Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Silvia Zaha s-a inspirat de pe pieţele din afara ţării şi a adus în România un concept de business prin care vinde produse şi experienţe pentru dezvoltarea personală

16.05.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul a fost deschis în 2020, înainte de izbucnirea pandemiei, perioadă care s-a dovedit a fi benefică pentru Spiritual Box, având în vedere că oamenii au fost tot mai interesaţi de zona de spiritualitate.

Înspirată de ce a văzut pe alte pieţe din afara ţării, Silvia Zaha a pornit în 2020 businessul Spiritual Box, prin care vinde produse şi experienţe pentru dezvoltarea spirituală. Concret, antreprenoarea a creat mai multe tipuri de cutii în care se regăsesc diferite produse precum lumânări, apă florală sau terarii care ar putea ajuta la starea de bine a oamenilor şi care se adresează celor pasionaţi de spiritualitate şi dezvoltare personală.

Înainte de acest business, Silvia Zaha a avut mai multe businessuri, printre care se numără şi o platformă online dedicată psihoterapiei.

„De la psihoterapie m-am dus în spiritualitate. Eu însă nu am practicat psihoterapie, doar am creat platforma”, spune Silvia Zaha.

Businessul a fost deschis înainte de izbucnirea pandemiei, perioadă care a fost benefică pentru Spiritual Box, având în vedere că oamenii au fost tot mai interesaţi de diferite teme de dezvoltare personală.

„A fost o idee care a prins pentru că aveai la îndemână ceea ce îţi trebuia, cutia era gândită pentru nevoia ta şi nu mai pierdeai timp să cauţi nici măcar informaţiile despre produse. A fost un plus pentru noi acest concept”, spune ea.

Spiritual Box are un portofoliu de produse format din 12 cutii destinate fiecărei zodii.

Astfel de produse se pretează, spune antreprenoarea, în special pe segmentul de cadouri. În cutii se află diferite produse specifice zodiilor, dar şi diferite obiecte care ar putea contribui la bunăstarea oamenilor. Pe lângă acestea, Spiritual Box mai are şi alte tipuri de cutii care adună produse din anumite culturi asiatice sau dedicate anumitor interese din zona spirituală.

Clienţii unor astfel de produse provin atât din România, dar şi din afară, de la românii stabiliţi în ţări precum Germania sau Franţa, ceea ce a determinat-o pe Silvia Zaha să gândească o strategie de dezvoltarea a businessului şi peste graniţe.

„Am primit comenzi din Europa. Este un prim pas şi când simţi că este cazul şi timpul, există cereri, trebuie să te poziţionezi şi să pui în mişcare lucrurile să se întâmple pentru o dezvoltare în Europa. Nu avem o ţară anume, însă vreau să deschid un magazin online care să se adreseze pieţei internaţionale”, adaugă ea.

Pe viitor, antreprenoarea îşi doreşte să extindă gama de produse, astfel încât să ţină cont şi de ceea ce caută clienţii mai mult.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania