ZF Cum creștem industria alimentară românească
Motorul alimentar „de la furcă la furculiţă“ începe să funcţioneze şi se vede în meniul restaurantelor, dar accelerarea poate să vină doar dintr-o mai bună promovare şi constanţă a produselor româneşti
Motorul alimentar „de la furcă la furculiţă“ începe să funcţioneze şi se vede în meniul restaurantelor, dar accelerarea poate să vină doar dintr-o mai bună promovare şi constanţă a produselor româneşti 29 iun 2024

„România s-a schimbat în bine. De exemplu, am fost la SoroLume şi am rămas impresionat de bucătăria neoromâ­neas­că. Când am văzut bucătăria şi am văzut că totul se face la foc de lemne, chiar am zis «wow». E dificil să mă mai surprindă ceva, dar asta chiar m-a surprins. Am mân­cat gulaş, piftie, mâncare românească, şi am regăsit identitatea României, pentru că iden­titatea trebuie să fie în gastronomie, în preparatele pe care le găseşti în restau­rante“, spunea recent Juanlu Fernandez, proprietarul şi cheful restaurantului Lò Cocina y Alma cu o stea Mi­chelin din Jerez de la Frontera, unul dintre cele mai fru­moa­se oraşe din sudul Spaniei.

citește mai mult
ZF/ Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Cum poate trece industria alimentară de la „Cenuşăreasa economiei“ la un pol de atracţie pentru angajaţi: trebuie să scadă taxarea muncii, iar companiile să mărească puterea brandului
ZF/ Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Cum poate trece industria alimentară de la „Cenuşăreasa economiei“ la un pol de atracţie pentru angajaţi: trebuie să scadă taxarea muncii, iar companiile să mărească puterea brandului 27 mai 2024

Industria alimentară, un sector în care lucrează peste 150.000 de oameni, se confruntă con­tinuu cu atragerea persona­lului, astfel că, deşi este un sector-cheie pentru economia locală, producătorii nu reuşesc să atragă forţă de muncă. În acest context, sectorul se zbate între salarii mici şi lipsa forţei de muncă.

citește mai mult
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Anomaliile din industria alimentară: suntem pe primele locuri în UE în agricultură, dar importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia. Cum întoarcem roata? „Industria alimentară trebuie să devină sector prioritar, să fim ajutaţi să facem investiţii“
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Anomaliile din industria alimentară: suntem pe primele locuri în UE în agricultură, dar importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia. Cum întoarcem roata? „Industria alimentară trebuie să devină sector prioritar, să fim ajutaţi să facem investiţii“ 4 mai 2024

România este unul dintre cei mai mari producători de cereale din Europa, lucru care şi susţine balanţa comercială în zona de agrobusiness, însă dincolo de acest capitol, România rămâne deficitară în multe sectoare ale industriei alimentare. Astfel, din cauza lipsei de investiţii mai ales în zona de procesare, de strategii atât la nivel de ferme, companii, cât şi la nivel guver­namental, rafturile magazinelor sunt pline de produse de import.

citește mai mult
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Harta industriei alimentare sau de ce puterea celor mulţi nu aduce puterea generală: România a ajuns în situaţia de a importa lactate, carne şi conserve pentru că nu are suficiente branduri puternice la nivel naţional
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Harta industriei alimentare sau de ce puterea celor mulţi nu aduce puterea generală: România a ajuns în situaţia de a importa lactate, carne şi conserve pentru că nu are suficiente branduri puternice la nivel naţional 13 mar 2024

Mai puţin de 10% din fabricile de lactate distribuie produsele la nivel naţional, doar una din zece firme care procesează carne acoperă mai mult de jumătate din judeţele ţării, în timp ce la nivelul producţiei de conserve de legume şi fructe putem vorbi de o mână de producători care acoperă ţara - acesta este tabloul industriei alimentare româneşti, un sector unde domină firmele mici, care nu au putere să crească şi să aşeze produse pe mai multe rafturi.

citește mai mult
ZF/ Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Mai puţin de 15% dintre antreprenorii din agricultură au sub 29 de ani. „Trebuie susţinută agricultura cu mai multe fonduri ca să devină mai profitabilă. Digitalizarea este iar importantă“, spun antreprenorii tineri
ZF/ Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Mai puţin de 15% dintre antreprenorii din agricultură au sub 29 de ani. „Trebuie susţinută agricultura cu mai multe fonduri ca să devină mai profitabilă. Digitalizarea este iar importantă“, spun antreprenorii tineri 21 dec 2023

Problema investiţiilor în agricultură, sector care ar trebui să asigure nevoia de materii prime şi hrană pentru întreaga populaţie, se pune inclusiv din perspectiva noii generaţii care se implică în acest domeniu, mai ales că tot mai mulţi fermieri vorbesc despre faptul că „nu mai vine nimeni din urmă“ pentru a continua afacerile şi pentru a aduce suflu nou în domeniu

citește mai mult
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Programul INVESTALIM, menit să susţină producţia locală de alimente, rezolvă doar o mică parte din problemele unei industrii care se pierde an de an în importuri
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Programul INVESTALIM, menit să susţină producţia locală de alimente, rezolvă doar o mică parte din problemele unei industrii care se pierde an de an în importuri 15 dec 2023

INVESTALIM, schemă de ajutor de stat menită să susţină producţia locală de alimente în contextul în care importurile de astfel de produse alimentare cresc an de an, este văzut cu ochi buni de producători care îşi fac deja planuri cum să atragă fonduri europene pentru a-şi dezvolta capacităţile existente sau a-şi dezvolta noi capacităţi de producţie.

citește mai mult
ZF/ Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Aproape 300 de puncte gastronomice locale au apărut pe harta României şi măresc interesul pentru produse „made in România“
ZF/ Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Aproape 300 de puncte gastronomice locale au apărut pe harta României şi măresc interesul pentru produse „made in România“ 3 dec 2023

România are astăzi aproape 300 de puncte gastronomice locale, iar mai bine de 70 au apărut pe hartă în acest an, arată o analiză ZF pe baza datelor pu­blice de pe site-ul Autorităţii Naţionale Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

citește mai mult
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Pariu pe mâncarea viitorului: piaţa de alimente plant-based a crescut cu peste 20% în ultimii trei ani. „Produsele din România pot face faţă cu succes concurenţei din supermarketurile din Vest“
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Pariu pe mâncarea viitorului: piaţa de alimente plant-based a crescut cu peste 20% în ultimii trei ani. „Produsele din România pot face faţă cu succes concurenţei din supermarketurile din Vest“ 23 nov 2023

Piaţa alimentelor plant-based, preferate de vegetarieni, vegani, flexitarieni, dar consumate şi de restul populaţiei în perioadele de post, este una dintre cele mai efervescente categorii din industria alimen­tară, punând România pe harta celor mai mari creşteri în ultimii ani în această categorie.

citește mai mult
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Creşterea valorii adăugate în industria alimentară, o ţintă fără rezolvare? Importăm carne, lapte, legume şi fructe pentru procesare, dar nu producem nici suficiente ambalaje, folii şi echipamente
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Creşterea valorii adăugate în industria alimentară, o ţintă fără rezolvare? Importăm carne, lapte, legume şi fructe pentru procesare, dar nu producem nici suficiente ambalaje, folii şi echipamente 4 nov 2023

Industria alimentară, un sector unde procesarea este formată din compa­nii pe umerii cărora stau livrarea de hrană către întrega populaţie, este şi unul dintre domeniile care pătimeşte cel mai mult de pe urma lipsei materiilor prime. Cu deficit de carne, lapte, legume şi fructe care stabileşte an de an un nou record, sectorul se mai confruntă şi cu o lipsă de alte materiale esenţiale pentru realizarea producţiei.

citește mai mult
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Fabricile de alimente investesc în roboţi în lipsa forţei de muncă. „Discrepanţa din companiile mari şi cele mici se va accentua pe măsură ce costul cu forţa de muncă va creşte“
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Fabricile de alimente investesc în roboţi în lipsa forţei de muncă. „Discrepanţa din companiile mari şi cele mici se va accentua pe măsură ce costul cu forţa de muncă va creşte“ 24 oct 2023

Tot mai multe companii au inclus „automatizarea“ şi „investiţiile în noi tehnologii de producţie“ în agenda anuală de investiţii, mai ales în contextul în care bătălia pentru forţa de muncă atinge an de an cote din ce în ce mai mari, deşi multe companii aleg să apeleze şi la angajaţi din afara ţării.

citește mai mult
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Aproape un sfert dintre români nu îşi permit o masă cu proteine o dată la două zile, dar risipim peste 2 mil. tone de mâncare anual. „Totul începe cu înţelegerea termenului de valabilitate“
ZF/Scandia Food Cum creştem industria alimentară românească. Aproape un sfert dintre români nu îşi permit o masă cu proteine o dată la două zile, dar risipim peste 2 mil. tone de mâncare anual. „Totul începe cu înţelegerea termenului de valabilitate“ 29 sep 2023

Risipa alimentară, o problemă tot mai vizibilă în contextul în care pune o presiune considerabilă pe securitatea alimentară la nivel mondial, îşi face loc şi în agenda companiilor şi instituţiilor din România, mai ales în condiţiile în care supraproducţia se termină de cele mai multe ori cu distrugerea alimentelor.

citește mai mult
ZF/Scandia Food. Cum creştem industria alimentară românească. Radiografia exporturilor de produse agroalimentare în S1: şase categorii de produse ţin 70% din exporturi. Cine sunt cei mai mari exportatori de produse „made in Romania“?
ZF/Scandia Food. Cum creştem industria alimentară românească. Radiografia exporturilor de produse agroalimentare în S1: şase categorii de produse ţin 70% din exporturi. Cine sunt cei mai mari exportatori de produse „made in Romania“? 27 sep 2023

România a exportat produse agroalimentare, cu excepţia cerealelor, seminţelor şi animalelor vii, de 1,5 miliarde de euro în primul semestru, livrările peste hotare avansând cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, arată calculele ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS).

citește mai mult
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Radiografia pieţei de carne: România este la coada clasamentului european al consumului total. „Întotdeauna este şi va fi loc pe această piaţă, datorită caracterului dinamic al pieţei“
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Radiografia pieţei de carne: România este la coada clasamentului european al consumului total. „Întotdeauna este şi va fi loc pe această piaţă, datorită caracterului dinamic al pieţei“ 31 aug 2023

Consumul de carne din România depăşeşte anual 74 de kilograme per capita, cifră care plasează ţara noastră în a doua jumătate a clasamentului european, conform calculelor făcute de ZF pe baza unui infografic realizat de Visual Capitalist.

citește mai mult
ZF/Scandia Food. ZF Cum creştem industria alimentară românească. Consumul de alimente s-a redus în primul semestru sub presiunea preţurilor mari. Ce spun producătorii de lactate, pâine, carne şi uleiuri: „Puterea de cumpărare a scăzut, iar consumatorii sunt chibzuiţi“
ZF/Scandia Food. ZF Cum creştem industria alimentară românească. Consumul de alimente s-a redus în primul semestru sub presiunea preţurilor mari. Ce spun producătorii de lactate, pâine, carne şi uleiuri: „Puterea de cumpărare a scăzut, iar consumatorii sunt chibzuiţi“ 25 aug 2023

Industria ali­men­tară, puternic afec­tată de pandemie, război şi mai apoi de inflaţie, conti­nuă să treacă printr-o perioadă dificilă în con­textul în care scumpirile în lanţ au lăsat mai puţini bani în buzu­narele consuma­torilor şi i-au făcut mai atenţi la cheltuieli.

citește mai mult