ORANGE şi VODAFONE au fost amendate cu 63 mil. euro de Consiliul CONCURENŢEI. Operatorii contestă amenda. Firma care a reclamat nu mai există

Autor: Magraon Andreea 15.02.2011



Consiliul Concurenţei a amendat Orange România şi Vodafone România cu 63 milioane de euro, pentru abuz de poziţie dominantă, a declarat, marţi, preşedintele autorităţii, Bogdan Chiriţoiu.

Investigaţia Consiliului a fost declanşată în anul 2006, ca urmare a unei plângeri şi are ca obiect un abuz de poziţie dominantă săvârşit de către companiile Orange, Vodafone şi Romtelecom pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor la puncte fixe/mobile în propria reţea publică de telefonie.

"Decizia a fost adoptată luni, 14 februarie, într-o şedinţă a Consiliului Concurenţei. Orange a fost amendată cu peste 34 milioane de euro, iar Vodafone cu mai mult de 28 milioane de euro, reprezentând puţin peste 3% din cifra de afaceri a operatorilor în 2010", a spus Chiriţoiu, într-o conferinţă de presă.

El a adăugat că operatorii au dreptul să conteste decizia Consiliului Concurenţei în justiţie.

De ce au fost amendate Orange şi Vodafone

Surse din piaţă au declarat anterior pentru ZF că plângerea a fost înaintată în 2006 de operatorul alternativ de servicii telecom Netmaster Communication, care reclama faptul că o parte dintre apelurile clienţilor săi fuseseră blocate de Orange, Romtelecom şi Vodafone. Compania a reclamat, de asemenea, şi alte activităţi ale celor trei furnizori care ar fi afectat afacerile Netmaster.

Ce spun Orange şi Vodafone

Potrivit datelor care circulau în piaţă la acea vreme, companiile telecom ar fi blocat apelurile pe fondul unor suspiciuni de fraudă din partea operatorilor alternativi. Astfel, Orange, Vodafone şi Romtelecom ar fi suspectat că operatorii alternativi schimbau identitatea apelurilor terminate în reţelele celor trei operatori de telefonie mobilă astfel încât să câştige mai mulţi bani.

Pe fondul unei implicări reduse a autorităţii de reglementare în comunicaţii în această problemă, fricţiunile dintre cele două "tabere" au crescut iar fiecare operator în parte a tratat diferit situaţia, inclusiv prin blocarea traficului de la anumiţi operatori, în anumite situaţii.

Cum au ajuns Orange şi Vodafone să fie amendate după reclamaţia unei companii care nu mai există



"Suspiciunile putea fi întemeiate pentru a bloca traficul în condiţiile unui deficit de reglementare, dar ceea ce pentru operatorii mari putea părea o acţiune îndreptăţită poate fi interpretat ca un abuz de poziţie dominantă de către Consiliul Concurenţei", explică situaţia un manager de pe piaţa de comunicaţii.