• Leu / EUR5.0860
  • Leu / GBP5.7723
  • Leu / USD4.4037
ZF 15 minute cu un antreprenor
 ZF 15 minute cu un antreprenor. Laura Sardescu, cofondatoare, Neakaisa.ro: Noi ne adresăm clienţilor cu venituri peste medie, dar am remarcat anul acesta că cererea s-a dus înspre produsele cu preţuri mai mici
ZF 15 minute cu un antreprenor. Laura Sardescu, cofondatoare, Neakaisa.ro: Noi ne adresăm clienţilor cu venituri peste medie, dar am remarcat anul acesta că cererea s-a dus înspre produsele cu preţuri mai mici ieri, 00:06

Migrarea clienţilor către pro­duse mai ieftine reprezintă un efect al scăderii puterii de cumpărare, feno­men cu care se confruntă România astăzi. Neakaisa.ro, magazin online specializat în comercializarea de obiecte sanitare, se adresează clien­ţilor cu venituri peste medie. În ulti­ma perioadă însă, cererea s-a dus foarte mult înspre produsele cu pre­ţuri mai mici.

citește mai mult
Ar putea cafeaua să mai sufere noi scumpiri? Fondatorul Origo, cel care a pus bazele cafelei de specialitate în România: „Nu mai e loc de scumpiri. Dacă vor mai exista creşteri de preţ, omul va consuma mai puţin şi nimeni nu îşi doreşte asta“
Ar putea cafeaua să mai sufere noi scumpiri? Fondatorul Origo, cel care a pus bazele cafelei de specialitate în România: „Nu mai e loc de scumpiri. Dacă vor mai exista creşteri de preţ, omul va consuma mai puţin şi nimeni nu îşi doreşte asta“ marţi, 00:06

Preţul unei cafele a suferit creşteri majore în ultimii ani, chiar şi de 2-3 ori în unele cazuri, iar aceste scumpiri au fost cauzate de un cumul de factori in­terni sau externi. În acest caz, creşte­rea costurilor de pe plan local s-a su­pra­pus cu o creştere a preţului cafelei la nivel internaţional, iar consuma­torul român este nevoit să suporte toate aceste schimbări şi să plătească mai mult pentru o cafea.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Retailul local pune frână la noi dezvoltări. Jucătorii din piaţă sunt mai puţin dispuşi să rişte în această perioadă. „Avem mai puţine proiecte decât anul trecut şi încasări mai mici“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Retailul local pune frână la noi dezvoltări. Jucătorii din piaţă sunt mai puţin dispuşi să rişte în această perioadă. „Avem mai puţine proiecte decât anul trecut şi încasări mai mici“ 30 oct 2025

Retailul local, unul dintre cele mai dinamice segmente din piaţa imobiliară, a pus frână în acest an când vine vorba de noi dezvoltări, iar asta din cauza situaţiei incerte care planează asupra economiei.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. După migrarea forţei de muncă, a venit rândul fabricilor din industria textilă să se mute în alte ţări. Sorina Luminiţa Plăcintă: Sunt societăţi care vor să se relocheze în Tunisia, Maroc, din cauza costurilor ridicate din România
ZF 15 minute cu un antreprenor. După migrarea forţei de muncă, a venit rândul fabricilor din industria textilă să se mute în alte ţări. Sorina Luminiţa Plăcintă: Sunt societăţi care vor să se relocheze în Tunisia, Maroc, din cauza costurilor ridicate din România 28 oct 2025

Costurile ridicate de producţie din România, în special din industria textilă, îi determină pe antreprenorii locali să ia tot mai în serios opţiunea de a reloca fabrica într-o ţară, precum Tunisia sau Maroc, unde costul de producţie este mult mai mic.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Piaţa imobiliară s-a dezmorţit? „Din luna mai, lucrurile au evoluat pozitiv pe toate liniile, cel mai mult vedem progres pe zona comercială“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Piaţa imobiliară s-a dezmorţit? „Din luna mai, lucrurile au evoluat pozitiv pe toate liniile, cel mai mult vedem progres pe zona comercială“ 25 oct 2025

După un început de an dificil, când dezvoltatorii au pus în aşteptare proiectele de in­ves­tiţii, piaţa imobiliară a început să dea semne de dez­mor­ţire, iar asta înce­pând cu luna mai. Proiectele au fost reluate pe toate seg­mentele din do­me­niul de real-estate, însă cea mai mare efervescenţă e vizi­bilă în zona co­mercială, spune Andrei Lefter, fondatorul DRS-Architects, un birou de arhitectură din Bucureşti.

citește mai mult
Vinurile româneşti, între adaosurile foarte mari din HoReCa şi importurile din retail. Preţurile prea mari din ospitalitate îi determină pe consumatori să renunţe la a mai cumpăra vin, în timp ce concurenţa din retail vine, în special, din import
Vinurile româneşti, între adaosurile foarte mari din HoReCa şi importurile din retail. Preţurile prea mari din ospitalitate îi determină pe consumatori să renunţe la a mai cumpăra vin, în timp ce concurenţa din retail vine, în special, din import 23 oct 2025

Într-o perioadă în care preţul la raft sau în meniurile din restaurante şi cafenele cântăreşte tot mai greu pentru consumator, cramele ro­mâneşti caută noi strategii pentru a stimula vânzările de vin în contextul în care principalele canale de distribuţie - HoReCa şi retail – se confruntă cu provocări diferite.

citește mai mult
Adinish, business local specializat în comercializarea produselor pentru copii, a deschis primul magazin din afara ţării, în Budapesta. „Vrem să ne mai extindem şi în România şi să mergem cu un showroom la Iaşi“
Adinish, business local specializat în comercializarea produselor pentru copii, a deschis primul magazin din afara ţării, în Budapesta. „Vrem să ne mai extindem şi în România şi să mergem cu un showroom la Iaşi“ 16 oct 2025

