PC-urile se pregătesc de muzeu: În 2011 se vor vinde 50 de milioane de tablete

Autor: Radu Racu 10.03.2011

Apple se va bucura şi în 2011 de succesul pe care l-a cunoscut cu iPad, în condiţiile în care circa 50 de milioane de tablete PC se vor vinde anul acesta, din care două treimi vor fi iPad-uri, conform datelor publicate joi de compania de cercetare IDC, citate de Cnet.

Compania americana a pierdut din cota de piaţă pe care o avea anul trecut, pe măsură ce competitorii şi-au livrat produsele în magazine. Dacă în toamnă Apple avea o cotă de piaţă de 90%, în ultimul trimestru al anului a scăzut la 73%, însă analiştii sunt optimişti că firma lui Steve Jobs va reuşi să apere acest prag.

Coreenii de la Samsung sunt principalii competitori ai Apple, cu modelul Galaxy Tab, care a ajuns deja la a doua versiune. Samsung avea la finele anului 2010 o cotă de piaţă de 17%.

Conform datelor IDC, 18 milioane de tablete au fost livrate în 2010 la nivel mondial, o piaţă inexistentă în 2009. Apple a vândut 15 milioanbe de iPad-uri, practic fiecare exemplar scos de pe linia de producţie. Cele mai multe livrări au fost făcute în SUA, Europa de Vest şi Asia (fără Japonia), conform datelor companiei de cercetare.

Pentru anul 2011, pe lângă rivalitatea consacrată de la Samsung, competiţia se arată mai intensă din partea unor companii ca Motorola şi BlackBerry, cu modelele Xoom, respectiv BlackBerry PlayBook.

Un al segment al pieţei IT cu o creştere explozivă a fost cel al lecturatoarelor electronice (e-reader), cu un avans de 325% faţă de anul precedent. Aproape 13 milioane de cititoare electronice au fost vândute anul trecut, din care 6 milioane doar în ultimele trei luni. Kindle, de la Amazon deţine supremaţia, cu o cotă de piaţă de 48%.