Afaceri de la Zero. Daniel Glodeanu dezvoltă franciza brandului de parfumuri şi cosmetice Equivalenza, pe care l-a descoperit în Valencia, iar în cinci ani îşi propune să ajungă la 40 de magazine

Autor: Alexandra Matei 05.12.2022

Primul magazin Equivalenza din România se va deschide săptămâna aceasta în Promenada Mall Portofoliul cuprinde parfumuri şi produse cosmetice, categorie în care sunt incluse atât produse de skin care, cât şi produse pentru corp Un parfum de 50 ml costă 100 de lei.

Daniel Glodeanu a descoperit brandul de parfumuri şi produse cosmetice Equivalenza atunci când se plimba pe străzile oraşului Valencia din Spania. Mirosul de parfum intens l-a făcut să-şi întoarcă privirea şi astfel a avut loc prima întâlnire dintre el şi brandul pe care ulterior avea să-l aducă pe piaţa românească. „Brandul Equivalenza este, în primul rând, un brand olfactiv, ca orice brand de parfumerie şi cosmetice şi întâlnirea mea cu acest brand a fost chiar una olfactivă. Mă plimbam pe străzile din Valencia, nu eram foarte atent la ceea ce se întâmplă în jurul meu şi am simţit un miros foarte puternic, dar extrem de plăcut, care m-a oprit din ceea ce făceam şi m-a făcut să întorc capul. Am văzut magazinul Equivalenza, care nu îmi era cunoscut şi doar am făcut o poză pe care am salvat-o în telefon. O lună mai târziu, reprezentanţii brandului mi-au scris pe LinkedIn – îşi doreau să se extindă într-un nou teritoriu şi m-au întrebat dacă sunt dispus să avem o discuţie“, a povestit Daniel Glodeanu. 

„Am semnat contractul în septembrie 2022, dar perioada de negocieri a fost destul de lungă. Acum urmează să fie deschis, la începutul lunii decembrie, primul magazin Equivalenza din Bucureşti, în Promenada Mall“.

El a obţinut franciza Equivalenza pentru România şi Bulgaria, acestea fiind două pieţe care se aseamănă destul de mult din perspectiva comportamentului de consum. Însă, precizează acesta, intrarea pe piaţa bulgărească va avea loc, cel mai probabil, în 2024.

Investiţia pentru deschiderea magazinului, care se întinde pe o suprafaţă de 50 de metri pătraţi, a depăşit 70.000 de euro.

În magazinul Equivalenza din Bucureşti se găsesc parfumuri şi produse cosmetice, categorie în care sunt incluse atât produse de skin care, cât şi produse pentru corp. Recent, mai adaugă antreprenorul, s-au lansat şi produse pentru păr şi parfumuri pentru casă, dar şi produse de make-up.

„În principal, portofoliul are o componentă foarte puternică în zona de parfumerie. Avem o parfumerie masstige, care este poziţionată între massmarket şi prestige“, a detaliat el.

Spaţiul în care se află astăzi primul magazin Equivalenza, mai spune Daniel Glodeanu, nu a fost ales întâmplător, ci pentru că zona de nord a Capitalei, acolo unde este situat mall-ul Promenada, este una cu foarte mulţi corporatişti.

A fost un plus şi faptul că magazinul este într-o locaţie dintr-un mall, întrucât la ora actuală genul acesta de spaţii au un grad de ocupare aproape de 100% sau, dacă sunt totuşi spaţii libere, de cele mai multe ori nu se potrivesc modelului de business.  În perioada următoare, antreprenorul spune că va fi semnat contractul pentru o a doua locaţie Equivalenza, tot în Bucureşti. El îşi propune să deschidă, la începutul anului viitor, cel de-al doilea magazin, care va avea un format diferit, de tip insulă.

Extinderea la nivel naţional era planificată pentru 2023, însă, afirmă Daniel Glodeanu, deja a fost identificată o locaţie din afara Bucureştiului.  „Ne-am propus să deschidem 40 de magazine în România în următorii cinci ani. Ne-am păstrat o rată de succes de 70% pentru că nu ne dorim doar să ne extindem, ci să deschidem magazine care pot fi profitabile şi care să aibă o poziţie bună în mall-uri.“

Daniel Glodeanu îi cunoştea pe unii dintre furnizorii cu care lucrează, în timp ce o altă parte dintre ei au fost găsiţi prin research, dar şi prin intermediul BT Stup, o iniţiativă a Băncii Transilvania care ajută antreprenorii aflaţi la început de drum.

Preţul unui parfum cu eticheta Equivalenza, ambalat în sticle de 50 ml, ajunge la 100 de lei. Un aspect important este că toate produsele au un sistem de refill, lucru ce se traduce prin două componente importante: economie pentru consumator – cu 20-30% mai ieftin decât preţul de la raft - şi sustenabilitate în business.

Un alt diferenţiator este poziţionarea de preţ pentru parfumerie şi raportul între preţ şi calitate. „În România, zona de parfumerie masstige este destul de slab reprezentată în comparaţie cu cea de massmarket şi cea prestige sau de nişă. Cred că odată ce consumatorii vor descoperi produsele vor veni foarte uşor să facă refill sau să cumpere alte produse.“

La final de 2023, după primul an de funcţionare, Daniel Glodeanu estimează că cifra de afaceri va ajunge la 2 mil. lei.

El este de părere că a porni un business într-un context dificil ca cel din prezent nu este atât de greu, însă provocarea vine atunci când trebuie să faci acel business să funcţioneze. Este esenţial să cunoşti industria în care vrei să activezi, spune acesta.

Pentru anul care vine, antreprenorul nu are nicio îngrijorare şi îşi propune să trateze orice problemă care apare în contextul economic ca pe o oportunitate.

„Nu ne este teamă de această criză economică pentru că poziţionarea noastră este într-o zonă economy. Rămân deschis la ceea ce se întâmplă în piaţă şi îmi propun să jucăm după cum sunt puse cărţile pe masă“, a mai adăugat acesta.

Deşi franciza Equivalenza este primul său business, Daniel Glodeanu spune că simţul antreprenorial i-a fost destul de puternic conturat în companiile în care a lucrat în trecut. Prin spirit antreprenorial, el înţelege, de foarte multe ori, libertatea de a lua decizii, asumându-şi riscuri pentru a-şi atinge obiectivele.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.