Adinish, una dintre cele mai cunoscute afaceri locale axate pe comercializarea produselor pentru copii, a deschis în acest an un magazin în Budapesta, fiind primul showroom al său din afara ţării. Businessul a ajuns astfel la patru magazine fizice, dintre care trei se află în România - în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara.

citește mai mult
 Marius Bîcu, Ferma cu Omenie: Avem în plan construcţia unei noi fabrici, însă până atunci, extindem capacitatea celei actuale, proiect care ar putea fi gata la începutul anului viitor
Marius Bîcu, Ferma cu Omenie: Avem în plan construcţia unei noi fabrici, însă până atunci, extindem capacitatea celei actuale, proiect care ar putea fi gata la începutul anului viitor 14 oct 2025

citește mai mult
Ovidiu Şandor, Mulberry Development: Perioadele de criză pentru anumite industrii din vestul Europei au fost uneori benefice pentru România. Cred că vom vedea din nou relocări de servicii pe plan local, deja sunt firme noi care au ales Timişoara
Ovidiu Şandor, Mulberry Development: Perioadele de criză pentru anumite industrii din vestul Europei au fost uneori benefice pentru România. Cred că vom vedea din nou relocări de servicii pe plan local, deja sunt firme noi care au ales Timişoara 11 oct 2025

Companiile din vestul Europei se confruntă cu o perioadă dificilă, multe industrii fiind afectate de restructurări. Acest proces determină firmele fie să îşi redimensioneze activitatea, fie să caute forţă de muncă mai ieftină în alte ţări.

citește mai mult
 Cererea pentru echipamentele sportive continuă să crească, însă sub aşteptări. „Mulţi dintre cei care practică sport nu pun pe ultimul plan echipamentele, probabil renunţă la alte achiziţii“
Cererea pentru echipamentele sportive continuă să crească, însă sub aşteptări. „Mulţi dintre cei care practică sport nu pun pe ultimul plan echipamentele, probabil renunţă la alte achiziţii“ 9 oct 2025

Pe piaţa echipamentelor sportive există în continuare cerere din partea clienţilor, însă creşterea vânzărilor este sub aşteptările retailerilor, în contextul în care consumul a fost puternic afectat de majorarea taxelor şi de incertitudinile din economie care au marcat această perioadă.

citește mai mult
Greu de imaginat: IPEC Alba Iulia, o companie responsabilă pentru 1% din producţia mondială de farfurii, e curtată de autorităţile din Egipt şi Emiratele Arabe Unite să mute producţia. „Energia şi apa sunt mai ieftine în deşert decât în România“
Greu de imaginat: IPEC Alba Iulia, o companie responsabilă pentru 1% din producţia mondială de farfurii, e curtată de autorităţile din Egipt şi Emiratele Arabe Unite să mute producţia. „Energia şi apa sunt mai ieftine în deşert decât în România“ 2 oct 2025

IPEC Alba Iulia, unul dintre cei mai mari producători de farfurii din lume, amână investiţia de circa 10 mil. euro într-o fabrică de ceşti din porţelan în România ca urmare a creşterii costurilor. Mai mult, compania ia în calcul chiar să investească într-o ţară din afara Uniunii Europene, unde preţurile de producţie sunt mai mici, fapt ce i-ar permite să rămână competitivă.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Dan Dodiţă, Spectral Mobila: Am pus în aşteptare investiţiile în creşterea capacităţii de producţie, însă am redistribuit bugetul către extinderea reţelei. Am deschis primul magazin propriu după zece ani
ZF 15 minute cu un antreprenor. Dan Dodiţă, Spectral Mobila: Am pus în aşteptare investiţiile în creşterea capacităţii de producţie, însă am redistribuit bugetul către extinderea reţelei. Am deschis primul magazin propriu după zece ani 30 sep 2025

Incertitudinea din economie l-a determinat pe antreprenorul Dan Dodiţă să pună pe pauză planurile privind dezvoltarea capacităţii de fabricaţie a Spectral Mobila, producător de mobilă din Vaslui. Businessul nu renunţă însă complet la investiţii, astfel că banii alocaţi iniţial pentru creşterea capacităţii de producţie au fost redistribuiţi către extinderea reţelei de magazine.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Grupul Petry din Mureş, care are producţie şi retail, se pregăteşte pentru export. „Ne dorim să ajungem în Italia, Spania şi Germania, unde sunt comunităţile de români“
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Grupul Petry din Mureş, care are producţie şi retail, se pregăteşte pentru export. „Ne dorim să ajungem în Italia, Spania şi Germania, unde sunt comunităţile de români“ 25 sep 2025

Grupul Petry, care are producţie şi retail proprii, are în plan extinderea businessului în afara graniţelor. Produsele din carne sub acest nume ar urma să ajungă în ţările unde există comunităţi mari de români, precum Italia, Spania şi Germania.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Turiştii caută tot mai mult vacanţele personalizate, în timp ce grupurile organizate pierd teren. „Toţi clienţii îşi doresc flexibilitate, iar noi trebuie să ne adaptăm“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Turiştii caută tot mai mult vacanţele personalizate, în timp ce grupurile organizate pierd teren. „Toţi clienţii îşi doresc flexibilitate, iar noi trebuie să ne adaptăm“ 23 sep 2025

Una dintre tendinţele care începe să se contureze tot mai puternic în ultima perioada este nevoia turiştilor de personalizare, de a avea o vacanţă care să ţină cont de nevoile şi dorinţele lor, renunţând astfel să meargă în grupuri organizate mari. Această tendinţă se observă tot mai puternic în ultimii ani.

citește mai mult