Ce maşini cu transmisie automată se pot cumpăra cu 5.000 de euro - galerie FOTO
Automobilele echipate cu o cutie de viteze automată domină de câteva decenii piaţa auto americană deoarece oferă un confort net superior celei manuale. Pe de altă parte, în Europa acestea nu au avut acelaşi succes din cauza consumului mai ridicat şi a preţului mai mare la benzină faţă de SUA, alături de un preţ de achiziţie mai ridicat.
Contrar zvonurilor din piaţă, cutiile de viteze
automate sunt mai sunt de preferat atunci când vine vorba
de achiziţia unei maşini la mâna a doua. Cutia
manuală poate fi exploatată necorespunzător şi pot apărea
în timp probleme mult mai grave şi mai costisitoare decât la una
manuală.
Spre exemplu - la o cutie de viteze manuală se
poate patina uşor ambreiajul, ceea ce va duce la o
uzură prematură a acestuia, se pot schimba
treptele fără ca cel de la volan să apese până la capăt
pedala de ambreiaj ceea ce duce la apariţia unor defecte. În cazul
uneia automată nu există pedală de ambreiaj şi implicit nici
problemele legate de acesta. Mai mult, o transmisie
automată poate avea o viaşă de peste 300.000 km fără
intervenţii.
Cu 5.000 de euro, cam cât se poate aloca unui automobil second-hand, se pot achizişiona o serie de maşini cu transmisie automată, fără ca odometrul să depăşească 150.000 km.
Cu aproape 4.700 de euro se poate achiziţiona un
Volkswagen Golf IV din 2000 cu 135.000 km echipat
cu un motor pe benzină de 2,0 litri şi 115 CP
cuplat la o cutie de viteze automată. Cu ceva mai mult, aproape
5.000 de euro se poate trece chiar la un model de clasă mare precum
un Audi A6 Avant din 2001 tot cu motor pe benzină
dar de 2,4 litri şi 165 CP.
Echiparea acestuia include faruri cu xenon,
climatizare, jante din aliaj, ESP, şi computer de bord. Pentru
4.000 de euro se poate cumpăra un Renault Laguna din 2002 cu 91.000
km rulaţi, transmisie automată şi motor de 3,0 litri pe benzină, cu
o echipare similară modelului Audi prezentat
anterior.
Amatorii de SUV-uri pot găsi la mai puţin de 4.500 de euro şi modele Jeep Grand Cherokee din 2001, dar cu un motor pe benzină de 4,7 litri şi 223 CP. În acest caz avantajul transmisiei automate şi a motorului puternic este "eliminat" de impozitul de câteva mii de lei şi de consumul urban care urcă la peste 20 litri/100 km. În cazul în care se doreşte un model mai sportiv, cu puţin peste 5.000 de euro se poate cumpăra un BMW 330i din 2000 cu 142.000 km rulaţi.