Petrom face profit mai mare în al doilea trimestru: 903 milioane lei, creştere de 26%

Autor: Stefan Musgociu 10.08.2011

Petrom, cea mai mare companie românească, a obţinut în al doilea trimestru al anului un profit net de 903 milioane lei, cu 26% peste câştigul din perioada similară a anului trecut, de 719 milioane lei. În primele trei luni din 2011, grupul a obţinut un profit de 841 milioane lei. Rezultatul a fost susţinut de preţul favorabil al ţiţeiului şi de revenirea cererii de carburanţi.

Vedeţi aici un articol detaliat despre afacerile Petrom în trimestrul 1

Grupul a înregistrat în al doilea trimestru un EBIT de 1,224 miliarde lei, cu 68% peste valoarea din intervalul aprilie - iunie al anului trecut, de 728 milioane lei. În primul trimestru din acest an, Petrom a avut un EBIT de 1,192 miliarde lei.

Profitul net al grupului Petrom a urcat în primul semestru cu 14%, la 1,744 miliarde lei (417 milioane euro), iar vânzările au avansat cu 23%, la 10,271 miliarde lei (2,457 miliarde euro), datorită preţului favorabil al ţiţeiului şi revenirii cererii de carburanţi şi gaze naturale.

Grupul a înregistrat în primele şase luni ale anului trecut un profit net de 1,526 miliarde lei şi vânzări de 8,343 miliarde lei.

"Al doilea trimestru indică o bună performanţă operaţională. În contextul unui preţ favorabil al ţiţeiului, am beneficiat de creşterea nivelului de producţie şi de revenirea cererii de carburanţi şi gaze naturale, atât în sectorul industrial, cât şi comercial, în special în România. Pentru prima oară de la privatizare, am reuşit să creştem uşor, pentru al patrulea trimestru consecutiv, debitele zilnice medii de producţie ale grupului. În activitatea de explorare am înregistrat recent progrese semnificative, cu o descoperire potenţial semnificativă de gaze (Totea), şi cu decizia de a intra într-o nouă fază a explorării în zona de apă adâncă a Mării Negre, în parteneriat cu ExxonMobil", a declarat în raportul semestrial al companiei, directorul general al Petrom, Mariana Gheorghe (foto).

Ea a adăugat că măsurile de eficientizare implementate au continuat să genereze beneficii din punct de vedere al performanţei operaţionale.

"Preţul ridicat la ţiţei a pus presiune asupra marjelor din rafinare şi marketing, ca urmare a creşterii costurilor cu consumul propriu de ţiţei şi a cererii încă reduse în activitatea de retail. Ne concentrăm în continuare pe finalizarea procesului de punere în funcţiune a celor două unităţi de generare a electricităţii în a doua parte a anului 2011. Într-o economie românească în curs de revigorare, vom continua să punem accent pe iniţiativele de sporire a veniturilor şi de eficientizare, pentru a susţine performanţa operaţională", a afirmat Mariana Gheorghe.

Preţul ţiţeiului Ural a fost cu 42% mai mare în primul semestru al acestui an decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

EBIT-ul raportat al grupului, de 2,416 miliarde lei (578 milioane euro), a fost cu 44% peste cel din prima jumătate a anului 2010, de 1,675 miliarde lei.

Din activitatea curentă, grupul a consemnat un profit de 2,133 miliarde lei (510 milioane euro), în creştere cu 17% faţă de câştigul din aceeaşi perioadă a anului trecut, de 1,822 miliarde lei.