi media, va opera cele 84 de hipermarketuri şi alte magazine ale companiei mixte, potrivit Washington Post.

Carrefour, confruntat cu o încetinire în Europa şi probleme la divizia de hipermarketuri, implementează un plan de restructurare care include şi vânzarea unor operaţiuni.

Grupul a vândut, în octombrie, operaţiunile din Malaezia şi va închide cele două magazine deţinute în Singapore. De asemenea, retailerul a ieşit de pe pieţele din Grecia şi Columbia.

În România, Carrefour este prezent prin 93 de magazine dintre care 24 de Hypermarket-uri Carrefour, 60 de supermarket-uri Carrefour Market şi 9 magazine de proximitate Carrefour Express.

Agenţia de presă Thomson Reuters a scris în luna august că retailerul francez Carrefour s-ar putea re­trage de pe piaţa locală şi ar putea vinde re­ţeaua de circa 80 de magazine competitorilor de la Auchan, o altă reţea din hexagon pre­zen­tă pe piaţa locală. După ieşirea din Grecia în iunie - scria Reuters la finalul lunii august - acum se vehiculează posibilitatea retra­gerii de pe pieţe non strategice precum Turcia, Indonezia, România şi Polonia. În ultimii ani Carrefour a mai ieşit şi de pe alte pieţe precum Japonia, Mexic, Rusia sau Thailanda.